Dia de la dona i la xiqueta en la ciència

El darrer dilluns dia 12 de febrer, amb motiu de la celebració del Dia de la dona i la xiqueta en la ciència, l’alumnat de 1r de Primària va rebre una xarrada a càrrec de Carlos Granell, del grup Geotec de la UJI.

El ponent va parlar a l’alumnat del paper fonamental de les dones en les comunitats científiques per tal d’enfortir la seua participació en aquests àmbits. Durant la presentació, es van destacar les figures de 6 dones, 3 d’elles de la nostra ciutat: Ana Fernández Bravo (doctora en la que vam centrar l’estudi a la nostra escola el darrer curs), Juana Mari Delgado Saborit i Teresa Diago Usó.

xarrada dia dona xiqueta 23 24
xarrada
activitat dia dona xiqueta 23 24
activitat pràctica

A continuació, es va repartir un quadern de científic i científica on cada alumne i alumna va poder recollir per escrit les preguntes personals que es va plantejar, posant-se així en el paper d’un autèntic professional de la ciència i assumint un rol actiu en la tasca, treballant de forma pareguda a com un grup d’investigació ho faria en la realitat. Per a la qual cosa, a cadascú i cadascuna se li va assignar un paper en l’equip: secretari, àrbitre, portaveu i miniprofe.

A més d’aquesta sessió, a nivell de centre, s’han realitzat diverses activitats al voltant del coneixement de les investigacions d’Alberto Urbaneja i Meritxell Pérez-Hedo, dos entomòlegs de la nostra ciutat que han passat a formar part del prestigiós llistat Stanford 2022 dels millors científics del món.

científics a borriana 23 24

Agraïm especialment la col.laboració de Carlos Granell, per la seua participació en aquest taller, que ens ha servit per a fomentar el lideratge femení en la vessant STEM de la cultura (ciència, tecnologia, enginyeria i matemàtiques).