L’enfocament de la convivència en el nostre centre té una visió constructiva i positiva, les actuacions aniran encaminades al desenvolupament de comportaments adequats per conviure millor i resoldre conflictes a través de la participació, de la comunicació i de la prevenció de problemes de conducta.
No volem limitar la convivència a elements organitzatius, sinó també a desenvolupar continguts que contribuïsquen a la formació de l’alumnat i del professorat. Entenem la convivència i la participació com part de l’aprenentatge, no com una mera aplicació de mesures disciplinaries, sinó com un dels objectius de l’educació.
Per aconseguir una bona convivència en el Centre i aconseguir un clima participatiu i democràtic es necessari potenciar aquestes conductes mitjançant les assemblees de classe, elecció de delegats en representació del grup, el Consell d’alumnes, la participació en el Consell Escolar, el Pla d’Acció Tutorial, etc. Tanmateix considerem important desenvolupar en els alumnes una sèrie de valors i habilitats de comunicació i relació social.
Som conscients que malgrat una bona gestió global de la convivència, els problemes apareixeran perquè són propis de qualsevol sistema de relacions humanes, però cal tenir en compte que la prevenció contribueix a reduir-los i una bona mediació a resoldre’ls.
Així, basant-se en la normativa vigent sobre convivència escolar i els drets i deures d’alumnes, del professorat, dels pares i les mares i del personal no docent, s’estableix el present PLA DE CONVIVÈNCIA.
Pla d'Igualtat i Convivència 2018-19