ERASMUS+

L’IES SIXTO MARCO VISITA LES INSTITUCIONS EUROPEES

18 de desembre de 2024
Publicado en , ,

Un grup d’alumnes i ambaixadors EPAS han realitzat un viatge a la capital de la Unió Europea a conéixer alguna de les Institucions de la Unió.

En la visita al Parlament Europeu a Brussel·les van poder conéixer l’hemicicle i rebre les explicacions sobre el seu funcionament, composició i forma de treball. Esta vista es va completar amb el Parlamentarium, una visita de manera autònoma amb una guia multimèdia que va conduir al centre mateix del Parlament Europeu, explicant les diferents etapes cap a la cooperació europea, com funciona el mateix i que fan els diputats per a respondre als reptes de hui. Per a comprendre el passat compartit europeu es va visitar La Casa de la Història d’Europa ja que oferix l’oportunitat d’aprendre els processos i esdeveniments històrics europeus i participar d’una reflexió sobre el que estos processos significa hui dia. En la visita a esta última es va coincidir amb l’IES Severo Ochoa i realitzant esta activitat conjuntament.

Este viatge no sols va permetre conéixer les institucions sinó també  gaudir de Mini Europa, Atomium, Gran Plau,,, a Brussel·les, així com les ciutats d’Anvers, Gant i Bruges en un ambient encantador amb els seus mercats nadalencs.

ERASMUS PROJECT 2024-1-ES01-KA121-SCH-000206996

18 de desembre de 2024
Publicado en , , ,

MOBILITAT XIPRE

Deu alumnes/as de l’IES Sixto Marco van participar en una mobilitat a Xipre del 8 al 15 de novembre.

En els tallers que es van realitzar en el centre educatiu xipriota Vergina Lyceum, l’alumnat va reflexionar sobre els perills de les xarxes socials i ferramentes per a la prevenció del ciberassetjament, la resiliència i la motivació, promovent una mentalitat de creixement i la gestió de l’estrés. Tots estos continguts es van tractar mitjançant dinàmiques de grup i/o reflexions individuals, que van promoure l’intercanvi d’experiències i situacions pròpies. A més, l’alumnat xipriota va ensenyar al nostre alumnat balls típics xipriotes.

El joc entre l’alumnat va propiciar la millora de la convivència i la relació de l’alumnat, així com la gestió de l’estrés i l’augment de la motivació.

Es van realitzar diferents activitats fora de l’institut xipriota per a conéixer el patrimoni cultural, artístic, geològic, biològic i històric.

Així, es van visitar el Parc d’Escultures d’Ayia Napa, unes coves marines de gran valor geològic (Pont de l’Amor), la platja de Konnos, el poble de Deryneia, on es va explorar el patrimoni de Xipre en els seus museus com pels carrers, i Nicòsia, la capital, on es van sorprendre de veure la línia verda que separa als grecs xipriotes dels turcs xipriotes. També van realitzar activitats aquàtiques i passeig amb vaixell. Totes estes activitats van permetre a l’alumnat gaudir de la convivència i del joc per a gestionar l’estrés i l’ansietat, que s’havien tractat prèviament en l’institut xipriota.

La mobilitat ha afavorit una mirada més oberta en l’alumnat i el professorat participant cap a altres països i cultures, relacions d’amistat i aprenentatges tant culturals com personals. Una experiència inoblidable.

MOBILITATS EUROPEES

24 de novembre de 2024
Publicado en , ,

Als alumnes de 2n de batxillerat se’ls ha fet una xarrada sobre les mobilitats europees a càrrec de representants de la regidoria de joventut de l’Ajuntament d’Elx, que forma part de la xarxa Eurodesk. Se’ls ha informat de totes les oportunitats per a l’aprenentatge que existixen: Eurodesk Espanya, Erasmus+, Europass, DiscoverEU, voluntariat i projectes solidaris a Europa, intercanvis juvenils, interrail, mobilitat professional.

ERASMUS DAYS

30 d'octubre de 2024
Publicado en , ,

Els Erasmus Days són una celebració internacional de sis dies del programa Erasmus+. Durant eixos sis dies, estudiants i professors del centre han programat una sèrie d’activitats encaminades a difondre que significa el programa Erasmus+ i els avantatges que reporta a tot el que té l’oportunitat de realitzar algun.

Vàries han sigut les activitats realitzades al llarg d’estos sis dies.  Xarrades del professorat participant sobre projectes europeus als companys i alumnes del centre. Els alumnes ambaixadors jr., participants en mobilitats, es van passar per diferents cursos per a parlar de les seues experiències en els programes Erasmus+ i europeus, també estos alumnes van associar els valors europeus a diferents fotografies de les mobilitats, una altra activitat va ser el concert i balls tradicionals oferit per alumnes i professors per a commemorar els Erasmus Days.

 Va coincidir esta setmana amb un job shadowing de dos professores de l’IFP San Joao de Madeira, de Porto (Portugal)  i es van exposar les bones pràctiques d’intercanvis d’experiències Erasmus+ Portugal-Espanya. Finalment els alumnes van realitzar un Sabies que….? Amb dades sobre la Unió Europea per a publicar en les RRSS.

CONVOCATÒRIA ERASMUS+ (MODALITAT ESCOLAR)

1 de juliol de 2024
Publicado en ,

S’obri el 1r termini per al lliurament de la sol·licituds de participació en la convocatòria per a mobilitat d’alumnat a Xipre de l’IES Sixto Marco.

Projecte acreditat: 2021-1-ES01-KA120-SCH-000041398

Termini de lliurament de sol·licituds: del 1/07/2024 al 15/07/20254.

Lloc: en la secretaria del centre.

Els documents adjunts expliquen el projecte i la baremació.

Sol·licitud de participació

Requeriments de l’Estudiant

SUBVENCIONS ALUMNAT FP (FCT I DESPLAÇAMENT)

17 de juny de 2024
Publicado en , ,

Publicats en el tauler d’anuncis del centre els llistats d’admesos i exclosos de beneficiaris d’esta ajuda. S’han de consultar in situ.

MOBILITAT ERASMUS+

28 de maig de 2024
Publicado en ,

Del 15 al 20 d’abril els professors de l’IES Sixto Marco Candi Deu , Israel Hurtado i Patricia Motilla, acompanyats pel director del centre, Alfredo García Más, han  viatjat a Finlàndia per a realitzar un Job Shadowing en l’institut d’educació secundària Peltora Koulu de Vantaa . Allí han sigut rebuts pel seu director Ville Ylianunti que,  al costat del seu equip ,els han explicat el funcionament de l’educació finlandesa i més concretament  la del seu centre. Durant estes reunions han compartit experiències i han debatut sobre els principals problemes que travessa l’educació en tots dos països.

En esta mobilitat els nostres professors han assistit a classes de geografia, història, castellà, anglés, labors domèstiques i STEAM i han conegut  tots els projectes  del centre, prestant especial atenció als relacionats amb l’atenció a la diversitat,  foment de la lectura , i educació sostenible.

Ha sigut una experiència molt enriquidora, que ens  ha permés continuar aprenent , millorant i establir llaços per a futurs projectes i mobilitats.

STEAM MUSE-ART

28 de maig de 2024
Publicado en ,

El 23 d’Abril 2ºESO G va impulsar el projecte STEAM Muse-Art per a celebrar les diferents efemèrides que es van commemorar en el segon trimestre (dia de la poesia, de la dona i la xiqueta en la ciència, de les matemàtiques, de l’art i del llibre). 

Articulo-Carmen-Museart-3

MOBILITAT ERASMUS+ A ELX

28 d'abril de 2024
Publicado en , ,

Del 5 al 10 de març, dins del programa Erasmus+, 4 alumnes i 3 alumnes del centre juntament amb els professors Mónica Jaque Timoner, Maria José Rodriguez  i Álvaro Valls Tur han rebut en l’IES Sixto Marco als seus parnets del Vergina Lyceum de Larnaca (Xipre), per a realitzar el projecte

titulat  “Els nostres avis jugaven, nosaltres juguem”.

En esta mobilitat s’han realitzat diferents tallers en els quals s’ha treballat sobre les activitats lúdiques tant en el passat com en l’actualitat. Després de donar la benvinguda als nostres socis  al centre ens dirigim al Museu Escolar de Puçol, un singular museu replet de tradicions i patrimoni que fa viatjar en el temps de la vida urbana i rural d’Elx i que ha sigut reconegut per la pròpia UNESCO. Vam poder conéixer la forma de vida en el passat i descobrir jocs tradicionals com jugar als crome o al caliche.  La jornada va continuar en sessió vespertina amb el joc la cerca de dracs que ens va permetre conéixer diferents llocs com el Parc Municipal i el centre històric d’Elx. El dimarts continuem amb tallers com el de pintar bosses reciclades per a ajudar els estudiants a ser més ecològics i van practicar jocs amb materials reciclats.  El dia també va tindre els seus moments dolços perquè els Erasmus

socialitzaren més i trencaren les distàncies, al mateix temps que ensenyàvem les tradicions espanyoles com era el desdejuni de menjar xocolate amb xurros. Si bé el primer dia van prendre contacte amb la ciutat era ara el moment de mostrar-los els edificis i museus més emblemàtics com la Basílica de Santa María, Calahorra o Museu de la Festa entre altres.

La capital de la comunitat no es podia deixar de visitar i entre alguns llocs vam ser a la Ciutat de les Arts i les Ciències, Parc de Gullivert, Ajuntament, Catedral, etc. Les festes també és un altre element característic del nostre poble i coincidint amb les festes de València vam poder contemplar una mascletá i els diferents vestits fallers. Una excursió a Alacant va permetre conéixer el museu de les Fogueres, Castillo de Santa Barbara, barri antic etc.

Així arribem a l’últim dia de tallers sobre els esports i les dones esportistes, per a aprendre amb l’esport a involucrar als estudiants en temes de diversitat i inclusió. L’acte clausura va començar amb la visita a l’Ajuntament d’Elx, sent rebuts per la regidor d’Educació i es van entregar els certificats acreditatius de la participació en el programa d’esta mobilitat. De nou en l’institut els alumnes Erasmus+ d’Elx i Larnaca van presentar a altres alumnes del centre el programa i els estudiants de Xipre la seua escola, país, cultura, etc. Un menjar de fraternitat va posar fi a la mobilitat a Elx.

L’experiència i la convivència dels alumnes amb famílies  van obrir les ments  de nous costums i cultures, vivències que no oblidaren i que va servir per a remarcar nous llaços d’amistat. Una vegada més, es demostra els grans objectius del programa Erasmus+ i els beneficis que aporta als estudiants, i com diu el seu lema Enriquint vides, obrint ments.

TROBE CONVIVÈNCIA  AMBAIXADORS A ALTEA

28 d'abril de 2024
Publicado en , ,

La MEPA IES Bellaguarda d’Altea i les EPAS IES Porçons i IES Sixto Marco han tingut una trobada convivència en el centre MEPA d’Altea amb un programa bastant complet per a la convivència dels ambaixadors.
Va començar la trobada amb la visualització del vídeo realitzat pels ambaixadors júnior, dels tres centres, sobre els Valors Europeus.

Els  júnior amfitrions van oferir un esmorzar preparat per ells mateixos. A continuació l’IES Sixto Marco va organitzar la dinàmica “Ens coneixem més ben”  consistent a ballar i en interrompre’s la música havien de fer preguntes al company del costat. L’IES Porçons va preparar la dinàmica “unió, afecte i cohesió europea sota el paracaigudes” on després de citar una característica aquells que la tingueren passarien sota el paracaigudes a traure el cap. Finalment la MEPA organitzadora va dissenyar una gymcana pel barri antic d’Altea. Una jornada de verdadera convivència entre els ambaixadors i amb un gran impacte en recórrer el barri antic tots amb les samarretes de la Unió Europea.

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies