El programa CODI (competències digitals per a la infància) es tracta d’un programa gratuït d’activitats extraescolars de capacitació digital per a l’alumnat entre 9 i 17 anys que curse primària, secundària, batxillerat, formació professional bàsica o un cicle mitjà de formació professional. El programa CODI és finançat per la Unió Europea a través del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència del govern d’Espanya.

L’objectiu bàsic del programa CODI és reduir la bretxa digital social dotant als joves de les competències necessàries per a la seua vida.

En l’IES 25 d’Abril es constituiran grups d’entre 12 i 20 alumnes que rebran classes per part del professorat del centre en horari extraescolar. Aquests cursos seran de 32 hores presencials. A més, l’alumnat disposarà d’una autoformació en línia de 58 hores addicionals.

S’establiran dos nivells diferents:

• Competències digitals bàsiques per a alumnat entre 12 i 13 anys.
  • Competències digitals avançades per a alumnat entre 14 i 17 anys.

Aquests cursos de competència digital es realitzaran a través d’una plataforma en línia on s’haurà de completar una sèrie de missions per a pujar de nivell.

Al final de la formació l’alumnat rebrà un certificat de la formació rebuda.