MOBILITAT ERASMUS+ A IZMIR (TURQUIA)

Professors i estudiants de primer de batxillerat de l’IES Sixto Marco van realitzar la setmana passada la primera de les mobilitats planificades en el projecte Erasmus+ Escolar (Acció Clau 2: Cooperació per a la innovació i intercanvi de bones pràctiques) en el qual participem centres educatius d’Espanya, Polònia i Turquia: 2020-1-PL01-KA229-082086_2: Education Through Technology (ETT).

La ciutat que visitem va ser Izmir (Turquia), on duem a terme activitats relacionades amb l’ús de les tecnologies en l’àmbit escolar tenint com a principals objectius la millora de la competència digital i foment de les TIC tant per a professors com alumnes, així com la millora de la competència lingüística d’anglés.

Els estudiants del Sixto Marco van ser rebuts pels seus partners turcs, qui els van allotjar durant tota la duració de la mobilitat, permetent d’aquesta manera que la immersió aproximara als alumnes a un coneixement més pròxim de la cultura del país. Vam ser testimonis de la riquesa històrica i patrimonial de la ciutat, i, l’hospitalitat i calor amb el qual vam ser rebuts suposarà, sens dubte, una experiència que canviarà les nostres vides.

Volem ressaltar la gran faena realitzada pels alumnes de l’institut, que van dotar al projecte d’un valor afegit reforçant la dimensió internacional del centre educatiu i creant vincles de cooperació amb els alumnes participants dels tres països. Lluïa Carreró, Álvaro Hernández, Mario Mínguez, Celeste Montiel, Joan Moral, David de la Vall i Irene Signes s’han convertit en els nostres primers ambaixadors europeus donada la seua labor de representació dels valors europeus del Sixto Marco: diàleg intercultural, ciutadania activa i democràtica i solidaritat. Van acompanyar a aquests alumnes els professors María José Rodríguez, Elisabet Gómez, Israel Hurtado i Álvaro Valls.

Durant la nostra estada a Turquia aprofitem per a difondre el nom d’Elx per aquelles terres obsequiant a l’Institut Karsiyaka 15 Temmuz Sehitler Anadolus Lisesi d’una Dama d’Elx. Estem segurs que aquesta mobilitat suposarà l’establiment de les bases per a futurs projectes i col·laboracions en programes europeus .