Projecte d’Innovació i Inclusió Educativa (PIIE) 2024

Vine a gaudir i programar diferents tecnologies (Micro:Bit, Lego, Scratch, Makey Makey, Code.org…) a l’hora del pati.

Us hi esperem cada dilluns i dimecres a l’hora del pati al racó de les taules de fusta del pati. No cal tenir nocions prèvies, només moltes ganes de gaudir de la programació.!

La finalitat del MatiSTEAM és implementar metodologies actives per millorar la inclusió i crear un espai d’oportunitats educatives al pati, a partir de competències digitals i de programació, reduint els conflictes i millorant la convivència al centre. Així potenciem les activitats proposades per la Comissió d’Igualtat i Convivència, desenvolupant un aprenentatge i servei entre l’alumnat i l’entorn. Promovent el treball en grups heterogenis que afavorisquen la competitivitat i ens representen en competicions com a premi per l’esforç. 

Els objectius generals del projecte són: 

  • OG1. Treballar per a millorar la inclusió i l’equitat social, fomentant el respecte, millorant la convivència, crear llaços afectius amb l’entorn i potenciar l’empatia entre els estudiants, mitjançant activitats coeducatives al pati escolar. 
  • OG2. Impulsar un canvi metodològic per tot el centre posant el focus en l’aprenentatge de la competència digital, la programació i la robòtica.  


Hecho con Padlet

  • MatiSTEAM. Centre de dia JIMB 

    Tecnologia amb cor: una experiència d’aprenentatge servei transformadora 

    L’alumnat ha viscut una jornada única compartint coneixements i emocions amb les persones usuàries d’un centre diürn per a persones amb afectacions cerebrals. A través d’activitats STEAM com Micro:bit, Makey Makey, bolígrafs 3D i jocs de taula, la tecnologia s’ha convertit en un pont d’unió, creativitat i empatia. 

    Aquest projecte d’aprenentatge servei no sols ha permés mostrar habilitats tècniques, sinó que ha posat en valor la importància de la col·laboració, l’escolta activa i el respecte mutu. En un entorn on les emocions són tan presents com els reptes, cada somriure compartit ha sigut una lliçó de vida. 

    Una experiència que ens recorda que la innovació més poderosa és la que transforma persones. 




  • MatiSTEAM. Activitat Firujiciència

    Firujiciència, és la fira de la ciència i tecnologia de la Universitat Jaume I, on estudiantats realitzen tallers i demostracions de ciència i tecnologia per a tot el públic assistent. En concret, hem fet una presentació i divulgació dels treballs realitzats al projecte de PIIE MatiSTEAM. 


  • MatiSTEAM Activitat Magdalena

    Per la proximitat de les festes patronals de la nostra ciutat hem estat treballant amb els bolígrafs 3D pins, adorns típics de la magdalena, el rotllo i la canya, coets, silueta de la magdalena.  

    Als alumnes els agrada molt treballar amb esta tecnologia i és una manera d’acostar la tradició a l’alumnat del MatiSteam. 


  • MatiSTEAM Activitat Programant l’amor amb Micro:bit

    Aquest mes de febrer, l’alumnat participant al MatiSTEAM ha combinat la creativitat amb la programació per celebrar Sant Valentí d’una manera molt especial. Hem treballat amb Micro:bit, una placa programable i ens ha permés crear missatges interactius d’amor i amistat.

    Cada grup va dissenyar i va programar la Micro:bit per mostrar:

    • Cors animats
    • Missatges personalitzats (com “T’estime”, “Amistat”…)
    • Interacció amb el botó A o B
    • Jocs senzills de preguntes per descobrir la teua parella ideal i el percentatge de compatibilitat.

  • MatiSTEAM Activitat Dia de la Pau

    El passat 30 de gener, a l’IES Matilde Salvador vam commemorar el Dia Escolar de la No-violència i la Pau amb una activitat on l’alumnat va dissenyar i programar missatges de pau amb la micro:bit.


  • MatiSTEAM Activitat Nadal. Arbre Musical amb Makey Makey!

    Aquest Nadal, a l’IES Matilde Salvador, l’esperit nadalenc ha arribat també al nostre projecte MatiSTEAM amb una activitat tan creativa com tecnològica: un arbre de Nadal musical creat amb Makey Makey!

    Els i les alumnes han posat en pràctica la seua creativitat i coneixements de tecnologia i música per construir un arbre interactiu que reprodueix nadales quan toques diferents ornaments. 

    Com ho hem fet?

    • Hem utilitzat Makey Makey, una placa electrònica que transforma qualsevol objecte conductor en una tecla del teclat.
    • Els ornaments de l’arbre han estat fets amb materials conductors com paper d’alumini i cables de pinces cocodril.
    • Cada ornament estava connectat a un fragment d’una nadala popular, com ara “Campana sobre campana”, “Mi burrito sabanero”, “Fum, fum, fum”
    • Amb l’ajuda de Scratch i altres eines de programació, hem assignat les nadales a cada ornament.

    Ha sigut una experiència única i innovadora!


  • MatiSTEAM Activitat Halloween

    Al Matilde Salvador vam gaudir d’un Halloween Terrorífic


Aquest treball està baix llicència CC BY-SA 4.0

Este PIIE ha rebut una assignació econòmica per part de la conselleria competent en matèria d’educació de la Generalitat. Tot el que s’ha publicat en esta pàgina es fa baix una llicència Creative Commons Reconeixement-CompartirIgual 4.0 Internacional. En cas de publicació del projecte o dels recursos educatius generats, així com la de possibles obres derivades, s’ha de fer baix la mateixa llicència, indicar si s’ha fet alguna modificació i enllaçar esta pàgina com a referència del projecte original i de la seua autoria

Avís de privacitat

Este lloc web utilitza només cookies tècniques necessàries per al seu funcionament. No s’emmagatzemen dades amb finalitats publicitàries ni es comparteixen amb tercers. S’utilitza analítica interna sense cookies, i només es recull la IP amb finalitats de seguretat.

Veure política de cookies