5é alça el teló!!!

Aquest curs, l’alumnat de 5é ha participat en el projecte Innov@teatre, una experiència molt enriquidora que ens ha permés aprendre i gaudir a través del teatre. Amb l’obra Els contes del bosc, de Tània Muñoz ens hem transportat a un món ple de fantasia, valors i aventures.

La pràctica teatral aporta nombrosos beneficis: millora l’expressió oral, la comunicació, la creativitat, la memòria i la confiança en un mateix. A més, ajuda a desenvolupar l’expressió corporal, la gestualitat i la capacitat de treballar en equip.

Aquest projecte ha sigut també una excel·lent oportunitat per fomentar l’ús del valencià en situacions reals i significatives. Mitjançant els assajos i les representacions, l’alumnat ha practicat la llengua de manera natural, millorant la seua competència comunicativa, la pronunciació i la fluïdesa oral.

En definitiva, Innov@teatre ha contribuït al desenvolupament personal, lingüístic i social de l’alumnat, convertint l’aprenentatge en una experiència motivadora i divertida.

Ja tenim nova biblioteca!

Després de molta feina i de tot un curs de reformes, la nova biblioteca del centre ja és una realitat i obrirà les portes a tot l’alumnat el curs que ve. Aquest projecte s’ha dut a terme en el marc del PIIE #somelmónquellegim que desenvolupa l’escola amb l’objectiu de fomentar la lectura i convertir-la en un eix fonamental de l’aprenentatge i la participació de tota la comunitat educativa. Ha estat molt il·lusionant viure la transformació d’aquest espai en un lloc més modern, acollidor i funcional.

La inauguració va ser un moment molt especial i emotiu, amenitzat amb la divertida animació lectora del Monstre Petorro, que va fer gaudir grans i menuts. La nova biblioteca ha sigut dissenyada per a ser un espai més inclusiu, adaptat a la diversitat de necessitats de l’alumnat i pensat per fomentar el gust per la lectura, l’aprenentatge i la convivència.

Tot l’equip docent estem molt contents amb el resultat i desitgem que, a partir del curs vinent, la biblioteca es convertisca en un punt de trobada i descoberta per a tota la comunitat educativa.

El Monstre Petorro. Animació lectora.

Amb l’animació lectora del conte El Monstre Petorro, s’ha inaugurat la biblioteca del centre en un ambient ple d’il·lusió i entusiasme. L’acte ha comptat amb l’assistència de la regidora d’Educació, Mélanie Ivars, així com de tot l’alumnat de l’escola i del professorat del centre.

Durant l’activitat, els xiquets i les xiquetes han gaudit d’una proposta divertida que ha fomentat el gust per la lectura i ha servit per donar la benvinguda a aquest nou espai. Amb aquesta inauguració, la biblioteca es converteix en un lloc de trobada, aprenentatge i descoberta per a tota la comunitat educativa.

Ponts de paraules: contes que connecten

Aquest projecte d’intercanvi és per a millorar la competència comunicativa i afavorir la cohesió lingüística.

L’objectiu de l’intercanvi és dur a terme activitats d’ús del valencià que afavorisquen en l’alumnat la competència comunicativa i el foment d’actituds positives cap a la llengua pròpia en un context on el valencià estiga normalitzat.

Aquest curs, la nostra escola ha fet l’intercanvi entre l’IES Xèbic (Ondara) i el nostre alumnat d’Infantil i aula UECO. L’alumnat de l’institut ha visitat l’escola per contar contes tradicionals valencians als xiquets i xiquetes més menuts. També diferents tallers, jocs populars i música tradicionals de la nostra cultura han omplit el pati de colors i de rialles.

Aquesta experiència ha fomentat l’ús del valencià d’una manera divertida i propera, alhora que ha afavorit la convivència i l’aprenentatge entre alumnes de diferents edats. Ha sigut una activitat molt enriquidora per a tots i totes.

Somriures (El Diluvi)

Amb Innov@dansa pretenem impulsar l’expressió musical i escènica i el foment de la creativitat artística amb la interpretació de coreografies i danses tradicionals. Des de Conselleria ens proposen diferents coreografies que practiquem i treballem al llarg del curs. En aquesta ocasió, la música de “El Diluvi”, amb Somriures, ha omplit el pati d’artistes gaudint d’una gran jornada d’amistat, complicitat i ball. “Ets tu, el somriure de la revolta, el somriure que mai descansa, el somriure que guia els passos”

Marató de lectura

En la nostra escola hem celebrat el Dia del Llibre amb la Marató de lectura inspirada en Harry Potter. Al llarg del dia, l’alumnat s’ha endinsat en el món de la lectura llegint ininterrompudament Harry Potter i la pedra filosofal.

Hem organitzat carreres al pati, on tots i totes han participat amb molta il·lusió i esperit d’equip. Un altre desafiament ha estat fer pocions màgiques, com la de l’Oblit, que provoca la pèrdua de memòria de tots els teus records roïns amb les PARAULES MÀGIQUES: “Amnesius evaporare et soporus erase”. També hem fet activitats creatives, jocs i petites proves com si fórem alumnes de Hogwarts. L’enigma final ens ha fet vore que tots i totes som capaços de ser allò que desitgem.

CREU AMB TU, ETS CAPAÇ DE FER MÀGIA

Ha sigut una jornada màgica, divertida i especial, plena de fantasia, que ens ha recordat la importància de llegir i deixar volar la imaginació.

Enigma final
Enigma final
Estació Hogwarts
Estació Hogwarts
Pòcimes màgiques
Pòcimes màgiques
Marató
Marató
Barret seleccionador
Barret seleccionador
Pòcimes màgiques
Pòcimes màgiques
Quidditch graneres
Quidditch graneres
Marató
Marató
Quidditch ars
Quidditch ars

Carnestoltes moltes voltes!!!

El Carnestoltes escolar és un moment especial per a trencar la rutina, compartir rialles i aprendre valors com el respecte i la col.laboració, tot celebrant la diversitat i la il.lusió de la comunitat educativa.

Aquest projecte està dins del PIIE, el Projecte d’Innovació Educativa que estem treballant anomenat #somelmónquellegim. Hem escollit la literatura dels Germans Grimm com a fil conductor. Cada nivell ha triat un conte d’aquests autors, grans col.leccionistes de la tradició oral de l’època, treballant-lo amb una proposta didàctica addient, junt a la confecció de la disfressa.

GERMANS GRIMM

La cercavila ha estat vibrant, plena de representacions de personatges dels contes, acompanyada per la batucada gràcies a l’AMPA. En tornar a l’escola hem gaudit de la tradicional xocolatada, com a cloenda del Carnestoltes 2026.

Temps de Nadal

Enguany, un gran conte és el nostre Betlem. Un conte de tota l’escola, des d’Infantil 2 anys fins a sisé. Temps de Nadal és de tots i totes.

Està fet amb diferents tècniques i, com la nostra escola, podem llegir-lo de diverses maneres, cada persona és un món i pot elegir llegir amb lletres, seguir la història mirant imatges o també podeu escoltar.

Aquest projecte està dins del PIIE, el Projecte d’Innovació Educativa que estem treballant al centre anomenat #somelmónquellegim i també des de Innov@ràdio, projecte de Conselleria en el que participem.

Voleu gaudir-lo?

II Encontre de flabiols @tracatrac

Segons la RAE, un Encontre és l’acte de coincidir en un mateix lloc, i això és el que hem fet tres escoles de Dénia amb el projecte flabiol. Innov@flabiol és un programa educatiu que fomenta l’aprenentatge i la transmissió de melodies i cançons tradicionals per mitjà de la pràctica del flabiol com a instrument típic valencià.


Aquest programa ha permés, a més, posar en contacte l’alumnat i el professorat de diferents escoles de la nostra localitat. El dia 11 de juny va arribar el gran dia, l’alumnat de 4t de les escoles públiques Montgó, Pou de la Muntanya i Cervantes vam realitzar el II Encontre de flabiols, interpretant les melodies, cançons i danses que havíen treballat al llarg del curs conjuntament.

Una gran jornada que quedarà en el seu record!

Avís de privacitat

Este lloc web utilitza només cookies tècniques necessàries per al seu funcionament. No s’emmagatzemen dades amb finalitats publicitàries ni es comparteixen amb tercers. S’utilitza analítica interna sense cookies, i només es recull la IP amb finalitats de seguretat.

Veure política de cookies