Programa d’Educació Plurilíngüe i Intercultural (PEPLI)

Dins del PEPLI del nostre centre trobem 3 projectes o accions principals que són:

– El Portfolio Europeu de les Llengües (PEL)

– L’Erasmus +

– L’auxiliar de conversa.

Respecte al PEL, assenyalar que es tracta del novè curs que participem en aquest i que és un projecte molt enriquidor a nivell lingüístic i cultural en el que es dóna visibilitat i on es treballen, no només les llengües curriculars (valencià, castellà i anglés), si no també les llengües ambientals del nostre alumnat: romanés, àrab, francés, …etc. A més a més, és un projecte que pretén ajudar l’alumnat a reflectir sobre el seu aprenentatge lingüístic al mateix temps que es converteix en un ciutadà europeu respectuós i tolerant. Pel que fa al tipus d’activitats, el curs passat, per exemple, es van fer receptes, contacontes, targetes nadalenques, tallers de reciclatge de paper i projectes interdisciplinaris integrant el treball en diverses llengües i assignatures i implicant la coordinació de diversos docents.

Per a saber més sobre el PEL, podeu revisar este apartat accedint a aquest enllaç.

Pel que fa a l’Erasmus +, el nostre projecte “Nuestro objetivo: crear la escuela del siglo XXI, internacional y donde todo el mundo importa”, en el que dues mestres del centre van estar aprenent sobre el sistema educatiu finès i visitant les seues escoles en abril i en el que altres cinc docents han realitzat cursos de llengua anglesa i de metodologia a Dublín este estiu, està en la fase final. Aquestes experiències i formació en metodologies actives estant transmetent-se a la resta del claustre perquè tots ens beneficiem i que hi haja un major impacte al centre. La nostra idea és continuar amb les mobilitats de professorat, així com iniciar les mobilitats amb l’alumnat de major edat de l’escola.

Per a obtindre més informació sobre este projecte, consulteu aquest enllaç. Si voleu ampliar la informació sobre les nostres mobilitats, cliqueu ací.

Per últim, informar-vos que aquest curs repeteix el nostre auxiliar de conversa nord-americà, David Saley, que estarà treballant amb nosaltres d’octubre a finals de maig i que col·laborarà principalment en activitats i situacions de comunicació oral, com role-plays, contacontes, entrevistes, presentacions orals, estacions d’aprenentatge, …etc. A més d’ajudar l’alumnat a conèixer aspectes rellevants de la seua cultura.