La Revolució del Petroli

La historia il·lustrada sobre la Revolució del Petroli amb motiu del 150 aniversari

Des de l’IES Andreu Sempere d’Alcoi es mostrem molt satisfets i orgullosos perquè “ja tenim a les nostres mans la publicació sobre la Revolució del Petroli. 2.000 exemplars –finançats per l’Ajuntament d’Alcoi– d’una història il·lustrada de la insurrecció internacionalista que van protagonitzar les obreres i els obrers alcoians ara fa pràcticament 150 anys”.

Al final ha ajudat una bona part de l’alumnat i els professorat de l’institut d’un projecte que no para de créixer”. L’Associació Industrialitz@cció, l’Ajuntament d’Alcoi, el Col·lectiu Revolta i, fins i tot, la Universitat d’Alacant participen de la preparació dels actes per donar a conèixer els materials didàctics que dissenyen, maqueten, editen i imprimeixen els propis alumnes.

La coordinadora de Formació Professional de l’IES Andreu Sempere d’Alcoi, Imma Bononad, va rebre la passada setmana el premi al Palau de Congressos Kursaal de Sant Sebastià.

L’EXPOSICIÓ

Preparem també de forma paral·lela una exposició que, junt al llibret, es portaran per tots els centres educatius que ho desitgen: “La idea és  que siguen els propis alumnes qui expliquen als seus iguals aquesta història sobre la que venim treballant des de fa temps. Els ensenyaments i els aprenentatges entre iguals queden indelebles en al seua memòria”.

Es tracta d’un projecte editorial sobre el patrimoni industrial de la comarca, tèxtil i paperer. Una tasca que realitzen a l’aula, però, sobretot, a l’empresa, amb la col·laboració d’Aston Lenier.

Cartells de l’exposicio

EXEMPLAR VERSIÓ EN VALENCIÀ