

La MEPAS Fundació Llor ha proposat realitzar una felicitació de Nadal per a enviar a tota la comunitat educativa de les nostres Escoles Ambaixadores i con totes
elles realitzar un vídeo que farien ells. En este vídeo s’ha arreplegat la fotografia aportada por els centres i els esdeveniments històrics que han esdevingut en els 40 anys des que Espanya ingresse a la UE realitzats por les diferents EPAS i MEPAS que hem participat. Esta MEPAS s’ha unit a tal iniciativa aportant la infografia d’un esdeveniment (la compra massiva de vacunes COVID por la UE) i la fotografia de la Felicitació de Nadal. La nostra fotografia i vídeo ha sigut aprofitat per a difondre-la en les nostres xarxes i entre l’alumnat i professorat del centre.



Con motiu de Nadal esta MEPAS junt con els seus EPAS més el Col·legi Esclaves de Benirredrà (mentorada por esta MEPAS ho curse passat) ha realitzat infografies con les figures representatives en estes dates dels diferents països de la UE. Con els 27 països de la UE s’ha realitzat un vídeo col·lectiu con les imatges, a més de fer cada centre el seu propi. S’ha publicat en les RRSS. Esta MEPAS en publicar en les xarxes les infografies, s’ha buscat una cançó de Nadal representatiu d’eixe país.
Abans d’acabar el trimestre, s’ha celebrat una tercera reunió en línia, entre l’escola mentora IES Sixto Marco i les seues mentorades EPAS IES Severo Ochoa i els Porçons, on s’ha fet balanç del realitzat en este període i plantejat diferents accions conjuntes per a la resta del curs.

La bandera, amb les seues dotze estreles daurades sobre un fons blau, va ser dissenyada i adoptada originàriament pel Consell d’Europa en 1955 per a representar els ideals d’unitat, solidaritat i harmonia entre els pobles del continent. En 1985, els líders de la llavors Comunitat Econòmica Europea (predecessora de la UE) la van adoptar com el seu emblema oficial, després del reconeixement del Parlament Europeu en 1983 i en 1986 va ser hissada en les Institucions Europees.
Per tant, la bandera celebra el seu 70 aniversari.



Des de 2007, la Direcció General de Traductores de la Comissió Europea organitza anualment este concurs en centres educatius de tota la UE. Este concurs de traducció oferix als jóvens una mostra del que significa ser traductor, animant-los a aprendre idiomes estrangers.
ho presente curs, després de la nostra inscripció vam ser seleccionats per a participar 5 alumnes el 27 de novembre, traduint de l’anglés a l’espanyol.



La Setmana Europea de la Prevenció de Residus naix d’un projecte que rep el suport del programa LIFE+ de la Comissió Europea. L’objectiu és organitzar durant una mateixa setmana i en tota Europa, accions de sensibilització sobre la prevenció de residus.
Vàries són les accions empreses en el centre:
Un any més els alumnes del cicle formatiu de calçat i moda han participat en el concurs Repte Conecoo (Congrés d’Economia Circular organitzat per entitats com CEDELCO, PCUMH I Parc Empresarial), amb l’objectiu de fomentar la sensibilització sobre la importància de cuidar el nostre planeta, la nostra terra i la nostra regió. Per a això han gravat 6 vídeos per a fomentar la consciència sobre el reciclatge, la reutilització de materials, i el rebuig de productes contaminants; valorant l’ampliació de la vida útil de productes i materials, el desenrotllament d’hàbits i comportaments responsables per a la cura de l’entorn, l’ús eficient dels recursos i la promoció de productes de segona mà. Un d’ells va obtindre el primer premi en la seua categoria.
Fora del citat concurs hi ha hagut ambaixadors que han creat un altre tipus de vídeos més generals:
Finalment, una altra de les activitats dels ambaixadors júnior ha sigut realitzar infografies, per a la seua divulgació en les xarxes socials, i conscienciar sobre les 3 R:
https://youtube.com/shorts/jzeavtcjgna
El 25 de novembre es commemora el Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència contra les Dones. El seu origen es remunta a 1960 en què van ser assassinen a dos germanes pel règim dictatorial de la República Dominicana en aquells anys.
En el centre s’han elaborat diversos murals amb siluetes de dones assassinades per a visualitzar i impactar sobre la comunitat educativa. En les diferents aules s’han visualitzat vídeos amb l’objectiu de debatre este problema i l’alumnat de segon de batxillerat ha elaborat un manifest per a ser llegit al pati. Com MEPAS s’ha participat en elaboració d’un vídeo col·lectiu, entre 60 EPAS i MEPAS,



Halloween arriba Europa a través de la influència i cultura anglosaxona i estatunidenca moderna, encara que les seues arrels cèltiques són europees. Se celebra en tota Europa especialment en destins amb història i llegendes com Derry (Irlanda del Nord) o Transsilvània (Romania), bressol de la llegenda de Dracula. Estes festes s’omplin de disfresses i decoracions esborronadores.
Este anys, en el centre, els alumnes de diferents cursos han versionat i/o dissenyat models de la carabassa d’Halloween, tema triat pel departament de dibuix. Els xicotets de Plàstica d’ESO han treballat amb paper de colors en diferents nivells de complexitat. Els majors de batxillerat, han representat carabasses en models tridimensionals i customizando espais del centre, també han dibuixat versions a carbonet. Tot yb ambient festiu-terrorifico en el passadís de la segona planta del centre.


Vàries han sigut les activitats programades per a estos dies, com a sessions formatives als alumnes de 4t d’ESO sobre mobilitats de grup escolar i presentant les que es realitzaran este curs a Xipre, Alemanya, França i Portugal.
Els alumnes que ja han participat en les mobilitats del curs anterior han sigut entrevistats pels seus companys compartint vivències, anècdotes i tot l’aprés durant la seua estada.
L’IES Sixto Marco d’ha unit a la celebració dels Erasmus Days 2025, entre el 13 i 18 d’octubre.
D’altra banda, als alumnes de grau superior se’ls ha presentat el nou programa Erasmus+ KA131 per al curs 2025-26, mentres que a l’alumnat de grau mitjà se’ls ha oferit les mobilitats del nostre consorci per a realitzar les seues pràctiques.



- 1
- 2
- 3
- …
- 16
- Entrades següents »

