SORTIDA AL PENYAGOLOSA

Activitat realitzada el 7 d’octubre de 2025

L’Educació Física, com assignatura dins del currículum educatiu, pretén transmetre valors com la superació personal i l’esforç, l’autonomia i la responsabilitat, l’autoconeixement i autoestima, les hàbits saludables, el respecte cap els altres (professorat, companys), el respecte mediambiental, la cooperació i el treball en equip, la solidaritat i inclusió, l’empatia i convivència, etc. Aquest valors es treballen dins de les nostres classes però, a vegades, convé reforçar-les externament. Per això, la importància de fer activitats fora dels espais habituals.


Seguint aquesta visió de l’Educació Física, el departament d’Educació va organitzar una sortida al Penyagolosa per al nostre alumnat de 4t d’ESO (15 a 16 anys). L’activitat era voluntària de manera que va participar el 60% de l’alumnat, aproximadament.
En els cursos anteriors aquest alumnat havia pogut gaudir d’excursions pel nostre terme, treball d’orientació amb brúixola per l’entorn, sortida al riu Ebre, etc. Però ara, el repte era majúscul: pujar el 2n pic més alt de la Comunitat Valenciana, anomenat Penyagolosa i que té una alçada de 1813 m. Així, l’excursió va consistir en anar en autobús fins l’ermita de Sant Joan de Penyagolosa per després caminar i pujar per un sender fins arribar al pic. La distància que vam recórrer era d’uns 9 km., aproximadament, distribuïts en 4,5 km. de pujada i 4,5 km. de baixada.
Entre els objectius educatius i d’aprenentatge d’aquesta activitat destaquem:

Coneixement del medi natural: observar ecosistemes, relleu, vegetació i fauna de muntanya.
• Millorar la condició física: treballar la resistència, principalment, l’aeròbica, la coordinació, la força-resistència i l’equilibri.
• Fomentar hàbits actius: promoure l’exercici físic com a part del benestar personal.
• Conèixer i respectar els propis límits: aprendre a escoltar el cos i gestionar l’esforç.
• Treballar la superació personal: assolir un repte real (pujar un pic) augmenta la confiança i l’autoestima.
• Cohesió de grup: reforçar les relacions entre companys i professorat en un entorn diferent de l’aula.
• Respecte pel medi ambient: seguir les normes de mínim impacte (“no deixar rastre”).
• Responsabilitat i autonomia: preparar el material adequat, gestionar l’aigua i l’alimentació, complir horaris.
• Vincular l’activitat amb els valors transversal de la Unió Europea com són: sostenibilitat, innovació, solidaritat, justícia social, igualtat de gènere, cohesió grupal, respecte a la diversitat…

Avís de privacitat

Este lloc web utilitza només cookies tècniques necessàries per al seu funcionament. No s’emmagatzemen dades amb finalitats publicitàries ni es comparteixen amb tercers. S’utilitza analítica interna sense cookies, i només es recull la IP amb finalitats de seguretat.

Veure política de cookies