El DECRET 100/2022, de 29 de juliol, del Consell, per el qual s’estableix l’ordenació i el currículum d’Educació Infantil, reconeix a la infància com una etapa transcendental en la vida de qualsevol persona. Aquesta imatge optimista de l’etapa infantil considera a les xiquetes i els xiquets com a persones capaces, intel·ligents, competents i portadores de drets, tal com es recull en la Convenció dels Drets del Xiquet de 1989. D’acord amb aquest tractat, la nostra finalitat educativa se centra en impulsar el dret de les xiquetes i xiquets a gaudir de la seua infància de manera plena.

Des d’aquesta concepció, l’etapa infantil es considera com el període de major explosió de coneixement i habilitats i, en paraules de Tonucci com “l’etapa en la qual es posen els fonaments que ens sustentaran durant la resta de les nostres vides”.

L’Educació Infantil és una etapa amb identitat pròpia que atén a les xiquetes i xiquets des del seu naixement fins els 6 anys.

Esta etapa s’organitza en dos cicles:

cicles infantil

Per a saber més sobre el calendari d’aplicació de la LOMLOE, accediu al següent enllaç.

Trobareu més informació sobre l’organització dels diferents cicles, els objectius i les àrees en els despleglables que hi teniu a continuació: