Activitat Fundació Carles Salvador (Benassal)

L’activitat es va realitzar el passat dimecres 18 de maig de 2016 amb l’alumnat de 1r d’ESO i el professorat acompanyant: Núria, Laura D, Rosana E, Susana i Jordi.
Acompanyats per Lídia Tena, de la Fundació Carles Salvador, vam visitar l’aula museu Carles Salvador (amCS), on es conserva el llegat del mestre, poeta i gramàtic, i, a més a més s’exposa material escolar de l’època en que Carles Salvador va exercir el magisteri en aquesta població del Maestrat, a la qual va arribar molt jove com a mestre i va estar lligat la resta de la seua vida. Als alumnes se’ls va lliurar un dossier amb activitats al voltant de tot el que van veure, llocs visitats, contingut de les explicacions fetes, la figura de Carles Salvador, etc.

També vam fer un recorregut per la població, visitant indrets destacats, partint del lloc on en aquella època estava l’escola, La Mola, just a la vora de l’aula museu. Aturant-nos davant les cases on Carles Salvador va viure, a la plaça, davant del monument erigit en el seu record, i en diversos llocs que s’esmenten a la seua obra.
Es va proposar una activitat d’educació plàstica i visual que consisteix en que l’alumnat faça després un dibuix, a partir d’un text, de l’escriptor Joan Josep Rovira Climent, que descriu part del recorregut que vam fer per arribar a Benassal des de Sant Mateu, seguint la carretera, passant per Catí, etc. etc. I del que ells han vist durant el trajecte. Un matí ben complet… I de tornada cap a l’institut, tot i que ens vam mullar una miqueta, la pluja encara ens va permetre gaudir de la visita.

IMG 5372 redIMG 5415red

IMG 5413red