RESUM DEL PROJECTE

El projecte pretén la innovació pedagògica mitjançant la transformació d’espais i metodologies actives. Les línies d’acció són: adequar els
espais d’aprenentatge, formar al professorat en ABP, APS i aules transformadores, desenvolupar estratègies que asseguren la participació
de tot l’alumnat i l’ús de les TIC, per enriquir l’experiència educativa i la formació digital. Treballarem les competències preparant l’alumnat per
a un món en constant evolució, fomentant l’autonomia, la creativitat i la col·laboració.

OCJECTIUS:

Objectiu 1: Crear espais educatius flexibles i inclusius que permeten una organització que s’adapte a la situació d’aprenentatge, garantint l’accés a una formació de qualitat per a tot l’alumnat, independentment de les seues capacitats o necessitats específiques. 

1.1. Informar als nous membres de la comunitat educativa sobre el projecte i dissenyar l’aula transformadora  

1.2. Incorporar mobiliari mòbil i modular que permeta diverses configuracions, creant zones d’aprenentatge col·laboratiu i individual. 

1.3. Desenvolupar recursos i estratègies educatives adaptatives per atendre les necessitats d’aprenentatge de l’alumnat NEE, assegurant que els nous espais i les tecnologies implementades siguen accessibles per a tot l’alumnat.   

1.4. Implementar, al nou espai, situacions d’aprenentatge on l’alumnat puga adquirir nous coneixements, habilitats i competències, promovent un aprenentatge significatiu i rellevant per a l’alumnat. 

1.5. Difondre el projecte per assegurar que arribe a les persones interessades, promovent la seua comprensió i participació a través de canals de comunicació accessibles i fomentant el suport de la comunitat educativa.  

Objectiu 2:  Fomentar la formació, la coordinació i la col·laboració entre el professorat per assegurar una implementació coherent i efectiva de metodologies actives a l’aula, augmentant la motivació i la implicació de l’alumnat en el seu propi procés d’aprenentatge. 

2.1. Formar al professorat en la implementació d’espais d’aprenentatge al centre afavoridors de mètodes actius. 

2.2. Fer partícip  a l’alumnat del disseny dels espais d’aprenentatge.  

2.3. Promoure la col·laboració, la discussió, la reflexió, la retroalimentació i l’autoavaluació en l’alumnat en el procés d’aprenentatge. 

2.4. Possibilitar sessions de codocència entre companys/es per observar com implementen les metodologies actives i obtindre noves perspectives i idees. 

2.5. Organitzar reunions mensuals entre el professorat per compartir experiències, materials i estratègies sobre l’aplicació de metodologies actives, creant un banc de recursos. 

Vídeo explicatiu del Projecte d’Innovació i Inclusió Educativa que desenvoluparem durant els cursos 2024-2025 i 2025-2026.

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies