PROVES LLIURES: FORMACIÓ PROFESSIONAL
Realització de les proves per a l’obtenció dels títols de Tècnic/a i de Tècnic/a Superior de Formació Professional de cicles formatius de Grau Mitjà i Superior.
Convocatòria 2025: Resolució de 10 d’octubre de 2025, de la Direcció General de Formació Professional, per la qual es convoquen les proves per a l’obtenció dels títols de tècnic o tècnica i de tècnic o tècnica superiors de Formació Professional l’any 2025.
DOGV: https://dogv.gva.es/datos/2025/10/15/pdf/2025_42561_va.pdf
CALENDARI
-
Inscripció: en centre docent examinador, del 16 d’octubre al 24 d’octubre, els dos inclusivament
-
Publicació relació provisional de persones admeses i excloses: 28 d’octubre
-
Reclamacions: del 29 al 30 d’octubre
-
Publicació relació definitiva de persones admeses i excloses: 3 de novembre
- Reclamacions: recurs alçada davant la direcció territorial de la província, en el termini d’un mes
-
Sol·licitud d’anul·lació de matrícula: fins al 14 de novembre
-
Comunicació dels centres receptors de matrícules a la direcció territorial del nombre de persones admeses i proposta de les Comissions Avaluadores: del 5 al 7 de novembre
-
Publicació de les orientacions a l’alumnat per part del Centre Examinador: fins al 5 de novembre
-
Realització proves: entre el 19 i el 27 de novembre
-
Resultats provisionals: 10 de desembre
- Reclamacions al centre: de l’11 al 15 de desembre
-
Resultats definitius: 17 de desembre
- Reclamacions a la Direcció Territorial: del 18 al 19 de desembre
OBSERVACIONS
CONVALIDACIONS I EXEMPCIONS
-
No podran sol·licitar-se convalidacions de mòduls professionals.
-
Els serà aplicable el que es disposa en la normativa vigent en matèria d’exempció del mòdul de formació en centres de treball.
-
En el cas de sol·licitar l’exempció del mòdul de FCT, la documentació aportada podrà presentar-se una vegada aconseguida l’avaluació positiva en tots els mòduls professionals, fent constar este extrem en la sol·licitud d’exempció.
ESTRUCTURA I CONTINGUT DE LES PROVES
-
Els exercicis seran elaborats per la comissió avaluadora designada en el centre educatiu en el qual es realitzen les mateixes.
-
Les proves es realitzaran per a tots els mòduls professionals excepte el mòdul de FCT
-
Inclouran continguts teòrics i realitzacions pràctiques que permeten evidenciar, a través dels criteris d’avaluació i realització corresponents, que l’aspirant ha aconseguit les diferents capacitats i competències.
-
Es prendrà com a referència els currículums vigents i les competències professionals dels cicles objecte d’esta convocatòria.
INSCRIPCIÓ
DATES
Del 16 al 24 d’octubre de 2025 els dos inclusivament, en lus centres públics examinadors.
Les persones podran inscriure’s en els mòduls professionals dels cicles convocats.
DOCUMENTACIÓ A PRESENTAR
- Sol·licitud d’inscripció que es presentarà en un sol centre, utilitzant per a això el model arreplegat en l’annex III d’esta resolució i que pot descarregar-se en
https://siac-front.gva.es/siac-front/public/descarga/es/f3804
-
NIA: Número d’identificació de l’alumne o alumna en cas de posseir-lo.
-
DNI, o targeta d’identitat d’estranger, visat d’estudis o passaport (Sentència 236/2007, de 7 de novembre i Sentència 155/2015, de 9 de juliol, les dos del Tribunal Constitucional), amb fotocòpia del document original per a ser compulsada.
-
Certificació acadèmica oficial acreditativa de reunir algun dels requisitos d’accés a Formació Professional per al grau mitjà o superior, segons corresponga.
-
Declaració responsable de no estar matriculat durant el curs 2025-2026 en els mòduls professionals als quals es presenta i, simultàniament, en les proves convocades per esta o qualsevol altra administració educativa que tenen com a objecte l’obtenció del mateix títol. Un model d’esta declaració figura en l’annex X.
https://siac-front.gva.es/siac-front/public/descarga/es/f94293
- Justificant del pagament de les taxes corresponents, que es pot fer efectiu en
https://ceice.gva.es/doc046/gen/es/.
Les persones amb una diversitat funcional que impedisca realitzar les proves amb els mitjans ordinaris, manifestaran esta circumstància en el moment de la inscripció i adjuntaran a la sol·licitud la documentació expedida per l’organisme competent que certifique esta diversitat funcional. La comissió avaluadora estudiarà les mesures oportunes d’adaptació que permeten facilitar el desenrotllament de les proves. Esta adaptació en cap cas suposarà la supressió d’objectius o resultats d’aprenentatge que afecten la competència general del títol.
ADMISSIÓ I MATRICULACIÓ
LLISTAT PROVISIONAL D’ADMESOS I EXCLOSOS
-
28 d’octubre de 2025,
-
en el tauler d’anuncis i pàgina web del centre,
-
relació provisional de persones admeses i excloses a la realització de les proves i indicaran en este últim cas el motiu de l’exclusió.
RECLAMACIONS: 29 i 30 d’octubre de 2025 mitjançant la presentació d’un escrit motivat dirigit a l’adreça del centre.
LLISTAT DEFINITIU D’ADMESOS I EXCLOSOS
-
3 de novembre de 2025
-
en el tauler d’anuncis
-
llista definitiva de persones admeses i excloses.
RECLAMACIONS: recurs d’alçada davant la direcció territorial d’Educació d’Alacant en el termini d’un mes a comptar des de l’endemà de la seua publicació en el tauler d’anuncis.
Les persones admeses queden matriculeuas en els mòduls professionals sol·licitats.
ANUL·LACIÓ DE MATRÍCULA: fins al 14 de novembre de 2025 en el mateix centre on va ser realitzada la matrícula, mitjançant el model de l’annex II de la Resolució de 17 de juliol de 2025, de la Secretaria Autonòmica d’Educació, per la qual es dicten instruccions sobre ordenació acadèmica i d’organització dels centres que impartisquen els graus D i E de Formació Professional durant el curs 2025-2026 en la Comunitat Valenciana i no comportarà la devolució de les taxes abonades per la inscripció.
COMISSIONS AVALUADORES
-
COMPOSIÓN: una presidència (Directora del centre), un secretari i tres vocals i, al menys, tres membres de la comissió amb atribució docent en el cicle formatiu.
-
A proposta de la presidència de la comissió avaluadora, podran integrar-se els assessors externs necessaris per a avaluar aquells mòduls assignats a professorat especialista en sectors singulars en el reial decret del currículum del cicle.
Seran funcions de les comissions avaluadores:
a) L’organització i realització de les proves.
b) La correcció i qualificació d’estes.
c) Emplenar l’acta de la prova, l’acta final i publicar les llistes provisionals i les actes finals dels resultats.
d) La resolució de les reclamacions de qualificacions.
ORIENTACIONS A L’ALUMNAT
La direcció del centre i les comissions avaluadores concretaran el procediment i disposaran fins al 5 de novembre de 2025 per a publicar el calendari d’actuacions dirigides a informar i orientar a les persones aspirants, així com el calendari de les proves, els criteris d’avaluació i material, quan siga procedent, amb els quals hauran d’acudir a la realització de la prova.
ESTRUCTURA I CONTINGUT DE LES PROVES
Els exercicis de les proves seran elaborats per la comissió avaluadora designada en el centre educatiu en el qual es realitzen estes.
Les proves es realitzaran per a tots els mòduls convocats, excepte el mòdul de FCT.
Les proves inclouran continguts teòrics i realitzacions pràctiques que permeten evidenciar, a través dels criteris d’avaluació i realització corresponents, que l’aspirant ha aconseguit les diferents capacitats i competències. Estes proves es prepararan prenent com a referència els currículums vigents i les competències professionals dels cicles formatius objecte d’esta convocatòria.
QUALIFICACIONS
Les qualificacions dels mòduls professionals es realitzaran en forma de qualificacions numèriques compreses entre 1 i 10 punts, sense decimals. Es consideraran positives les qualificacions iguals o superiors a 5.
El mòdul professional de FCT es qualificarà en termes d’exempt/no exempt.
10 desembre 2025: RESULTATS PROVISIONALS
11 al 15 desembre: RECLAMACIÓ DE LES QUALIFICACIONS
PROCEDIMENT
-
Es presentaran per escrit, dins dels tres dies hàbils següents al de la publicació dels resultats, dirigides a la presidència de la comissió avaluadora del centre en el que es van realitzar les proves.
-
En el termini dels dos dies hàbils següents (fins al 17 de desembre de 2025), la comissió avaluadora ratificarà o rectificarà la qualificació objecte de reclamació, que la presidència comunicarà per escrit a la persona interessada.
17 de desembre de 2025. QUALIFICACIONS DEFINITIVES
RECLAMACIÓ DE LES QUALIFICACIONS DEFINITIVES: 18 I 19 DE DESEMBRE DE 2025. DAVANT DIRECCIÓ TERRITORIAL D’EDUCACIÓ.
Si després de la decisió persistira la disconformitat, la persona interessada podrà sol·licitar, en el termini de dos dies hàbils següents a la recepció de la comunicació (entre el 18 i 19 de desembre de 2025 els dos inclusivament), que s’eleve la seua reclamació a la direcció territorial d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació corresponent, qui, després de l’informe de la Inspecció d’Educació, resoldrà el que procedisca. Esta resolució, motivada, posarà fi a la via administrativa.
Les persones interessades tindran dret a l’accés als exercicis escrits realitzats i a conéixer les puntuacions atorgades i els criteris d’avaluació utilitzats.