Fons Social Europeu

Hem participat en el els següents programes del Fons Social Europeu:

programa d'orientació i reforç en primària
escuelas conectadas
educa en digital

PROGRAMA D’ORIENTACIÓ I REFORÇ PER A L’AVANÇ I SUPORT EN EDUCACIÓ PRIMÀRIA

ESCOLES CONNECTADES

EDUCA EN DIGITAL

PROGRAMA D’ORIENTACIÓ I REFORÇ PER A L’AVANÇ I SUPORT EN EDUCACIÓ PRIMÀRIA:

Este programa té com a objectiu establir els mecanismes de cooperació necessaris entre el Ministeri d’Educació i Formació Professional i les Comunitats Autònomes amb la finalitat d’aconseguir els objectius fixats en el marc de l’Estratègia Europa 2020, mitjançant l’establiment de polítiques educatives encaminades a la reducció del fracàs escolar en l’educació i la formació, dissenyant els mecanismes de suport per agarantir la qualitat i l’equitat del sistema.

Inicialment este programa es va adreçar a l’alumnat de 5è i 6è d’Educació Primària i al d’Educació Secundària Obligatòria, prioritzant 1r i 2n d’ESO, el professorat i el servei d’orientació de centres públics.

Podeu ampliar la informació ací.

scratch

En el nostre centre, este programa es va implementar a través d’un taller de programació amb el programari Scratch que pretenia el desenvolupament del pensament computacional i la introducció a la creació de contingut digital per part de l’alumnat a través de la metodologia maker.

PROGRAMA ESCOLES CONNECTADES:

El programa Escoles Connectades naix d’un conveni entre el Ministeri d’Educació i Formació Professional i la Generalitat Valenciana. Està financiat amb el Fons Europeu per al Desenvolupament Regional, els fons FEDER.

escuelas conectadas 3

Té com a objectiu principal la instal.lació de tot l’equipament i cablejat necessaris de la red inalàmbrica als centres educatius.

Per a saber més, consulteu la següent adreça: https://portal.edu.gva.es/gvait3du/es/escuelas-conectadas/ o en la web: https://www.red.es/es/iniciativas/escuelas-conectadas.

PROGRAMA EDUCA EN DIGITAL:

La finalitat principal del programa Educa en Digital és la transformació digital del sistema educatiu i, com en l’anterior exemple, també es troba financiat amb el Fons Europeu per al Desenvolupament Regional (FEDER).

educa en digital 2

Esta iniciativa contempla 4 eixos d’actuació:

• Dotació de dispositius i connectivitat.
  • Dotació de recursos educatius digitals: aplicacions i continguts.
  • Capacitació i competència digital docent.
  • Aplicació de la intel.ligència digital (IA) a l’Educació Personalitzada.

Més informació ací.