Aula Aire Lliure IES Matilde Salvador

En l’actual crisi sanitària, resulta evident, i així ho avalen nombrosos estudis, el major contagi per COVID en espais tancats. Per aquest motiu en l’IES Matilde Salvador es va plantejar la idoneïtat de crear una aula a l’aire lliure aprofitant l’espai de l’hort escolar i la zona d’ombreig ja present.

Aquest projecte naix no sols com un fi en ell mateix, sinó com una eina d’aprenentatge actiu en el qual es va triar el curs de 2n d’ESO per a la seua realització, ja que coneixen les tècniques i els materials de construcció explicats en 1r i així poden desenvolupar els continguts d’expressió gràfica en fer l’esbós.

Amb la premissa de poder albergar a 20 alumnes amb una separació d’almenys metre i mig entre ells i una vegada aprovada la millor de les propostes, s’ha fet un pressupost amb diverses pàgines web de magatzems de construcció per tal de comprar el material més econòmic.

Setmana a setmana l’alumnat ha fet els fonaments, ha falcat els blocs, ha tallat i cargolat els taulons i finalment ha cobert el voltant d’aquesta aula per millorar la privacitat fins aconseguir el resultat final i que puga ser emprada per tota la comunitat educativa del centre.