Pla d’Igualtat i Convivència (PIC)

El Pla d’Igualtat i Convivència (PIC) està adreçat a fomentar una cultura de centre basada en el diàleg i la pau, promovent la resolució pacífica de conflictes per tal de millorar la convivència a l’escola. A més a més, fomenta un ensenyament lliure d’estereotips i biaixos de gènere promovent una igualtat real de les persones i el respecte a la diversitat.

D’aquesta manera, volem avançar en el canvi cap a un paisatge d’igualtat i pau, contribuint a la construcció d’una societat més justa i igualitària.

Les accions que es desenvolupen dins del Pla d’Igualtat i Convivència són:

• Fomentar la coeducació i la prevenció de la violència masclista i homòfoba en l’acció tutorial.
  • Seguir incorporant l’ús d’un llenguatge inclusiu que atorgue el mateix protagonisme a tot l’alumnat i a totes les famílies.
  • Fer una distribució de responsabilitats, càrrecs i funcions de manera equilibrada.
  • Conèixer i difondre els protocols d’actuació del PIC .
  • Recollir i difondre les bones pràctiques.
  • Portar a terme el Pla de Mediació per a la resolució de conflictes entre iguals.
  • Realitzar activitats d’aprenentatge cooperatiu i d’aprenentatge entre iguals, per a potenciar la participació i reconeixement de tot l’alumnat de la classe.
  • Portar a terme el Pla Coeducatiu aprovat i que contempla accions a desenvolupar en temps de pati, adequant els espais per a facilitar la seua posada en pràctica.
  • Proporcionar models de referència masculins i femenins a través del currículum.
  • Incloure la coeducació en totes les activitats de centre.

Per a saber més sobre la nostra trajectòria en matèria de coeducació, pots consultar els apartats que trobaràs a continuació: