Qui som

QUI SOM

El CEIP Penyagolosa és un dels sis centres de titularitat pública amb què compta la ciutat de Borriana.

QUI SOM 2

Situat a la zona de l’antiga escola Cervantes, des dels seus inicis s’ha caracteritzat per constituir-se com a centre capdavanter en l’impuls del valencià, desig manifestat pels diferents consells escolars i claustres des dels primers moments de la transició política espanyola. Amb el temps, s’ha convertit en un centre plurilingüe que fomenta l’ús integrat de l’anglés amb el valencià i el castellà i que promou la seua presència en l’àmbit europeu i internacional a través del seu programa Erasmus+.

Amb ànim de continuar creixent com a entitat educativa, el CEIP Penyagolosa ha apostat per fomentar el desenvolupament professional del seu claustre impulsant, any darrere any, projectes de formació contínua amb la finalitat d’oferir una educació pública de qualitat que donara resposta a les necessitats formatives dels docents, de la realitat educativa del nostre centre i de la legislació en matèria educativa de cada moment. En este sentit, una de les nostres majors fites va ser la formació per competències realitzada amb l’objectiu que el nostre alumnat puga desenvolupar-se personal i socialment de forma plena en un món globalitzat, tecnològic i canviant al qual puga adaptar-se i aprendre de forma contínua al llarg de tota la seua vida.

Per aquesta raó, hem impulsat la transformació digital del nostre centre i la introducció de les Tecnologies de la Informació i Comunicació en el processos d’ensenyament-aprenentatge, fins al punt de constituir-nos com a Centre Digital Col.laboratiu.

Al CEIP Penyagolosa, entenem l’Educació com a una experiència de caràcter personal on cada xiquet i xiqueta ens importa, és a dir, busquem personalitzar el fet educatiu abarcant les distintes vessants de la persona: la intel.lectual, la física i la moral. Des d’aquesta perspectiva, l’adquisició dels valors, les competències clau i els Objectius per al Desenvolupament Sostenible adquireixen una gran importància en el present i futur del nostre alumnat.

La gran majoria d’aquest resideix al nucli urbà mentre que un xicotet percentatge ho fa als poblats marítims, una part del qual fa ús del transport escolar. Tot i que la seua composició és ben variada pel que fa al seu nivell social, econòmic, familiar i cultural, entenem la diversitat com un aspecte enriquidor del fet educatiu on tots i totes som únics i especials.

orientación educativa

Actualment impartim els ensenyaments d’Educació Infantil i Primària, escolaritzant alumnat des dels 2 anys, i també disposem d’una aula de Comunicació i Llenguatge (CIL).

Finalment, us convidem a continuar aprenent més sobre nosaltres, aprofundint en el coneixement dels nostres

trets d’identitat, serveis i instal.lacions.