Contribució als Objectius del Desenvolupament Sostenible (ODS)

ODS VALENCIÀ

El 25 de setembre de 2015, es van adoptar un conjunt d’objectius globals per a erradicar la pobresa, protegir el planeta i assegurar la properitat de tots i totes com a part d’una nova agenda de desenvolupament sostenible per al 2030.

Per aconseguir aquestes fites, totes i tots hem de treballar.

Vols saber com contribuïm a la consecució d’aquests objectius? T’ho contem:

OBJECTIU 1: FI DE LA POBRESA
Participem en diverses accions de caire solidari com recollides de roba, mercats solidaris, …etc.
OBJECTIU 2: FAM ZERO
Tenim el nostre propi hort escolar sostenible, fem donacions d’aliments, …etc.
OBJECTIU 3: SALUT I BENESTAR
Promovem els esmorzars saludables, fem xarrades sobre consum sostenible, oferim menús sans i equilibrats i fomentem l’activitat física i l’esport, dia de la fruita, …etc.
OBJECTIU 4: EDUCACIÓ DE QUALITAT
Som un centre compromés amb l’educació pública de qualitat i de caire inclusiu.
OBJECTIU 5: IGUALTAT DE GÈNERE
Impulsem els patis coeducatius durant el temps d’esplai, participem en diverses campanyes municipals envers la igualtat, impulsem el projecte pilot COEDUCACENTRES, …etc.
OBJECTIU 6: AIGUA I SANEJAMENT
Fem estalvi d’aigua, desenvolupem projectes de treball sobre esta temàtica, …etc.
OBJECTIU 7: ENERGIA ASSEQUIBLE I NO CONTAMINANT
Fem recollida de paper, plàstic, rebuig i piles; fem campanyes d’aprofitament de la llum solar, desconnectem els aparells tecnològics quan no els utilitzem, promovem la comunicació digital, …etc.
OBJECTIU 8: TREBALL DECENT I CREIXEMENT ECONÒMIC
Com a part de la preparació del nostre alumnat per a la ciutadania, busquem despertar la curiositat i activar la motivació a través de tasques experiencials, reals, significatives i funcionals on tots i totes puguen participar de forma responsable i activa des de ben menuts i menudes: equip de mediació, representants de consell escolar, encarregats i encarregades de taula, xiqueta i xiquet del dia, ecodelegats i ecodelegades, …etc.
OBJECTIU 9: INFRAESTRUCTURES
Estem actualitzant la infraestructura tecnològica del centre, ampliem els espais educatius a zones externes a les aules: hort escolar, aules de natura, menjador escolar, …etc.
OBJECTIU 10: REDUCCIÓ DE LES DESIGUALTATS
Contribuïm a la reducció de la fractura digital establint un pla que fomente el préstec de material digital en cas de necessitat, promovem activitats inclusives en termes d’equitat i universalitat, …etc.
OBJECTIU 11: CIUTATS I COMUNITATS SOSTENIBLES
Visitem l’ecoparc, pintem murals al pati sobre reptes envers de la sostenibilitat, impulsem els treballs artístics amb materials de desfeta i de reciclatge, …etc.
OBJECTIU 12: PRODUCCIÓ I CONSUM SOSTENIBLES
Cultivem aliments saludables i sostenibles a la nostra horta ecològica, es realitzen xarrades sobre consum sostenible, tallers de cuina, …etc.
OBJECTIU 13: ACCIÓ PEL CLIMA
Fem projectes de treball sobre animals en perill d’extinció, mars de plàstic, escalfament global, tenim cura de les plantes i arbres de l’escola, fem eixides que promoguen la defensa i cura del medi ambient, …etc.
OBJECTIU 14: OCEANS I VIDA SUBMARINA
Tenim cura dels peixos de l’estany que hi ha a l’hort escolar, fem eixides al Clot, fem projecte dels peixos, …etc.
OBJECTIU 15: ECOSISTEMES TERRESTRES
Promovem activitats extraescolars en contacte amb la naturalesa que contribuïsquen a coneixement de la flora i la fauna autòctones i a la conservació i cura d’aquestes espècies, …etc.
OBJECTIU 16: PAU I JUSTÍCIA
Promovem la resolució pacífica dels conflictes, tenim un equip de mediació, celebrem el dia de la pau, fomentem el respecte, …etc.
OBJECTIU 17: ALIANCES
Establim aliances amb altres docents de la resta d’Europa a través de les mobilitats del projecte Erasmus+, volem promoure les futures mobilitats de l’alumnat, establim relacions amb altres entitats locals o externes per a la realització d’activitats educatives: federacions esportives, Magnífic Ajuntament de Borriana, Servei Municipal d’Esports, Cooperativa de Sant Josep, …etc. I també promovem la participació de les famílies a través de l’AMPA o a través de diverses activitats escolars implementades en l’aula.

Més informació sobre els ODS.