Els Erasmus Days són una celebració internacional de sis dies del programa Erasmus+. Durant eixos sis dies, estudiants i professors del centre han programat una sèrie d’activitats encaminades a difondre que significa el programa Erasmus+ i els avantatges que reporta a tot el que té l’oportunitat de realitzar algun.
Vàries han sigut les activitats realitzades al llarg d’estos sis dies. Xarrades del professorat participant sobre projectes europeus als companys i alumnes del centre. Els alumnes ambaixadors jr., participants en mobilitats, es van passar per diferents cursos per a parlar de les seues experiències en els programes Erasmus+ i europeus, també estos alumnes van associar els valors europeus a diferents fotografies de les mobilitats, una altra activitat va ser el concert i balls tradicionals oferit per alumnes i professors per a commemorar els Erasmus Days.
Va coincidir esta setmana amb un job shadowing de dos professores de l’IFP San Joao de Madeira, de Porto (Portugal) i es van exposar les bones pràctiques d’intercanvis d’experiències Erasmus+ Portugal-Espanya. Finalment els alumnes van realitzar un Sabies que….? Amb dades sobre la Unió Europea per a publicar en les RRSS.
S’obri el 1r termini per al lliurament de la sol·licituds de participació en la convocatòria per a mobilitat d’alumnat a Xipre de l’IES Sixto Marco.
Projecte acreditat: 2021-1-ES01-KA120-SCH-000041398
Termini de lliurament de sol·licituds: del 1/07/2024 al 15/07/20254.
Lloc: en la secretaria del centre.
Els documents adjunts expliquen el projecte i la baremació.
Publicats en el tauler d’anuncis del centre els llistats d’admesos i exclosos de beneficiaris d’esta ajuda. S’han de consultar in situ.
Del 15 al 20 d’abril els professors de l’IES Sixto Marco Candi Deu , Israel Hurtado i Patricia Motilla, acompanyats pel director del centre, Alfredo García Más, han viatjat a Finlàndia per a realitzar un Job Shadowing en l’institut d’educació secundària Peltora Koulu de Vantaa . Allí han sigut rebuts pel seu director Ville Ylianunti que, al costat del seu equip ,els han explicat el funcionament de l’educació finlandesa i més concretament la del seu centre. Durant estes reunions han compartit experiències i han debatut sobre els principals problemes que travessa l’educació en tots dos països.
En esta mobilitat els nostres professors han assistit a classes de geografia, història, castellà, anglés, labors domèstiques i STEAM i han conegut tots els projectes del centre, prestant especial atenció als relacionats amb l’atenció a la diversitat, foment de la lectura , i educació sostenible.
Ha sigut una experiència molt enriquidora, que ens ha permés continuar aprenent , millorant i establir llaços per a futurs projectes i mobilitats.
El 23 d’Abril 2ºESO G va impulsar el projecte STEAM Muse-Art per a celebrar les diferents efemèrides que es van commemorar en el segon trimestre (dia de la poesia, de la dona i la xiqueta en la ciència, de les matemàtiques, de l’art i del llibre).
Articulo-Carmen-Museart-3Del 5 al 10 de març, dins del programa Erasmus+, 4 alumnes i 3 alumnes del centre juntament amb els professors Mónica Jaque Timoner, Maria José Rodriguez i Álvaro Valls Tur han rebut en l’IES Sixto Marco als seus parnets del Vergina Lyceum de Larnaca (Xipre), per a realitzar el projecte
titulat “Els nostres avis jugaven, nosaltres juguem”.
En esta mobilitat s’han realitzat diferents tallers en els quals s’ha treballat sobre les activitats lúdiques tant en el passat com en l’actualitat. Després de donar la benvinguda als nostres socis al centre ens dirigim al Museu Escolar de Puçol, un singular museu replet de tradicions i patrimoni que fa viatjar en el temps de la vida urbana i rural d’Elx i que ha sigut reconegut per la pròpia UNESCO. Vam poder conéixer la forma de vida en el passat i descobrir jocs tradicionals com jugar als crome o al caliche. La jornada va continuar en sessió vespertina amb el joc la cerca de dracs que ens va permetre conéixer diferents llocs com el Parc Municipal i el centre històric d’Elx. El dimarts continuem amb tallers com el de pintar bosses reciclades per a ajudar els estudiants a ser més ecològics i van practicar jocs amb materials reciclats. El dia també va tindre els seus moments dolços perquè els Erasmus
socialitzaren més i trencaren les distàncies, al mateix temps que ensenyàvem les tradicions espanyoles com era el desdejuni de menjar xocolate amb xurros. Si bé el primer dia van prendre contacte amb la ciutat era ara el moment de mostrar-los els edificis i museus més emblemàtics com la Basílica de Santa María, Calahorra o Museu de la Festa entre altres.
La capital de la comunitat no es podia deixar de visitar i entre alguns llocs vam ser a la Ciutat de les Arts i les Ciències, Parc de Gullivert, Ajuntament, Catedral, etc. Les festes també és un altre element característic del nostre poble i coincidint amb les festes de València vam poder contemplar una mascletá i els diferents vestits fallers. Una excursió a Alacant va permetre conéixer el museu de les Fogueres, Castillo de Santa Barbara, barri antic etc.
Així arribem a l’últim dia de tallers sobre els esports i les dones esportistes, per a aprendre amb l’esport a involucrar als estudiants en temes de diversitat i inclusió. L’acte clausura va començar amb la visita a l’Ajuntament d’Elx, sent rebuts per la regidor d’Educació i es van entregar els certificats acreditatius de la participació en el programa d’esta mobilitat. De nou en l’institut els alumnes Erasmus+ d’Elx i Larnaca van presentar a altres alumnes del centre el programa i els estudiants de Xipre la seua escola, país, cultura, etc. Un menjar de fraternitat va posar fi a la mobilitat a Elx.
L’experiència i la convivència dels alumnes amb famílies van obrir les ments de nous costums i cultures, vivències que no oblidaren i que va servir per a remarcar nous llaços d’amistat. Una vegada més, es demostra els grans objectius del programa Erasmus+ i els beneficis que aporta als estudiants, i com diu el seu lema Enriquint vides, obrint ments.
La MEPA IES Bellaguarda d’Altea i les EPAS IES Porçons i IES Sixto Marco han tingut una trobada convivència en el centre MEPA d’Altea amb un programa bastant complet per a la convivència dels ambaixadors.
Va començar la trobada amb la visualització del vídeo realitzat pels ambaixadors júnior, dels tres centres, sobre els Valors Europeus.
Els júnior amfitrions van oferir un esmorzar preparat per ells mateixos. A continuació l’IES Sixto Marco va organitzar la dinàmica “Ens coneixem més ben” consistent a ballar i en interrompre’s la música havien de fer preguntes al company del costat. L’IES Porçons va preparar la dinàmica “unió, afecte i cohesió europea sota el paracaigudes” on després de citar una característica aquells que la tingueren passarien sota el paracaigudes a traure el cap. Finalment la MEPA organitzadora va dissenyar una gymcana pel barri antic d’Altea. Una jornada de verdadera convivència entre els ambaixadors i amb un gran impacte en recórrer el barri antic tots amb les samarretes de la Unió Europea.
Del 21 al 28 d’octubre, dins del programa Erasmus+, 4 alumnes i 3 alumnes del centre acompanyats pels professors Mónica Jaque Timoner i Álvaro Valls Tur han dut a terme una nova mobilitat, en este cas a Larnaca (Xipre), per a realitzar un projecte titulat Different Paths, One Journey” (Diferents camins, un sol viatge) juntament amb els alumnes de l’institut Vergina Lyceum.
En aquesta mobilitat s’han realitzat diferents tallers en els quals s’ha treballat sobre la diversitat, discriminació i igualtat. En un altre taller mitjançant el joc del laberint dissenyat per a augmentar la consciència i respecte pel multiculturalisme. També hem tingut l’oportunitat de visitar a Nicòsia el Centre Internacional Humanitari “Esperanza per als xiquet”, un centre de refugiats per a protegir els drets dels xiquets. El maneig de l’estrés i l’ansietat van ser també algun dels tallers realitzats.
La mobilitat va ser inaugurada per l’alcalde de Larnaca i el director del Vergina Lyceum als quals els obsequiem amb una Dama d’Elx, com a símbol de la nostra ciutat mentre els alumnes van presentar els diferents països i escoles.
En les visites turístiques per a conéixer Larnaca, Nicòsia, Ayia Napa comprovem in situ la línia d’ocupació turca, des de 1974, de part de l’illa i de la capital.
L’experiència i la convivència dels alumnes amb famílies xipriotes van obrir les ments de nous costums i cultures, vivències que no oblidaren i que va servir per a crear nous llaços d’amistat. Els nostres alumnes estan desitjosos de rebre’ls a les seues cases. Una vegada més, es demostra els grans objectius del programa Erasmus+ i els beneficis que aporta als estudiants, i com diu el seu lema Enriquint vides, obrint ments.
Durant els dies 10, 11 i 13 d’octubre l’IES Sixto Marco ha celebrat els Erasmus Days, que és una campanya, per a posar en valor els beneficis del programa Erasmus+ de la Unió Europea.
Diverses han sigut les activitats realitzades sota el títol Experiències Erasmus+. Xarrades a alumnes i professors sobre les nostres experiències en esta mena de programa, exposició fotogràfica de les diverses mobilitats realitzades tant amb i per alumnes, cursos estructurats o job shadowing. També s’han fet xicotets vídeos pels participants del programa Erasmus+ comptant les seues vivències, resultats i beneficis.
El projecte 2023-1-ES01-KA121-SCH-000119430 està cofinançat per la Unió Europea. Les opinions i punts de vista expressats publicació només comprometen a la seua(s) autor(és), IES SIXTO MARCO i no reflectixen necessàriament els de la Unió Europea ni els del Servici Espanyol per a la Internacionalització de l’Educació (SEPIE). Ni la Unió Europea ni l’Agència Nacional SEPIE poden ser considerats responsables d’ells
- 1
- 2
- 3
- …
- 5
- Entrades següents »