Banda a l’escola

Banda a l’escola és un projecte d’investigació i innovació educativa que es va iniciar en 2021 dins de l’aula de música, en el qual es combina l’enfocament de l’associació francesa Orchestre à l’ècole i la metodologia Yamaha-Classband, totes dues adaptades al seu context. Del mètode Yamaha-Classband utilitzem els materials didàctics com a mètode d’aprenentatge, mentre que del dispositiu Orchestre à l’ècole hem pres com a referència el treball conjunt amb professionals de la música de primer nivell, la qual cosa ens ha permès treballar amb artistes com el cantautor Andreu Valor o el compositor José del Valle.
En aquest projecte tots els alumnes des de 1r fins a 4t de l’ESO tenen l’oportunitat d’aprendre música des d’una experiència real, aprenent a tocar un instrument propi d’una formació tan característica de la Comunitat Valenciana com és la banda de música. Els nostres alumnes aprenen a tocar el seu instrument i millorar la seua tècnica gràcies a l’esforç que realitzen cada dia en les classes de música. Cal tenir en compte que tots tenen l’oportunitat de realitzar concerts en directe per a públic dins del seu grup-classe.
El major mèrit dels músics de l’Andreu Sempere és que, en una societat en la qual triomfa l’immediat i l’efímer, els nostres alumnes necessiten treballar amb paciència i constància, obtenint els resultats, no de manera immediata, sinó a llarg termini, enfortint-se així la cultura de l’esforç.

Enllaç a la presentació: https://view.genial.ly/6410bb6781ed760012a597d7/presentation-piie-banda-a-lescola

I Encuentro Internacional de Bandas escolares (Totana, 11/04/2024; des de 4’50” fins 24’48”)

Demostració Classband al Congrés Con Euterpe (Conservatori Superior de Música de València, 23/03/2024)

II Encuentro Nacional Classband Yamaha (Alcoi, Teatre Calderón, 13/05/2023)