Mobilitat a Stuttgart ERASMUS+

Un grup de sis alumnes de 1 Batxillerat i dos professors de l’IES Pare Vitòria ha viatjat a Stuttgart dins del nosre projecte «Hydrantages», desenvolupat gràcies al programa europeu Erasmus+. Amb els nostres socis grecs i alemanys hem treballat la importància de l’aigua per al desenvolupament històric, industrial i mediambiental de les nostres societats. També hem mesurat nivells de contaminació als rius i hem conegut les diferents propostes per tal de canviar aquesta situació tan preocupant.

El primer dia es va fer acte de benvinguda en el centre Kaufmännische Schule Stuttgart-Nord on alumnes alemanys, grecs i alcoians van fer una presentació per donar a conéixer aspectes del seu poble i institut.

Per la vesprada, en agrupacions heterogènies d’alumnes dels tres països es va fer un recorregut per conéixer mitjançant reptes la ciutat de Stuttgart. A partir d’aquest dia es van realitzar varies activitats al voltant del projecte sobre l’aigua Hydrantages. Per exemple el segon dia es va visitar el llac Constança que fa de frontera entre Alemanya al nord, Suïssa al sud i Àustria a l’est. Aquest llac amb una superfície de 536 km² abasteix d’aigua a la ciutat de Stuttgart i altres ciutats d’Alemanya. Es van fer mostra de la seua tecnologia en la forma d’extracció de l’aigua des del llac fins al lloc de tractament de les aigües (a 750 m sobre el nivell del mar) i posteriorment de la seua distribució a través d’una complexa xarxa de canonades on l’aigua arriba 2 dies més tard al seu destí, a favor de gravetat, sense necessitar ninguna despesa d’energia. Per la vesprada vam visitar les catarates del riu Rin en la ciutat Suïssa de Schaffhausen.

El dimecres es va visitar el gran dipòsit d’emmagatzematge d’aigua per a la seua distribució en la ciutat. A l’endemà es va analitzar al laboratori de Biologia del Kaufmännische Schule diferents aigües superficials per observar la vida microscòpica ( algues unicel.lulars, protozous, microinvertebrats….

Per últim, es va visitar una zona del riu Neckar anomenada Neckar Island on es van explicar com es gestiona el curs del riu i la seua navegació.

I entre activitats que giraven entorn a l’assoliment de la importància d’una adequada gestió de l’aigua, també vam poder gaudir d’activitats lúdiques com ara patinatge sobre gel, visites al museu MercedesBenz i a l’estadi de futbol.