El director de l’IES Sixto Marco Alfredo García Más, ha procedit a entregar els certificats als alumnes ambaixadors júnior i als professors, ambaixadors sènior que van participar en la sessió d’Euroescola en el Parlament Europeu del 9 de febrer 2024 a Estrasburg.
El 2 de febrer ha tingut lloc la 2a Trobada d’EPAS i MEPAS de la província en la Diputació d’Alacant i en Europe Direct. Han participat l’EPAS: Col·legi sagrada Família d’Elda, Col·legi Diocesà Sant Joan Baptista d’Alacant, IES Sixto Marco d’Elx, IES Gabriel Miró d’Orihuela, les ;MEPAS Col·legi Diocesà Oratori Festrivo d’Orihuela i IES Bellaguarda d’Altea i com a convidat el Col·legi Santo Domingo Savio de Petrer.
Amb la participació entorn de 120 persona, va començar la trobada en la Diputació d’Alacant rebuts pel diputat Juan de Dios Navarro i les intervencions de tots els portaveus dels centre sobre els ODS.
Va continuar la jornada amb la visita a Europe Direct i a la Fundació Mediterrani on tots els alumnes van participar en el disseny d’una campanya electoral animant al vot en les pròximes eleccions al Parlament Europeu el 9 de juny.
L’alcalde d’Elx, Pablo Ruz, i la regidor d’educació, María Bonmatí, han rebut a l’Escola Ambaixadora del Parlament Europeu, IES Sixto Marco, en el saló de plens de l’Excm. Ajuntament. En el transcurs de la visita i, després d’un intercanvi de discursos per part de la vicedirectora del centre, Maite Durá, i l’alcalde, es va procedir al lliurament dels carnets acreditatius com a ambaixadors júnior i sènior.
El 31 de gener es va celebrar un dia d’activitats extraescolars en l’IES Sixto Marco realitzant gran nombre de tallers oberts a tot l’alumnat. Els ambaixadors júnior i sènior van programar una sèrie de jocs sobre Europa física i política. Trencaclosques i preguntes sobre el continent europeu així com un joc titulat Aventurers al tren que convida a una aventura amb tren al llarg i any d’Europa de fi del segle XIX.
L’Equip Europa dins de la seua campanya d’acostar la Unió Europea als estudiants ha impartit a tots els alumnes de 2n de batxillerat del centre unes xarrades sobre la formació de la Unió Europea, com influïx en la vida diària dels europeus i les oportunitats formatives i de voluntariat que oferix.
El mes de desembre, del 10 al 13, un grup d’alumnes de 2n de batxillerat
acompanyats pels professors Israel Hurtado Martínez i Álvaro Valls Tur han realitzat un viatge a Bèlgica, amb base en Brussel·les. Vàries han sigut les ciutats visitades com Gant, Bruges, Anvers, Mechelen on van poder contemplar i conéixer els diferents mercats ambulants de Nadal, les ciutats, la seua cultura i gastronomia, etc.
El viatge tenia com a objectiu conéixer el Parlament
Europeu amb seu a Brussel·les. Una xarrada explicativa, en este, a càrrec del departament de visites del Parlament, ens il·lustre de de com és el seu funcionament, la formació de la UE, candidats a la seua integració i els reptes presents als quals s’enfronta. Després de visitar l’hemicicle es va tindre l’oportunitat de dirigir-nos al Parlamentarium, un centre de visitants on amb una guia multimèdia es va explicar les diferents etapes cap a la cooperació europea, com funciona el Parlament Europeu i el que fan els seus diputats per a respondre als desafiaments de hui.
Per a conéixer millor l’O.E. també es va visitar la Casa de la Història d’Europa que ens va transportar en un viatge per la senda de la història del continent, confrontant-lo davant el seu futur. En este recorregut van repassar tots els esdeveniments que han marcat al nostre continent.
Igualment es va tindre l’oportunitat de recórrer els principals monuments dels països membres de li UE en Mini Europa.
Un viatge molt gratificant per tots els nous coneixements adquirits.
La Setmana Europea de la Reducció de Residus (EWWR) anima a tots els europeus a dur a terme accions de conscienciació sobre la gestió sostenible dels recursos i els residus durant una única setmana de novembre. La setmana del 18 al 26 de novembre s’han realitzat diverses activitats en l’IES Sixto Marco amb la finalitat de promocionar el coneixement de les 3R entre l’alumnat
Una de les activitats ha sigut, des del departament de francés, cuinar un pastís amb grills i escarabats, els insectes són una solució per a aconseguir una alimentació més sostenible, ja que generen més proteïnes sense impactar en l’entorn i reduir el consum d’aigua i l’ús d’antibiòtics del sistema de producció d’aliments.
L’alumnat de 1r de grau mitjà de Formació Professional de calçat i complements de Moda han realitzat diverses infografies sobre la importància de les tres R que han sigut exposades en el centre educatiu durant tota la setmana.
Per part seua, les alumnes de 2n de grau mitjà de calçat i complements de moda han confeccionat, amb la col·laboració de l’alumnat d’educació especial, dos cartells reivindicatius de la reducció de residus en la indústria tèxtil amb teles. Una altra activitat realitzada va ser “esmorzars sostenibles”.
Quant paper d’alumini s’utilitza en a l’institut durant un curs escolar?. Els alumnes de 2n ESO en l’assignatura de matemàtiques van formar
quatre grups, un es va encarregar de recollir tota la informació rellevant sobre la fabricació, ús i reciclatge del paper d’alumini. Un altre grup va fer una enquesta sobre la freqüència de portar els esmorzars embolicats en paper d’alumini, un altre va recopilar les dades sobre el nombre d’alumnes, professors, administratius…de l’institut i un últim grup va prendre les mesures de la grandària del paper d’alumini que s’empra a embolicar els esmorzars. Es van obtindre els següents resultats: 74% d’alumnes porten esmorzars embolicats amb paper d’alumini amb una mitjana de 29 cm. de longitud de paper necessari, amb el que s’utilitzen diàriament 6.09 rotllos de paper alumini de 30 cm al dia. El que fa un total de 182,7 m paper alumini al dia. Ara la missió és buscar alternatives més sostenibles per a portar els esmorzars de casa.
Continuant les activitats realitzades per a la conscienciació entre el nostre alumnat i professorat l’important que és acostumar-nos a reduir, reutilitzar i reciclar, es va convocar un concurs en 1r ESO per a realitzar contenidors per a paper a l’aula i com a premi el poder decorar un contenidor municipal en el centre. Per la seua part els alumnes de 4t d’ESO van construir amb material reciclat (botelles de plàstic, cartó, revistes…) jocs com una ruleta. Com a colofó a esta setmana visitem planta de tractaments del Baix Vinalopó on als ambaixadors i a alumnes van donar una xarrada sobre el funcionament. Es tracta d’una planta de reciclatge i composta de R.S.O. i abocador controlat i en la visita es va poder recórrer diferents sales i conéixer com se separen els diferents residus per a després poder reutilització.
L’EPAS IES Sixto Marco ha col·laborat en la felicitació conjunta de diverses Escoles Ambaixadores i des d’ací volem desitjar a tota la comunitat educativa un Bon Nadal i un millor any 2024.
El Dia Internacional de l’Eliminació de la Violència contra la Dona se celebra anualment el 25 de novembre per a denunciar la violència que s’exerceix sobre les dones a tot el món i reclamar polítiques en tots els països per a la seua erradicació.
En l’IES Sixto Marco són diverses les activitats que es duen a terme, al llarg de tot l’any, per a conscienciar als alumnes d’esta xacra de la societat. Per a la celebració d’este 25N s’han organitzat diferents tallers en diversos nivells educatius. Els alumnes de 2n d’ESO han estat dissenyant unes targetes roges amb frases que mai hauríem de sentir com. “No t’aniràs a posar això?”, “Envia’m fotos amb qui estes” etc. Els alumnes de 3r ESO han pintat un termòmetre o escala de frases que van pujant el to i que desemboquen en tragèdia, En 4t ESO s’han encarregat de realitzar les pancartes i els alumnes de 2n de batxillerat han sigut els encarregats de redactar i llegir el manifest per a l’eliminació de la violència cap a la dona, perquè tota conscienciació és poca.
Després d’una selecció, cinc alumnes de l’IES Sixto Marco han participat el 23 de novembre en el concurs Juvenes Translatores 2023, un concurs de traducció en línia per a centres d’ensenyament de la Unió Europea i organitzat per la Direcció General de Traducció de la Unió Europea. 59 Centres de tota Espanya han pres part d’un total de 705 de tota Europa que havien de traduir d’una de les 24 llengües oficials de la UE.