PIIE: Adhesió al Projecte “Crea.e”

Durant el present curs 22/23 el nostre centre s’ha adherit al projecte Crea.e, que està dirigit pel Mas de Noguera i finançat per la Conselleria d’Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica.

Este programa s’insereix dins del nostre projecte d’innovació “Aules de Natura” ja que la seua finalitat és desenvolupar objectius, metodologies i activitats que fomenten el consum responsable i l’agricultura ecològica com a mitjà per a la sostenibilitat i la lluita contra el canvi climàtic.

Crea.e és un projecte viu i dinàmic, que es transforma cada any per a adaptar-se a les necessitats dels centres educatius i oferir nous recursos als participants.

L’objectiu principal és treballar cap a l’alimentació sostenible tenint en compte diferents recursos i coneixements que poden enriquir els projectes educatius dels centres, implicant a tota la comunitat educativa.

Proposta Crea.e 2022:

L’itinerari formatiu “L’alimentació sostenible, de l’aula a les famílies consta de tres blocs d’activitats educatives dirigides als tres pilars fonamentals de la comunitat educativa: el professorat, l’alumnat i les famílies.

L’objectiu és que cada centre participant configure el seu itinerari formatiu escollint una activitat de cada bloc per a desenvolupar  amb el professorat, l’alumnat i les famílies. D’aquesta manera, segons els interessos educatius del moment de cada centre, podran triar les formacions que els siguen més profitoses per al seu projecte d’alimentació i consum responsable.

Itinerari formatiu del CEIP Penyagolosa:

BLOC PER AL PROFESSORAT: XARRADES FORMATIVES:

• Criteris per al consum sostenible d’aliments.

BLOC PER A L’ALUMNAT: TALLERS A L’AULA:

• Taller de consum responsable. Una compra sostenible.
  • Taller d’alimentació.

BLOC PER A LES FAMÍLIES: ACTIVITATS DE SENSIBILITZACIÓ:

• Taller de consum responsable.

Totes les activitats les realitzaran el personal educatiu del Mas de Noguera, amb experiència en les temàtiques a tractar, i comptaran amb material de suport per a desenvolupar les accions i facilitar l’aprenentatge.

La durada del projecte és fins el 15 de novembre, encara que passada aquesta data tots els materials creats per al seu desenvolupament quedaran a la web de Crea.e  a l’abast de totes les persones que vulguen aprofitar-lo en els seus projectes educatius.

Junts cap a la sostenibilitat:

Esperem que amb aquest projecte es puga donar un impuls al nostre projecte de sostenibilitat del centre, afavorint les accions que ens encaminen cap al consum responsable d’aliments i la producció ecològica i de proximitat, que tant beneficia al nostre territori i al present i futur dels nostres joves.

Pots obtindre més informació ací.