Aula del tabac

AulaTabac 01AulaTabac 03

Divendres dia 7 d’octubre el nostre centre va rebre la visita de l’Aula del Tabac, una activitat educativa que ofereix el Centre de Salut Pública de la nostra zona, amb seu a Benicarló, les dues monitores que van vindre es van instal·lar a l’aula multiusos i al llarg del matí va passar per allí l’alumnat dels quatre grups de 1r d’ESO.

Les monitores van impartir una xerrada informativa a cadascun dels grups i, a més a més, portaven diferents elements interactius amb els quals l’alumnat va poder experimentar:AulaTabac 02

• La casa dels fums: un edifici a petita escala amb espais afectats pel fum de cigarretes i espais lliures de fum (a la banda dreta i esquerra, respectivament), per a que l’alumnat pogués observar els efectes sobre les coses que hi havien en cada estança, i les diferències de neteja i olor entre els dos costats.
  • La màquina que fuma: representació de dues persones, un fumador i un fumador passiu, es fa passar fum de cigarretes per uns pulmons de plàstic transparents, bé directament de la cigarreta (fumador) o indirectament (fumador passiu), podent-se apreciar visualment els efectes del quitrà i de la nicotina en travessar els pulmons.

A la classe d’educació plàstica i visual, i després d’haver passat per l’Aula del Tabac, l’alumnat, dirigit per la professora Lledó Queral, ha elaborat cartells o pòsters adreçats a la prevenció del tabaquisme. Els treballs han estat exposats al passadís (entre consergeria i els despatxos de direcció).

AulaTabac 04AulaTabac 05

Aquests treballs tornaran a ser exposats al voltant del 31 de maig de 2017, atès que aquesta data ha estat escollida per la Organització Mundial de la Salut (OMS) per a celebrar el Dia Mundial Sense Tabac, amb la finalitat de destacar els riscos per a la salut associats al consum de tabac i de promoure l’aplicació de polítiques públiques eficaces per a reduir el seu consum.

AulaTabac 07AulaTabac 06