La MEPAS IES Sixto Marco d’Elx amb les seues EPAS IES Severo Ochoa d’Elx, IES Els Porçons, d’Aielo de Malferit i Col·legi Esclaves de Benirredra han organitzat l’activitat conjunta d’un concurs de fotografia sobre els Valors Europeus, entre els seus ambaixadors júnior. Amb estes fotografia s’ha creat un padlet . Posteriorment cada centre ha seleccionat 3 fotografies, per a entre elles triar les millors per a donar-los un premi.
Amb motiu del 40 aniversari de l’adhesió d’Espanya i Portugal a la Unió Europea, l’Oficina del Parlament Europeu a Espanya ha organitzat un concurs de vídeos per a publicar en Instagram sobre ¨Els 40 anys d’Espanya a la Unió Europea.
Com MEPAS s’ha participant creant un vídeo en el qual recreem un antic concurs de televisió: “Un, Dos, tres, responga una altra vegada…” i davant la pregunta formulada per una alumna presentadora, els concursants havien de respondre avantatges i canvis que s’han produït a Espanya després de l’ingrés en l’O.E.
Un MINI MEU és una simulació del funcionament del Parlament Europeu.
Organitzat per la MEPA C.D. Oratorio Festiu San Miguel d’Orihuela, el nostre alumnat s’ha acostat a la realitat de la Unió Europea coneixent el funcionament de la Comissió i el Parlament Europeu.
En el saló de plens de l’Ajuntament d’Orihuela (el Consell) i a les aules de la Universitat Miguel Hernández, seu d’Orihuela,(el Parlament) han acollit la simulació d’una sessió europarlamentària amb alumnes de les MEPAS C.D. Oratorio Festiu d’Orihuela, IES Cairasco de Figueroa de Las Palmas de G.C, IES Sixto Marco d’Elx, Col·legi Sant Gabriel de Barcelona i les EPAS IES Gabriel Miró d’Orihuela, IES Severo Ochoa d’Elx, C.Sr. Sant Joan Baptista d’Alacant, IES Luis Manzanares de Torre Pacheco i els convidats C.D. Sant Dominigo i IES Thader d’Orihuela.
Prop de 100 alumnes s’han donat cita en esta jornada i han tingut l’oportunitat de participar activament en el procés legislatiu simulat, discutint i negociant la legislació relacionada amb la Llei de Restauració de la Naturalesa. Esta activitat ha permés conéixer millor el Parlament Europeu, la democràcia parlamentària, així com el procés de decisió.
El treball en equip dels centres participants els ha permés tindre la capacitat d’empatitzar amb els qui tenen una opinió distinta a la seua i realitzar una negociació constructiva. S’han familiaritzat amb els diferents grups polítics, el seu funcionament, a més han debatut, negociat i votat la legislació europea, interpretant a membres el Consell i del Parlament. Tant els ambaixadors júnior participants com els ambaixadors sènior han valorat molt positivament esta activitat.



El passat 3 d’Abril es va celebrar en el centre el Dia Mundial de l’Esport, una iniciativa dirigida als centres educatius de primària i secundària que busquen promoure l’activitat física entre el seu alumnat, commemorant el Dia Internacional de l’Activitat Física (6 abril). Això s’unix al Dia Europeu de l’Esport Escolar que des de la UE s’intenta fomentar.
Al voltant de 700 estudiants han practicat activitats amb la lluita contra el Bullyng com a referència. Un total de 14 reptes per a cada grup-classe sota el lema “Cooperem contra el Bullyng”, una iniciativa esportiva que afavorix la conscienciació de l’alumnat i que ajuda a la convivència del nostre alumnat de Secundària.
Els estudiants de 1r de batxillerat i de l’optativa d’Educació Física de 2n batxillerat van participar en la coordinació i organització de les activitats.



S’han celebrat unes jornades sobre autors europeus en els departaments d’anglés, castellà i valencià amb diferents activitats. En 2n de batxillerat els departaments d’anglés i castellà van proposar: “Posem que parlem d’Espanya” i es van llegir textos d’autors europeus parlant de la seua experiència al nostre país. Text 1: Lord Byron, Don Joan, lectura del text en anglés-castellà. Text 2: George Sand, Un hivern a Mallorca, lectura francés-castellà. Text 3: Hans Christian Andersen, Viatge per Espanya, lectura en anglés-castellà. Text 4: George Orwell, Homenatge a Catalunya, lectura anglés-castellà. Per la seua part en castellà per als alumnes de 2n d’ESO van fer lectura de poemes de Petrarca, Luis Cernuda i Goethe. Els alumnes de Literatura Universal de 1r batxillerat van treballar els autors europeus de tots els temps i van fer murals per èpoques. En Inglés també es van llegir poesies.




El Dia Internacional de la Dona, originàriament Dia Internacional de la Dona Treballadora, commemora cada 8 de març la lluita de les dones per la teua participació en la societat i el seu desenrotllament íntegre com a persona, en peus d’igualtat amb l’home.
L’origen d’esta commemoració es remunta a principis del segle XX, en un context de profundes desigualtats socials i laborals que afectaven les dones, especialment a les treballadores de fàbriques i tallers tèxtils.
Des de l’IES Sixto Marco s’ha volgut enguany commemorar dia efemèrides amb diverses activitats per a tota la setmana, que a continuació es relaten:

Els alumnes de 4t ESO han elaborat fitxes biogràfiques de 80 dones que han desenrotllat la seua obra en els segles XIX i XX. A partir d’este material s’ha realitzat un eix cronològic de l’edat contemporània en la qual cada una d’estes dones ocupa el seu lloc en la història.
Els alumnes de 1r ESO han decorat les portes de les seues aules amb dones que han destacat i que han lluitat per la igualtat.
Els alumnes de2º i 3r ESO, 2n batxillerat i 1r Cicle de Formació Professional han visualitzat diferents vídeos amb una sèrie de preguntes i amb una guia han treballat els vídeos. Després han escrit en unes targetes roges frases negatives o positives en les liles relacionades amb el tema. També s’ha fet un Kahoot.
Per a finalitzar els alumnes de 2n batxillerat van elaborar i van llegir el manifest d’este dia.

Este dia reconeix el paper de les dones en l’àmbit científic i busca promoure el seu accés a disciplines on històricament han estat infrarepresentades.
En el centre s’ha celebrat esta efemèride amb una xarrada a càrrec de la professora associada d’Anàlisi de Geografia Regional de Geografia Física de la Universitat d’Alacant María Estela García Botella sobre les inundacions en el clima mediterrani i el nostre alumnat va poder preguntar tots els dubtes que tenien sobre este tema que està tan d’actualitat.



A proposta de la Fundació Llor hem participat en l’activitat col·lectiva oberta a totes les EPAS amb motiu del Dia de la Dona, per a donar visibilitat a este efecte advers que té sobre la dona el ciberassetjament i el mal ús de les noves tecnologies.
D’esta manera es complien els següents objectius: celebrar el Dia Internacional de la Dona, mostrar el treball de les EPAS, fer un treball col·laboratiu entre les EPAS d’Espanya i generar dialogue sobre els efectes adversos de la tecnologia en l’assetjament.
El treball consistia a agafar una plantilla i incloure una frase relacionada amb el ciberassetjament i incloent els logos del nostre centre i d’EPAS. Posteriorment fer un collage amb totes els cartells de les EPAS.
Tots les EPAS que han participat:
https://www.google.com/maps/d/u/1/edit?mid=1_hfrfy7q-aifm4hqmguxp4uknxdg_84&usp=sharing



El passat 8 de febrer va tindre lloc en la Universitat d’Alacant, i organitzat per l’Equip Europa, l’Olimpíada de la Unió Europa en la seua fase regional en el qual ha participat un equip del centre compost per 5 alumnes. En el dia de hui s’ha procedit a entregar, de mans del director de l’institut, el corresponent diploma per la seua participació.



El passat 7 de febrer va tindre lloc en el centre una nova edició d’Euroescola en línia des d’Estrasburg, en la qual va intervindre el vicepresident del Parlament Europeu Nicolae Stefanuta i va tindre com a tema “Cap a una Europa social forta: l’ambició de l’EU per a acabar amb la pobresa i l’exclusió social”. Rebuts els diplomes acreditatius de la participació dels alumnes ambaixadors, el director de l’institut els ha entregat el corresponent diploma.



