Activitats complementàries

Les activitats complementàries són aquelles que organitzem durant l’horari lectiu, d’acord al nostre projecte curricular, i que tenen un caràcter diferenciat de la resta de tasques lectives per el moment, espai o recursos que requereixen. Totes elles estan recollides a la nostra Programació General Anual.

Durant el curs escolar 22/23, hem desenvolupat les següents:

EXPOSICIÓ ITINERANT “EN BUSCA DE LES LLAVORS PERDUDES”

El darrer 6 d’octubre de 2022, l’alumnat de 4t va assistir al Centre Municipal de Cultura per a participar d’una exposició itinerant anomenada “Superagent Mandarina: En busca de les llavors perdudes”.

superagente

Esta mostra interactiva, patrocinada pel Magnífic Ajuntament de Borriana, pretenia fomentar el coneixement de les varietats agrícoles tradicionals i el consum de productes agroecològics de proximitat.

hábitos saudables

Amb esta activitat educativa l’alumnat ha aconseguit vincular-se emocionalment amb l’agricultura, formant-se en hàbits de consum més responsables, sostenibles i compromesos amb la cura del nostre planeta i la pròpia salut.

En concret, la sala del Centre Municipal s’ha convertit en un escape room on l’alumnat ha hagut de passar per diferents escenaris i recopilar pistes amb l’objectiu de resoldre el misteri de Súper Orti.

escape room

CORRELLENGUA: 9 D’OCTUBRE

JAUME i

El darrer 7 d’octubre, amb motiu de la celebració del Dia de la Comunitat Valenciana, vam celebrar al nostre centre el Correllengua.

Tot i que les condicions climatològiques no ens van acompanyar, l’alumnat igual va gaudir d’una dia de festivitat a l’escola.

Per torns, va anar llegint-se el manifest per les diferents classes i tot seguit, vam ballar la cançò “Jaume I tenia cent soldats”.

A continuació, va esdevindre una activitat que va voler emular la tradicional mocadorada on l’alumnat va anar classificant diferents productes agrícoles típics de l’horta valenciana en diferents caixes que, més tard, es van repartir entre els col.lectius més necessitats de la nostra ciutat en mostra de solidaritat.

correllengua productes
receptes correllengua

A més a més, durant eixa setmana, es va elaborar un recull de receptes valencianes que també es va exposar al rebedor principal de l’escola.

TALLER ESCOLAR: “SOM AGROECOLÒGICS, LLIUTEM CONTRA GLOBÀRIUM”

Dins de la mostra interactiva “En busca de les llavors perdudes” en la que va participar l’alumnat del centre, s’han efectuat diferents sessions del taller escolar “Som agroecològics, lliutem contra Globàrium” on les xiquetes i xiquets de 6è d’Educació Primària van tindre la possibilitat d’aprendre els avantatges que té consumir productes ecològics i de proximitat per a salut, la societat i la cura del nostre planeta.

L’objectiu d’este taller és el foment d’hàbits saludables i l’adquisició d’actituds i valors que impulsen el consum responsable per tal que l’alumnat es comprometa amb la lluita contra el canvi climàtic promovent la transició cap a un model agroalimentari equitatiu i sostenible.

globàrium

URCE: PONÈNCIA SOBRE CONVIVÈNCIA CIUTADANA

Dimecres passat 2 de novembre de 2022, la Unitat de Relacions amb la Comunitat Escolar (URCE) de la Policia Local, representada per l’agent Jose Antonio Pérez, va donar una ponència sobre Convivència Ciutadana a l’alumnat de 3r d’Educació Primària.

Aquesta activitat pretén fomentar una sèrie de comportaments i hàbits donant a conéixer les ordenances municipals que existeixen a Borriana i que fan referència a això, com són l’Ordenança Municipal de Convivència Ciutadana i l’Ordenança Municipal de Platges.

Els objectius que es desenvolupen són:

  • Fomentar en l’alumnat el desenvolupament d’hàbits de comportament apropiats com a usuaris de la vies públiques i els espais comuns.
  • Desenvolupar un sistema de valors en el qual siguen presents el respecte a la resta de persones en les vies de circulació i l’ús responsable d’aquestes.
  • Afavorir el respecte a les normes i senyals dins d’un marc de convivència comuna com són els carrers i les places dels pobles i ciutats.
  • Fomentar actituds per a un ús racional, equilibrat i eficient dels recursos posats a la nostra disposició en la nostra vida diària.
convivencia ciudadana 2

EXCURSIÓ A XÓVAR

El darrer dilluns 7 de novembre de 2022, l’alumnat de 3r i 4t d’Educació Primària va gaudir d’una eixida a Xóvar. Les xiquetes i els xiquets van passar un dia en contacte amb la naturalesa, visitant el poble i realitzant un recorregut per l’entorn pròxim.

Aquesta activitat de senderisme contribueix a:

  • Fomentar la pràctica de l’esport , augmentant la resistència física i desenvolupant l’equilibri i la motricitat.
  • Afavorir el joc en un entorn lliure, natural i no competitiu.
  • Reforçar valors com l’amistat, la cooperació i l’esforç.
  • Conéixer i respectar l’entorn pròxim.

Un dia per a repetir.

mari carmen chóvar

URCE: PONÈNCIA SOBRE XARXES SOCIALS I CIBERBULLYING

El darrer dilluns 14 de novembre de 2022, ens ha tornat a visitar l’agent Pérez, encarregat de la URCE (Unitat de Relacions amb la Comunitat Escolar de la Policia Local) per a impartir una ponència sobre xarxes socials i ciberbullying a l’alumnat de 6é d’Educació Primària.

urce redes sociales

Mitjançant la realització d’aquesta xarrada, es pretén proporcionar a l’alumnat d’un major coneixement en l’àmbit de les relacions a través de les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC), desenvolupant les següents accions:

  1. Conéixer des d’una perspectiva general les xarxes socials i de forma més concreta les principals normes d’ús d’aquestes, posant l’accent en la correcta utilització de les dades personals i la privacitat, reflexionant sobre els conceptes d’intimitat personal i privacitat.
  2. Fomentar la responsabilitat dels joves usuaris i usuàries de les xarxes socials mostrant els avantatges i desavantatges del seu ús, així com una sèrie de recomanacions a tindre en compte a l’hora de publicar continguts, navegar, contactar amb altres usuaris i usuàries, i davant de qualsevol situació de risc.
  3. Afavorir la comprensió dels alumnes i alumnes en relació a l’adequat ús de la webcam, donant a conéixer alguns consells i advertiments per a evitar possibles inconvenients derivats de la seua utilització.
  4. Facilitar informació general als menors sobre els avantatges, riscos i inconvenients més importants que es poden presentar amb l’ús d’Internet, promovent el debat sobre l’ús saludable de les TIC, els seus perills i desavantatges.
  5. Donar a conéixer els riscos associats amb les noves tecnologies i amb la utilització de les xarxes socials com poden ser el ciberbullying o ciberassetjament, el grooming, el sexting, …etc.
  6. Desenvolupar el concepte de ciberbullying amb la finalitat de donar a conéixer d’aquesta problemàtica, explicant les seues característiques, maneres d’efectuar-lo, gravetat i conseqüències d’aquest.
  7. Sensibilitzar i orientar a l’alumnat, ja siga testimoni o víctima, davant una situació de ciberbullying, inculcant la necessitat de comunicar i sol·licitar ajuda a les famílies, professorat, policia o un adult de confiança quan es produïsca una fet d’aquesta índole. 
  8. Afavorir el desenvolupament d’actituds de respecte, empatia i comportament prosocial entre l’alumnat.

URCE: SESSIONS TEÒRIQUES I PRÀCTIQUES D’EDUCACIÓ VIAL

Durant l’ultima setmana del mes de novembre de 2022, l’alumnat de 2n, 4t i 6é ha rebut una xarrada d’educació viària a càrrec de la URCE (Unitat de Relacions amb la Comunitat Escolar) de la Policia Local de Borriana.

La sessió teòrica es va desenvolupar en les aules de cada curs i l’alumnat va rebre nocions d’educació viària  i va conèixer les normes bàsiques de circulació.

rosalia educació vial
rosalia educació vial 2

La sessió pràctica es va portar a terme en el Parc d’Educació Viària, ubicat al costat del Casal Jove. En aquesta sessió l’alumnat va poder posar en pràctica tot allò aprés en la sessió teòrica, fent de vianants, ciclistes i fins i tot, jugant a ser policies!

FESTA DE LA TARDOR

El passat 2 de desembre de 2022 tot l’alumnat d’Educació Infantil es va reunir al pati per a celebrar la festa de la tardor.

Abans de començar la festa, l’alumnat va confeccionar uns collarets tardorencs fets de macarrons la peça central dels quals era una castanya.

El dia de la festa les xiquetes i els xiquets es van mostrar expectants davant la visita de la castanyera ja que desconeixien qui seria. Va ser una gran sorpresa descobrir que es tractava d’Elena, la mestra de Religió.

otoño 5

Una vegada al pati, Elena la castanyera, ens va contar un conte on ens explicava com cada dia amb ajuda d’un gegant recollia castanyes que després venia en el plaça del poble. També vam cantar i ballar amb ella la cançó “La castanyera”.

Després de la narració, ens va regalar uns quanta fruita seca que ens va posar en unes papelinas.

EIXIDA AL PINAR I AL PLANETARI DE CASTELLÓ

El passat 7 de desembre de 2022, l’alumnat de 2n de Primària va realitzar una eixida al Grau de Castelló.

Primerament van esmorzar i gaudir dels jocs a l’aire lliure en el paratge del Pinar. Després d’esmorzar els rebien al Planetari, on van visitar l’exposició “Joies de l’univers” i l’exposició sobre la reserva de les Illes Columbretes. Per últim, van fer un viatge pel nostre Sistema Solar, descobrint planetes i asteroides que el formen mitjançant la visualització de la projecció: “Explorant el Sistema Solar”.

Aquesta eixida ha sigut una de les activitats finals del projecte “L’univers” que el 2n curs de Primària ha estat treballant al llarg del primer trimestre en les àrees de Ciències.

LLIURAMENT DELS PREMIS “EDUCACIÓ VIAL I EL NADAL”

educació vial i el nadal

L’alumnat de 3r d’Educació Primària ha assistit al lliurament dels premis del concurs, “Educació Vial i el Nadal” que organitza la URCE (Unitat de Relacions amb la Comunitat Escolar) de la Policia Local i el Magnífic Ajuntament de Borriana.

L’acte ha estat presidit per l’alcaldessa, Maria Josep Safont, i l’agent encarregat de la URCE, Jose Antonio Pérez. Ambdós han lliurat els diplomes a l’alumnat per la seua participació, que ha eixit molt content. Una vegada finalitzat l’acte, ha visitat l’exposició Univers Playmòbil que recomanem visiteu.

VISITA A L’EXPOSICIÓ PLAYMÒBIL I AL BETLEM DE SANT BLAI

L’alumnat de 4 i 5 anys d’Educació Infantil ha visitat l’exposició Playmòbil que es troba al CMC “La Mercé”. Tots els xiquets i xiquetes han gaudit de la mostra, que representa diferents escenaris: l’era juràssica, la NASA, la platja de l’Arenal, els templaris, …etc. I, per suposat, també hi ha cabuda per a la representació nadalenca del betlem tradicional feta amb aquestes peces de joc que durant més de 40 anys han portat la felicitat a milers de xiquets i xiquetes per tot arreu del món, fins i tot arribant a convertir-se en col.leccionistes.

També s’ha visitat el conegut betlem de l’església de Sant Blai. Un gran muntatge que representa la Borriana antiga i on podem veure alguns dels monuments més característics de la nostra ciutat com el Templat o l’antic l’hospital de Sant Blai.

betlem sant blai

CONCURS DE POSTALS NADALENQUES

Com tots els anys, el nostre centre organitza un concurs de postals nadalenques on participa tant l’alumnat d’Educació Infantil (des del nivell de 5 anys) com els diferents cicles d’Educació Primària.

concurs 1 infantil
concurs 2 1r
concurs 2n
concurs 3r

Dels diferents models preseleccionats de cada classe, el jurat ha escollit aquests per a ser els guanyadors:

  • Educació Infantil (5 anys): Miquel Redondo Moreno.
  • Educació Primària 1r cicle: Sara Martí Sanz.
  • Educació Primària 2n cicle: Rocío Redondo Tormos.
  • Educació Primària 3r cicle: Salma Ec-Charati Aakcha.

En acabar el Festival d’Educació Primària, la Directora del centre, Araceli Arnau, ha presidit l’acte del lliurament de premis a l’alumnat guanyador on se’ls ha fet entrega d’un xicotet obsequi pel seu esforç i creativitat.

VISITA A LA BIBLIOTECA MUNICIPAL

El dijous 25 de gener de 2023, l’alumnat de 5 anys va gaudir d’una activitat d’animació lectora a la Biblioteca Municipal del nostre poble.

biblioteca infantil

De la mà d’Amparo, una de les bibliotecàries, les xiquetes i xiquets han conegut l’espai infantil on estan els contes i els llibres dels que poden fer ús d’acord a la seua edat. Se’ls ha explicat la forma d’organitzar els llibres, els codis que tenen dins i el procés de catalogació. També se’ls ha contat com podem fer el préstec dels exemplars literaris que els agraden per tal de poder llegir-los a casa seua.

A continuació, han gaudit escoltant la narracció d’alguns contes. Especialment, els ha agradat un on es parlava d’una màquina per a no estar enfadat.

Finalment hem decidit emportar-nos 4 llibres al centre amb el carnet de sòcia d’una de les tutores i se’ls ha repartit un carnet per a cada xiqueta i xiquet i així fer-se socis i sòcies si és el seu desig.

En eixir, hem aprofitat per a fer una visita al mercat municipal i així conéixer alguns dels seus productes.

MERCAT SOLIDARI

El darrer dilluns 30 de gener, amb motiu de la celebració de Dia de Pau, hem organitzat la setena edició del mercat solidari a favor de l’ONG “AMOR EN ACCIÓ”.

amor en acció logo

Des de bon de matí diferents membres del claustre i l’alumnat dels cursos superiors han col.laborat de valent en el muntatge de les paradetes amb tots els articles que s’han anat portant fruit de les aportacions de tota la comunitat educativa. Com en altres edicions, no només estaven exposades les paradetes amb els objectes recollits pels diferents cicles del centre. També l’AMPA i la pròpia ONG disposaven del seu espai de venda.

mercat 2

També el propi alumnat ha participat en la creació de manualitats solidàries que es van preparar en Arts in English: imants, tres en ratlla, polseres i clauers que van ajudar en la recaptació de diners per a una bona causa.

El lema d’aquesta activitat ha estat el següent: “Giving some of what you have will not make you poor” (donar una part del que tens no et farà pobre) i ha servit per a treballar de forma integrada les 3 llengües del centre (valencià, castellà anglés) dintre del nostre Programa d’Educació Plurilíngüe i Intercultural (PEPLI), i més concretament del Portfolio Europeu de Llengües i del projecte Erasmus+.

mercat arts 1
mercat arts 5
mercat arts 3

Primerament ha sigut l’alumnat d’Educació Infantil el qui ha eixit ha comprar en companyia de les tutores. A continuació ha sigut el torn de l’alumnat d’Educació Primària i posteriorment, s’han obert les portes per tal que les famílies pugueren comprar en companyia de les seues filles i fills.

Cal dir que durant el moment destinat a la venda, també s’han pogut adquirir butlletes per la posterior rifa.

mercat 7

En acabar el temps de compra, ha esdevingut el moment més esperat per tots i totes: el sorteig dels articles de caire escolar (cortesia de l’empresa Àgora i Cosues), altres articles com patinets i bicicletes menudes, una tauleta digital (cortesia de Click Control) i una bicicleta gran (per gentilesa de l’empresa de menjador escolar Serunion).

mercat 9

Han sigut molts i moltes els qui han tingut la sort de poder obtindre un d’aquests premis. Les seues cares d’alegria ho diuen tot. D’entre ells i elles, Lola s’ha emportat l’article més desitjat: la bicicleta. Enhorabona a tots i totes.

La recaptació final ha estat de 2368€. Un èxit de tota la comunitat educativa! L’ONG “Amor en Acció” ens agraeix de tot cor la nostra participació. De bon de segur que amb eixa quantitat econòmica es podran adquirir moltes vacunes que salvaran la vida de moltes persones a Burkina Faso.

Gràcies a tots i totes per col.laborar.

amor 1
amor 2

Des del projecte humanitari que l’ONG “Amor en Acció” impulsa a Costa del Marfil, ens arriben els somriures d’aquests xiquets i xiquetes que reflecteixen l’agraïment per l’acció solidària empresa en el nostre centre amb motiu del Dia de la Pau.

Som nosaltres, el CEIP Penyagolosa en la seua totalitat, els qui vos donem les gràcies a vosaltres per ajudar-nos a tindre un cor més generós i per fer de nosaltres millors persones, fent que tots junts i totes juntes ens organitzen per a contribuir de forma activa a la reducció de la pobresa en el món (Objectiu del Desenvolupament Sostenible 1), i no només a través de bones paraules i desitjos.

Milions de gràcies!

amor 3

TEATRE EN ANGLÉS

teatre anglés 2

Després del treball al taller de teatre del 1r cicle i del treball a la resta de les aules de primària, l’alumnat ha gaudit de dos magnífiques representacions en anglès de la mà de la Tourné Teatro.

La finalitat d’aquesta activitat és oferir obres de teatre com a font de plaer i d’aprenentatge, treballant en sintonia amb el desenvolupament de la creativitat i l’aprenentatge de les llengües estrangeres. És, per tant, que aquesta activitat s’inclou dintre del nostre programa d’Educació Plurilíngüe i Intercultural (PEPLI) i més concretament, es relaciona amb el programa Portfolio Europeu del Llengües i del projecte Erasmus+ del nostre centre.

L’alumnat ha gaudit de Wonderland i Dracula i ha entrevistat als actors i actrius fent-se fotos amb ells i elles.

Un matí carregat d’emocions, rises i aprenentatge!

teatre anglés 1

CURSA DE SANT BLAI

Amb motiu de la festivitat local de Sant Blai, el nostre centre ha organitzat una cursa esportiva en la que tot l’alumnat ha participat sumant un bon sac de quilòmetres.

De bon de matí, les diferents classes s’han col.locat estratègicament en diferents punts del recorregut per tal de motivar i animar als participants al llarg de la volta.

Aquest esdeveniment esportiu ha començat amb els més menuts i menudes de l’escola, l’alumnat de 2 anys, que ha pegat una volta més menuda en el pati verd. A continuació ha sigut el torn de la resta d’aules d’infantil, seguides de l’alumnat de 1r cicle de primària que han fet una volta completa al voltant del centre. L’alumnat de 3r i 4t han fet dues voltes mentre que 5é i 6é n’han fet tres.

En acabar cada cursa, les xiquetes i xiquets han pogut recuperar forces rebent un plàtan i una botelleta d’aigua, per gentilesa de l’empresa de menjador escolar Serunión, en la zona d’avituallament.

avituallament
avituallament 2

Per altra banda, les restes de les pells de plàtan les hem destinat a lloc de compostatge natural que es troba en l’hort escolar i s’han reciclat les botelles d’aigua al contenidor groc.

compostatge

Així doncs, amb aquesta activitat no competitiva hem promogut el foment de l’activitat esportiva en edat escolar, l’alimentació saludable i hem contribuït a la cura del medi ambient.

CAMPANYA DE CONSCIENCIACIÓ SOBRE LA RECOLLIDA D’EXCREMENTS

El nostre alumnat ha participat en una acció conjunta promoguda per la xarxa d’escoles que pertanyen als Centres de Castelló per a la Sostenibilitat i el Magnífic Ajuntament de Borriana, com a denúncia social, per a sensibilitzar la gent de mantindre el poble net i lliure d’excrements.

Després de fer un recorregut pels carrers de la nostra ciutat, l’alumnat ha arribat a la Plaça de l’Ajuntament on l’alcaldessa, Maria Josep Safont, i el regidor d’Educació, J. Ramón Monferrer, els ha rebut per tal d’agrair la seua participació i escoltar les seues impressions sobre la jornada.

Aquesta iniciativa es completarà amb una mostra fotogràfica que es penjarà a la Plaça Major en el mes de març.

En resum, ha estat una activitat que ha fomentat el comportament cívic, els hàbits de convivència i ha posat de manifest la importància de la sostenibilitat com a tasca compartida entre totes i totes.

CAMPANYA EXCREMENTS

CARNESTOLTES

carnestoltes 3

El darrer divendres 17 de febrer, vam celebrar el carnestoltes al nostre centre. Havent carregat les piles amb un xicotet esmorzar per gentilesa de l’empresa de menjador, Serunión, vam començar la desfilada de la mà de la batucada que havia assajat l’alumnat de 6é.

carnestoltes 2

Al capdavant de la desfilada, estava l’alumnat d’Educació Infantil seguit pel 1r cicle d’Educació Primària que van treballar de forma conjunta en la confecció de les disfresses al voltant de la temàtica del teatre en anglés (Alícia en el País de les Meravelles).

A continuació va desfilar el 2n i el 3r cicle de primària on l’alumnat va poder escollir lliurement el tema de la disfressa i on vam poder veure disfresses molt originals fetes, fins i tot, amb material reciclat o elaborades per les pròpies famílies.

Inclús hi va haver temps per gaudir de la volta ciclista. L’alumnat de 3r i 4t va aprofitar per anar a veure l’eixida de la 2a etapa de la Volta Ciclista de la Comunitat Valenciana Fèmines 2023, posant color a l’esdeveniment. La caravana ciclista va partir des del Pla per a fer un recorregut de 117 quilòmetres i finalitzar a Vila-Real.

En resum, va estar un dia d’allò més divertit, colorit i on totes i tots vam poder gaudir de l’alegria i la música.

EIXIDA CULTURAL A VALÈNCIA

VLC 2

Les classes de 3r i 4t han fet una eixida cultural a València molt profitosa.
Han visitat el Palau del Marquès de dos Aigües, una visita guiada amb un joc interactiu i cooperatiu: l’alumnat havia de parar atenció a les explicacions i cercar pistes per a desxifrar un enigma.
A més a més, van visitar el Museu de la Ceràmica.
Tot seguit, van anar a l’Ajuntament de València i van gaudir d’una visita guiada per dins: el balcó, la sala de vidre, l’hemicicle, …etc.
Van passejar per la plaça Redona i, finalment, van anar a dinar i a jugar tots junts i juntes al Gulliver.
Van passar un dia meravellós on, a més de gaudir d’un dia de convivència, van aprendre moltes coses interessants.

GUANYADORA DEL NINOT INDULTAT

ninot indultat 22-23

Ja tenim a la guanyadora del concurs del ninot indultat: Estel Boix de 3r A d’Educació Primària. Enhorabona!

Gràcies a tots i totes per la vostra participació i per l’esforç, treball i temps dedicat a elaborar les vostres creacions.

Anem a tindre una gran falla!

PROJECTE BORRIANA

RUTA MODERNISTA

El dijous 9 de març, l’alumnat i docents de 2n de Primària i algunes famílies acompanyants van realitzar una ruta modernista per la nostra localitat, justificada dins del projecte que estem estudiant aquest trimestre: Borriana.

En la ruta hem pogut conèixer i identificar les característiques més rellevants d’edificis modernistes com el Pavelló de la música, el Quiosc modernista, el Círculo Frutero i el Mercat Municipal. També hem visitat algunes cases modernistes del Carrer Sant Vicent, Carrer Major i La Carrera. Fins i tot hem pogut gaudir de l’interior d’alguna d’elles, com la Casa Matilde Reig.

BORRIANA 2

El passat dimecres 1 de març, l’alumnat de 2n de Primària va realitzar una eixida per la localitat, programada dins del Projecte de Borriana que estan portant a terme aquest trimestre.

Primerament, van fer la visita oficial a l’ajuntament, on allí els va rebre l’alcaldessa Maria Josep Safont i el regidor d’Educació, Ramon Monferrer.

Els van explicar el funcionament de l’ajuntament i de les diferents regidories i els serveis municipals. L’alumnat també va poder fer preguntes i propostes de millora per a la localitat, treballades prèviament a l’aula.

Després d’esmorzar al jardí, on van poder vore les restes del Portal de València, van visitar el Museu Arqueològic i la Biblioteca Municipal, al CMM La Mercé.

BORRIANA 3

GUANYADORS DELS CARTELLS DE FALLES

Després de tindre exposats durant uns dies els diferents cartells preseleccionats de cadascun dels cicles d’Educació Primària, hem fet la selecció dels 3 finalistes del concurs de cartells de falles:

1r cartell
2n cartell
3r cartell
  • 1r cicle d’Educació Primària: Lara Ros García (2n B).
  • 2n cicle d’Educació Primària: Miquel Arce Sandalines (4t B).
  • 3r cicle d’Educació Primària: Salma Ec-Charati Aakcha (6é B).

Enhorabona als 3 i gràcies a tots i totes per participar!

finalistes cartells

FALLES

El darrer dimecres 15 de març, vam poder celebrar amb molta alegria el començament de les festes falleres a la nostra escola.

De bon de matí, l’alumnat de 6é amb l’ajuda de la nostra artista fallera, Cinta, es va dedicar a muntar la nostra falleta feta amb l’esforç i dedicació de tota la comunitat educativa.

montaje 1
Preparant el terreny.
montaje 2
Pintant la base.
montaje 3
Traient els ninots.
montaje 4
Col.locant la crítica.

A l’hora establerta, la Regina Fallera Infantil de Borriana va fer entrada en el nostre centre amb la seua cort d’honor. Després de visitar el nostre monument, Maria Olivas, la regina infantil, ens va lliurar un banderí per haver contribuït a l’impuls de la tradició fallera des de l’entorn escolar.

falla 1
falla 2

La Directora del centre, Araceli Arnau, en representació de tota l’escola, li va fer entrega d’un xicotet obsequi. A continuació, rodeja pels fallerets i falleretes de l’escola, de tot l’alumnat i del claustre, Maria va poder escoltar un homenatge poètic a la seua figura per part de l’alumnat.

A continuació, pronunciades les paraules “senyor pirotècnic, pot començar la botellà“, tot l’alumnat dirigit per la mestra de música, Sonia, va reproduir el ritme assajat que simulava el soroll d’una mascletà.

Per finalitzar, li vam oferir a Maria i a la seua cort, un xicotet esmorzar típic faller: xocolata calenta i brioixos.

falles 6

En anar-se’n, els actes fallers al nostre centre van continuar amb el lliurament de premis al ninot indultat i a les guanyadores i al guanyador del concurs de cartells fallers. Enhorabona als 4 una vegada més!

I per posar punt i final a la celebració, a les 13.00 hores, en companyia de les famílies, vam cremar la nostra falleta. Mil gràcies a tots a totes per la vostra col.laboració i per haver volgut vindre a compartir amb nosaltres aquest dia.

cremà 2

TALLER: PÍNDOLES DE BIODIVERSITAT

PÍNDOLA 1

El nostre centre ha participat en la campanya d’educació ambiental promoguda per l’Ajuntament de Borriana i la fundació LIMNE.

L’objectiu és forjar un projecte de ciència que fomente noves vocacions científiques i naturalistes amb la mostra de la fauna i la flora del riu Anna a l’alumnat i fent reflexionar l’alumnat sobre les problemàtiques que l’afecten, com ara residus, espècies invasores, …etc., amb ànim d’establir relacions entre els problemes ambientals i les causes per a previndre les conseqüències i plantejar solucions personals o col·lectives als problemes observats.

Durant la realització de les activitats, s’ha tractat d’acostar a l’alumnat a la recollida de dades mediambientals per tal d’extraure informació interpretable, planificar tasques, organitzar-se en equip i realitzar de manera eficaç tasques i projectes de caire científic.

En concret, vam participar en el taller “píndoles de biodiversitat” on es va recordar que l’ecosistema fluvial és delicat i complex, que està format de multitud d’espècies de flora i fauna i que és de vital importància no abandonar espècies exòtiques i invasores.  L’alumnat va gaudir d’una gimcana de biodiversitat on va adquirir nous coneixements sobre les metodologies de seguiment de diferents espècies d’animals, així com les característiques i peculiaritats.

En resum, va estat un matí molt educatiu i competencial, en la línia de treball envers de la sostenibilitat que té el nostre centre i sumant un repte més per aconseguir l’objectiu 15 de l’agenda 2030: Vida d’ecosistemes terrestres.

VISITA AL MUSEU FALLER

L’alumnat de 1r cicle va visitar el museu faller i un taller de falles durant el dies previs a la celebració de les festes falleres.

L’objectiu de la visita ha estat contribuir a la dinamització i la divulgació del patrimoni faller i la cultura de la falla, elements essencials de la Declaració de Falles com a Patrimoni Immaterial de la Humanitat per la Unesco.

En concret, durant la visita, l’alumnat ha pogut gaudir veient alguns ninots indultats o rèpliques a escala reduïda d’actes típicament fallers com l’exaltació de les reines falleres o les creus de maig.

En resum, ha sigut una activitat positiva que de segur, repetirem.

MUSEU FALLER 3

PLANTACIÓ D’ARBRES EN LA PLATJA DE L’ARENAL

PLANTAR ARBRES

El nostre centre ha participat en una campanya de reforestació de l’Arenal de Borriana, promoguda per l’Ajuntament de Borriana.

L’objectiu de la jornada ha estat implicar a l’alumnat en el treball de recuperació i millora del nostre espai natural per tal que siga ell mateix el qui adquirisca el compromís de defensar i conservar l’entorn natural del seu municipi.

És, per tant, que amb aquesta activitat s’ha gaudit d’un dia en contacte amb la natura mentre s’ha contribuït novament a la consecució de l’objectiu 15 de l’Agenda 2030.

DIA MUNDIAL DE LA CONSCIENCIACIÓ DE L’AUTISME

El darrer dia 3 d’abril el nostre centre va celebrar el Dia Mundial de Conscienciació sobre l’Autisme, dia instaurat per les Nacions Unides per visibilitzar a les persones amb Trastorn de l’Espectre Autista (TEA) i contribuir a promoure el ple exercici dels seus drets. Aquesta data és una gran ocasió per a sensibilitzar al conjunt de la societat i la comunitat educativa, en concret, i per a treballar valors i aspectes tan importants com el respecte, la tolerància, la inclusió i la diversitat.

Per aquest motiu, a la nostra escola, es van impulsar diverses accions educatives sota el lema d’aquest any 2023, #LamemósloPorSuNombre, que té per finalitat ajudar a construir una societat més respectuosa amb les persones amb autisme en la que es respecten els principis de participació i igualtat d’oportunitats.

Els dies previs a la celebració es va preparar un mural col.laboratiu per a destacar la singularitat i l’originalitat de cada persona que fa que tots i totes siguem únics i irrepetibles i igual d’importants.

tea 7

Paral.lelament, en les diferents aules, es van anant pintant els símbols de l’infinit: el logo més representatiu de la diversitat.

El dia de la celebració, tot el claustre i l’alumnat es va vestir de blau, el color més característic d’aquesta condició, per a crear 3 murals col.laboratius on es van anar pegant els dibuixos de l’infinit.

Finalment tota l’escola va cantar la cançò “Yo soy igual que tú”, creada per l’equip d’orientació del CEIP Federico García Lorca de Chiclana, i que en poc de temps s’ha fet viral a les xarxes socials.

tea 5

AUDICIONS DE LA BANDA JOVE

BANDA JOVE 1

El passat dilluns 3 d’abril, l’alumnat de primària va assistir a un concert gratuït en el teatre Payà, interpretat per la Banda Jove de l’Agrupació Filharmònica de Borriana.

La finalitat d’aquestes audicions musicals és animar a l’alumnat formar part d’ella, fent que participe en el concert, gaudint de les característiques rítmiques de la melodia i donant a conéixer els instruments de la banda. Tot açò suposa un component d’aprenentatge i de coneixement més profund de l’art musical, ja que apropa a l’alumnat a la forma real de treballar d’una banda i a la diversió que suposa iniciar-se en el món de la música en la localitat.

D’aquesta manera, i sota la direcció de Norma Comes, l’alumnat va participar activament fent palmellades al ritme de la melodia i cantant la peça “Caragol mi fa sol”.

DIA DEL LLIBRE

El darrer dilluns 24 d’abril vam celebrar el Dia del Llibre amb una activitat de lectura a l’aire lliure. L’alumnat dels cursos superiors van baixar a llegir contes als xiquets i xiquetes més menuts.

D’aquesta manera, vam oferir una experiència de lectura més oberta, aprofitant el bon temps de la primavera, que va servir per a estimular els diferents sentits, la ment, el cor, la imaginació i el pensament. Per altra banda, aquesta activitat d’animació lectora promou l’hàbit lector des d’una perspectiva lúdica i de gaudi, evitant l’obligació.

Les lectures compartides entre alumnat de diferent edat desperta la curiositat dels més menuts pel món dels llibres i connecta amb les emocions. També es creen així nous records al voltant de la lectura d’un llibre, fora de la rutina habitual de la lectura a casa. La vinculació entre el paisatge exterior i el llibre és una invitació a llegir més contes i a descobrir més racons de lectura durant la primavera i l’estiu.

DIA DEL LLIBRE

VISITA AL PARC DE BOMBERS

L’alumnat de 4 anys va visitar el passat 21 d’abril el Parc de Bombers de Nules com activitat de tancament dins del projecte de treball que ha estat investigant aquest trimestre.

Durant la visita, les xiquetes i xiquets han pogut conéixer als qui són, per a elles i ells, uns dels superherois urbans: els bombers. Han estat molt il.lusionats i il.liusionades ja que s’han pogut visitar les seues instal.lacions, s’han provat el seus uniformes i han pujat als camions. Es van quedar especialment meravellats i meravellades amb la potència que tenia la mànega d’aigua.

Amb aquesta eixida han aprés a valorar aquest ofici i a iniciar-se en la importància d’aquesta professió que sempre està al servei de la comunitat.

BOMBERS INFANTIL

EIXIDA AL MUSICAL “HAIR SPRAY”

MUSICAL HAIR SPRAY

L’alumnat de 6é ha assistit al musical “Hair Spray”, interpretat pel grup de teatre de l’IES Llombai. Aquest musical està basat en la pel·lícula homònima de 1988 dirigida per John Waters.

Amb aquesta eixida, l’alumnat ha adquirit diversos valors fonamentals ja que amb la seua representació es destaquen temes com la discriminació que pateixen les dones amb sobrepés o la segregació racial als Estats Units en 1960.

VISITA A L’ECOPARC

L’alumnat d’Educació Primària ha participat en una visita a l’Ecoparc Municipal. El personal del recinte ha mostrat a les xiquetes i xiquets el funcionament de les instal.lacions i els ha oferit una visita a l’aula educativa i a la zona exterior on es troba el depòsit de residus. A través de jocs i d’una xarrada participativa, han aprés més sobre el procés de reciclatge i la reutilització dels distints materials de desfeta.

En concret, en aquesta fotografia, se’ls pot veure aprenent sobre els distints residus perillosos: oli usat, bateries de cotxes i mòbils, radiografies, dissolvents, pneumàtics…etc.

Per tant, ha estat un pas més en el procés de conscienciació envers de la cura i respecte del medi ambient i el treball sobre sostenibilitat en el que es centra el nostre projecte d’innovació.

ecoparc 1

CAMPANYA “ORIGEN I CONQUESTA DE BORRIANA”

CONQUESTA 2

L’alumnat de 6è de Primària ha participat en la campanya de concienciació turística escolar 2023 anomenada “Origen i conquesta de Borriana”, organitzada pel Magnífic Ajuntament de Borriana i coordinada per l’empresa Arqueocas Patrimoni i Arqueologia.

L’objectiu és donar a conéixer l’origen medieval de la nostra ciutat i descobrir els espais històrics i els monuments per tal d’aprendre a valorar-los i respectar-los, contribuint així a la cura, protecció i difusió del patrimoni local.

Entre les distintes activitats que s’han realitzat, han estat les visites guiades al casc antic i un taller de caire històric i arqueològic en el CMC la Mercè.

En resum, aquesta campanya (que ve desenvolupant-se al llarg de diversos anys) ha tingut molt bona acceptació per part de tot l’alumnat ja que permet que els xiquets i les xiquetes es convertisquen en agents actius de la seua pròpia història a través dels recursos turístics de la nostra ciutat.

VISITA A LES DEPENDÈNCIES DE LA POLICIA LOCAL

COMISARIA

L’alumnat de 4t de Primària ha participat en una activitat organitzada per la URCE (Unitat de Relacions amb la Comunitat Educativa de la Policia Local).

La finalitat ha estat fomentar l’apropament i el coneixement de la Policia Local a l’alumnat a través d’una visita guiada a les seues instal.lacions. Així l’alumnat de 4t ha rebut una xarrada sobre les distintes sales de les que es disposen, el seu funcionament i el paper que es desenvolupa en cadascuna d’elles.

Agraïm a la Policia Local l’impuls d’aquest tipus d’activitats ja que ajuda als xiquets i xiquetes a entendre millor el funcionament i les tasques que desenvolupen les Forces i Cossos de Seguretat.