Ja tenim nova biblioteca!

Després de molta feina i de tot un curs de reformes, la nova biblioteca del centre ja és una realitat i obrirà les portes a tot l’alumnat el curs que ve. Aquest projecte s’ha dut a terme en el marc del PIIE #somelmónquellegim que desenvolupa l’escola amb l’objectiu de fomentar la lectura i convertir-la en un eix fonamental de l’aprenentatge i la participació de tota la comunitat educativa. Ha estat molt il·lusionant viure la transformació d’aquest espai en un lloc més modern, acollidor i funcional.

La inauguració va ser un moment molt especial i emotiu, amenitzat amb la divertida animació lectora del Monstre Petorro, que va fer gaudir grans i menuts. La nova biblioteca ha sigut dissenyada per a ser un espai més inclusiu, adaptat a la diversitat de necessitats de l’alumnat i pensat per fomentar el gust per la lectura, l’aprenentatge i la convivència.

Tot l’equip docent estem molt contents amb el resultat i desitgem que, a partir del curs vinent, la biblioteca es convertisca en un punt de trobada i descoberta per a tota la comunitat educativa.

El Monstre Petorro. Animació lectora.

Amb l’animació lectora del conte El Monstre Petorro, s’ha inaugurat la biblioteca del centre en un ambient ple d’il·lusió i entusiasme. L’acte ha comptat amb l’assistència de la regidora d’Educació, Mélanie Ivars, així com de tot l’alumnat de l’escola i del professorat del centre.

Durant l’activitat, els xiquets i les xiquetes han gaudit d’una proposta divertida que ha fomentat el gust per la lectura i ha servit per donar la benvinguda a aquest nou espai. Amb aquesta inauguració, la biblioteca es converteix en un lloc de trobada, aprenentatge i descoberta per a tota la comunitat educativa.

Marató de lectura

En la nostra escola hem celebrat el Dia del Llibre amb la Marató de lectura inspirada en Harry Potter. Al llarg del dia, l’alumnat s’ha endinsat en el món de la lectura llegint ininterrompudament Harry Potter i la pedra filosofal.

Hem organitzat carreres al pati, on tots i totes han participat amb molta il·lusió i esperit d’equip. Un altre desafiament ha estat fer pocions màgiques, com la de l’Oblit, que provoca la pèrdua de memòria de tots els teus records roïns amb les PARAULES MÀGIQUES: “Amnesius evaporare et soporus erase”. També hem fet activitats creatives, jocs i petites proves com si fórem alumnes de Hogwarts. L’enigma final ens ha fet vore que tots i totes som capaços de ser allò que desitgem.

CREU AMB TU, ETS CAPAÇ DE FER MÀGIA

Ha sigut una jornada màgica, divertida i especial, plena de fantasia, que ens ha recordat la importància de llegir i deixar volar la imaginació.

Enigma final
Enigma final
Estació Hogwarts
Estació Hogwarts
Pòcimes màgiques
Pòcimes màgiques
Marató
Marató
Barret seleccionador
Barret seleccionador
Pòcimes màgiques
Pòcimes màgiques
Quidditch graneres
Quidditch graneres
Marató
Marató
Quidditch ars
Quidditch ars

Marató de Rondalles

La Marató de Lectura és una jornada de promoció de la lectura, dedicada a celebrar el plaer de llegir i a crear, per un dia i simultàniament a tota l’escola, espais on el nostre alumnat gaudeix de la lectura. En aquesta ocasió i seguint el fil conductor d’aquest curs, hem volgut fer un homenatge a obres de museu, i les protagonistes han estat les Rondalles d’Enric Valor.

La jornada s’ha organitzat en tres espais: #llegimRondalles, #visualitzemRondalles i #juguemaRondalles. Tot l’alumnat del nostre centre, des de 2 anys fins a 6è ha participat i gaudit de les activitats. A més a més, hem tingut una sorpresa final, la visita d’Enric Valor al nostre centre!! Cliqueu!

Inauguració Biblioteca: Museu del Conte

El dia 24 d’octubre es celebra el dia de les Biblioteques, i al Cervantes hem aprofitat per a obrir les portes i transformar la biblioteca en un Museu de Contes, el fil conductor d’aquest curs.

L’alumnat ha gaudit d’una animació organitzada per la Comissió de Biblioteca on hem endevinat els títols dels contes amagats en l’exposició del museu, observant diferents objectes que ens indicaven de quin conte es tractava. Les guies ens han acompanyat en la visita i ja sabem quan anar a la biblioteca, com fer-ne ús i també com fer el préstec.

Acte d’apadrinament lector 2023

En aquest acte els padrins i les padrines de 6è de Primària i els fillols i filloles de 2n de Primària s’han conegut per primera vegada i han signat el Contracte d’apadrinament. Amb la signatura l’alumnat de 6è s’ha compromés a ser bon model lector i ajudar en tot el possible al seu/seva fillol/la. I l’alumnat de segon es compromet a deixar-se ajudar i venir amb ganes d’aprendre.

A partir d’aquest acte, cada parella gaudirà de la lectura conjunta, els més grans tindran l’oportunitat de poder acompanyar als més menuts en un dels moments més importants de la seva vida, el moment en que aprenen a llegir. L’alumnat de segon rebrà l’estima i els aprenentatges dels i les més grans.

De ben segur que serà una experiència molt enriquidora per tots ells i elles, en la que l’estima pels llibres i la lectura estaran molt presents.

Avís de privacitat

Este lloc web utilitza només cookies tècniques necessàries per al seu funcionament. No s’emmagatzemen dades amb finalitats publicitàries ni es comparteixen amb tercers. S’utilitza analítica interna sense cookies, i només es recull la IP amb finalitats de seguretat.

Veure política de cookies