Projecte Biblioedu

En setembre de 2023, el nostre centre es va adherir al projecte Biblioedu amb el propòsit de continuar el nostre camí en el procés de transformació digital recollit al Pla Digital de centre (PDC), que inclou totes i cadascuna de les diferents vessants de la nostra pràctica educativa, sent una d’aquestes la digitalització de la biblioteca escolar.

Ja formem part de la xarxa valenciana de biblioteques escolars en línia!

logo biblioedu

Crear una biblioteca escolar sostenible, ubiqua i col.laborativa.

sostenibilitat biblioedu
ubiquitat biblioedu
col.laboracio biblioedu

Sostenibilitat

Ubiqüitat

Col.laboració

Hem eliminat la gestió i l’emmagatzematge local per a oferir un servei de biblioteca en el núvol (cloud first) utilitzant un programari lliure. Continuarem la tasca de catalogació dels documents en un entorn més segur i responsable pel que fa a la privadesa de les dades dels usuaris i al seu ús ètic.

Així reduirem costos, emissions de CO2 i el consum d’energia. Una forma intel·ligent i amigable de cuidar el planeta!

Disposem d’una web de gestió i de consulta completament online, per oferir els serveis de biblioteca a qualsevol persona, en qualsevol moment i des de qualsevol lloc.

Tant els docents com el personal no docent i l’alumnat podran consultar el catàleg bibliogràfic en línia, podent reservar documents per mitjà de la seua Identitat Digital (@edu.gva.es / @alu.edu.gva.es).

Formem part del fòrum oficial (Comunitat Biblioedu) i dels xats on intereactuem amb altres responsables de les biblioteques escolars i els tècnics de Conselleria, que ofereixen suport constant i una via de comunicació on realitzar consultes i resoldre dubtes.

Un gran espai virtual on ajudar-nos mútuament per implementar el projecte!