Les Escoles Ambaixadores del Parlament Europeu a la província d’Alacant han tingut una trobada en la Diputació d’Alacant amb motiu de la III Trobada Provincial d’Escoles Ambaixadores. Les sis Escoles participants han sigut: IES Sixto Marco i IES Severo Ochoa (Elx); Col·legi Diocesà Sant Joan Baptista (Alacant) i IES Gabriel Miró i Col·legi Diocesà Oratori Festiu de San Miguel (Orihuela) i també va acudir en qualitat de convidat com a antiga EPAS el Col·legi Sagrada Família (Elda).
La representació il·licitana va estar composta per alumnes-ambaixadors júnior de l’IES Severo Ochoa que s’estrena enguany en el programa i de l’IES Sixto Marco que exercix com a Escola Mentora del Parlament Europeu
En el ple de la Diputació han intervingut representants de les diferents escoles sobre els Objectiu de Desenrotllament Sostenible 12, l’exposició es va centrar “sobre producció i consum responsable”. Els estudiants alacantins van participar en un ple dirigit per l’alcalde de La Cañada Juan Molina que va obrir la sessió que s’emmarca en el programa educatiu destinat a donar a conéixer als jóvens la democràcia europea, en la qual els estudiants han simulat la seua intervenció en un ple centrat en assumptes relacionats amb la sostenibilitat i la protecció de l’entorn. Juan Molina ha explicat les funcions de la Diputació com a govern que s’encarrega de gestionar els interessos econòmics-administratius de la província.
En la trobada que va tindre lloc divendres passat 17 de gener per part de l’IES Sixto Marco, els alumnes Lucas Mercado Custodi i Víctor Herráez Gómez van debatre sobre activitats per a la prevenció, reducció, reciclatge i reutilització de deixalles.
Al marge de la participació en este ple, els Ambaixadors Júnior van visitar l’Oficina d’Europe Direct a Alacant i van participar en un partit de treball en la Fundació Mediterrani, creant per equips multidisciplinaris en els quals havien de dissenyar una ciutat sostenible capaç de resistir catàstrofes naturals com la recentment provocada per la dana en diverses poblacions valencianes.
Nadal és una cosa universal que unix a gent de tot el món, són dates de celebració i de decorar els diferents llocs. Des del departament de tecnologia s’ha organitzat un taller d’adorns de Nadal, on els alumnes han mostrat les seues destreses amb les màquines i les mans donant com a resultat uns bonics adorns de Nadal.
El Nadal embolica a tothom i per tant a Europa i Espanya, cadascuna amb les seues particularitats i tradicions. Els alumnes de 1r d’ESO han realitzat una exposició sobre els costums nadalencs europeus en les seues classes de Geografia i Història. Cada parella havia de triar una imatge d’una tradició europea entre les quals se’ls proporcionava el seu professor. Després de buscar informació sobre ella havien d’aparellar-la amb l bandera del seu país i realitzar una xicoteta infografia. Una vegada acabada, van realitzar un gran mural per a exposar-lo en el passadís amb l’objectiu de posar en valor la diversitat dels costums de la Unió Europea.
A proposta de la Fundació Llor de San Boi de Llobregat hem participat en la realització de la Felicitació Nadalenca com cada curs, per a enviar a tota la comunitat educativa de les Escoles Ambaixadores, col·locant en cada fotografia del grup d’ambaixadors un dels drets aprovats el 7 de desembre del 2000 per la Unió Europea en la “Carta de Drets Fonamentals de la Unió Europea”
L’Equip Europa ha visitat l’IES Sixto Marco i impartit diverses xarrades, dins del programa Europa a l’Aula, als alumnes de 1r i 2n de batxillerat sobre Què és la Unió Europea i els qui la componen?, objectius i valors, història de l’EU, Institucions i competència de la UE. A esta exposició li ha seguit una bateria de preguntes i debat.
Les tres EPAS IES Porçons, IES Severo Ochoa, Col·legi Esclaves CSI i la MEPAS IES Sixto Marco han treballat conjuntament en la realització de felicitacions de Nadal dels diferents països de la UE. El treball va consistir que en cada centre, els ambaixadors júnior van realitzar les felicitacions amb motius o tradicions al·lusius a Nadal de cada país i posteriorment es van unir totes en un vídeo conjunt.
Les de l’IES Sixto Marco es poden veure en este vídeo:
Vídeo conjunt es pot visualitzar en el següent:
Un grup d’alumnes i ambaixadors EPAS han realitzat un viatge a la capital de la Unió Europea a conéixer alguna de les Institucions de la Unió.
En la visita al Parlament Europeu a Brussel·les van poder conéixer l’hemicicle i rebre les explicacions sobre el seu funcionament, composició i forma de treball. Esta vista es va completar amb el Parlamentarium, una visita de manera autònoma amb una guia multimèdia que va conduir al centre mateix del Parlament Europeu, explicant les diferents etapes cap a la cooperació europea, com funciona el mateix i que fan els diputats per a respondre als reptes de hui. Per a comprendre el passat compartit europeu es va visitar La Casa de la Història d’Europa ja que oferix l’oportunitat d’aprendre els processos i esdeveniments històrics europeus i participar d’una reflexió sobre el que estos processos significa hui dia. En la visita a esta última es va coincidir amb l’IES Severo Ochoa i realitzant esta activitat conjuntament.
Este viatge no sols va permetre conéixer les institucions sinó també gaudir de Mini Europa, Atomium, Gran Plau,,, a Brussel·les, així com les ciutats d’Anvers, Gant i Bruges en un ambient encantador amb els seus mercats nadalencs.
MOBILITAT XIPRE
Deu alumnes/as de l’IES Sixto Marco van participar en una mobilitat a Xipre del 8 al 15 de novembre.
En els tallers que es van realitzar en el centre educatiu xipriota Vergina Lyceum, l’alumnat va reflexionar sobre els perills de les xarxes socials i ferramentes per a la prevenció del ciberassetjament, la resiliència i la motivació, promovent una mentalitat de creixement i la gestió de l’estrés. Tots estos continguts es van tractar mitjançant dinàmiques de grup i/o reflexions individuals, que van promoure l’intercanvi d’experiències i situacions pròpies. A més, l’alumnat xipriota va ensenyar al nostre alumnat balls típics xipriotes.
El joc entre l’alumnat va propiciar la millora de la convivència i la relació de l’alumnat, així com la gestió de l’estrés i l’augment de la motivació.
Es van realitzar diferents activitats fora de l’institut xipriota per a conéixer el patrimoni cultural, artístic, geològic, biològic i històric.
Així, es van visitar el Parc d’Escultures d’Ayia Napa, unes coves marines de gran valor geològic (Pont de l’Amor), la platja de Konnos, el poble de Deryneia, on es va explorar el patrimoni de Xipre en els seus museus com pels carrers, i Nicòsia, la capital, on es van sorprendre de veure la línia verda que separa als grecs xipriotes dels turcs xipriotes. També van realitzar activitats aquàtiques i passeig amb vaixell. Totes estes activitats van permetre a l’alumnat gaudir de la convivència i del joc per a gestionar l’estrés i l’ansietat, que s’havien tractat prèviament en l’institut xipriota.
La mobilitat ha afavorit una mirada més oberta en l’alumnat i el professorat participant cap a altres països i cultures, relacions d’amistat i aprenentatges tant culturals com personals. Una experiència inoblidable.
Els alumnes d’educació especial han col·laborat amb els ambaixadors en la realització d’un arbre de Nadal amb els colors de les banderes dels 27 països de la UE. Per a això han retallat les siluetes d’uns avets on anaven impresos els colors de les banderes Europes.
Participem en l’activitat proposada per l’EPAS IES Sabina Mora de Roldan (Múrcia), que consistia a gravar un vídeo, citant el nom i edat d’una de les dones assassinades per la seua parella o ex parelles en és 2024, per a fer un conjunt amb totes les EPAS que han col·laborat en esta iniciativa recordant-les.
S’ha passat un vídeo explicatiu, per diferents cursos, sobre l’assassinat de les tres germanes Mirambel a la República Dominicana i eixa data va ser la data triada en 1999 per l’ONU per a commemorar el Dia Internacional contra la Violència de Gènere. Després d’este vídeo Les germanes Mirabal_ 60 anys de l’assassinat de les ‘Papallones’.mp4 s’han realitzat diferents activitats.
En els canvis de classe, el timbre s’ha substituït per cançons al·lusives a la celebració del dia internacional.
En el centre tot l’alumnat sota al pati on es va llegir un manifest contra la violència de les dones, mentres es teatralitzava per part dels alumnes escenes contra esta xacra que patixen les dones.
- 1
- 2
- 3
- …
- 13
- Entrades següents »