DOCUMENTACIÓ QUE CALDRÀ APORTAR EN LA MATRÍCULA

En el moment de la formalització de la matrícula (independent de l’opció que trie: telemàtica o presencial) caldrà aportar la següent documentació:

  1. Sol·licitud presentada en el seu moment.
  2. Documentació justificativa de les circumstàncies al·legades en la sol·licitud de participació.
    • Domicili familiar: S’acreditarà mitjançant la presentació del DNI del representant legal de l’alumne/a i d’un rebut recent d’aigua, llum o telèfon o contracte de lloguer. Si hi ha discrepància entre els domicilis que figuren en els esmentats documents, es podrà requerir un certificat de residència lliurat per l’ajuntament.
      • En cas de custòdia compartida acordada judicialment, es considerarà domicili familiar el dels dos progenitors indistintament.
      • En el cas que es presente un contracte de lloguer, haurà d’acreditar-se que s’ha efectuat el corresponent depòsit de fiança (model 805 o 806) en la conselleria competent en matèria d’hisenda.
      • El lloc de treball del pare, de la mare o del tutor podrà ser considerat, a instància del sol·licitant, amb els mateixos efectes que el domicili familiar. Per a la justificació d’aquesta circumstància, els treballadors i treballadores per compte d’altres aportaran certificat emès per l’empresa en el qual s’acredite acredite suficientment la relació laboral i domicili del centre de treball. Els treballadors i treballadores per compte propi, ho acreditaran aportant la declaració censal d’alta, modificació i baixa en el cens d’empresaris, professionals i retenidors (Md. 036 o 037).
    • Renda de la unitat familiar:
      • Serà requisit imprescindible omplir l’autorització perquè l’Administració educativa obtinga conformació de les dades a través de l’AEAT. A aquest efecte, tots els membres de la unitat familiar majors de 16 anys autoritzaran aquesta comprovació amb la introducció de les dades identificatives en la sol·licitud telemàtica corresponent. En cas contrari, no es valorarà aquest criteri.
      • Per a l’obtenció de la puntuació pel concepte de ser persona destinatària de la renda valenciana d’inclusió serà requisit imprescindible que les persones sol·licitants autoritzen l’Administració educativa perquè obtinga confirmació de les dades a traves del departament competent. En cas de no prestar aquesta autorització, no es valorarà aquest criteri.
    • Representants legals treballadors en el centre o en els centres adscrits (tant personal funcionari i personal laboral de la Generalitat o de la Administració local que presten serveis en el centre en el moment de la sol·licitud o en el curs per al qual se sol·licita plaça escolar. L’acreditació serà realitzada per part de la direcció del centre
    • Família nombrosa: Títol oficial de família nombrosa
    • Família monoparental: Títol de família monoparental expedit per la conselleria competent.
    • Discapacitat: Certificat de discapacitat o Targeta acreditativa de la condició de persona amb discapacitat. Amb els mateixos efectes es valorarà la resolució per la qual es reconeix als pares, mares o tutors, tutores legals, si és el cas, una pensió d’incapacitat permanent en el grau de total, absoluta o gran invalidesa, i els i les pensionistes de classes passives que tinguen reconeguda una pensió de jubilació o de retir per incapacitat permanent.
    • Acolliment familiar: L’acolliment familiar o en guarda amb finalitat d’adopció s’acreditarà aportant la resolució administrativa o judicial per la qual s’haja formalitzat, un certificat emès per la conselleria competent en matèria de benestar social en el qual es faça constar l’existència de l’acolliment familiar o de la guarda amb finalitats d’adopció i l’entitat dels acollidors.
  3. Llibre de família
  4. Quan es tracte d’alumnat procedent d’un altre centre, presentarà la certificació de baixa del centre anterior amb expressió de la seua situació acadèmica.
  5. NO es requereix presentar l’informe sanitari. No obstant això les persones progenitores o les persones tutores tindran la responabilitat d’informar al centre educatiu en els casos en què la persona menor puga requerir una intervenció urgent en l’horari escolar, presente malalties que comporten modificacions en la dieta escolar o problemes de salut que requerisquen una adaptació curricular. En este cas, hauran d’entregar una còpia de l’informe del centre de salut o especialista en què es recullen estos aspectes.
  6. DOCUMENTACIÓ PRÒPIA DEL CENTRE: Descarregada des de l’opció de Matrícula presencial o Matrícula telemàtica.