La bandera, amb les seues dotze estreles daurades sobre un fons blau, va ser dissenyada i adoptada originàriament pel Consell d’Europa en 1955 per a representar els ideals d’unitat, solidaritat i harmonia entre els pobles del continent. En 1985, els líders de la llavors Comunitat Econòmica Europea (predecessora de la UE) la van adoptar com el seu emblema oficial, després del reconeixement del Parlament Europeu en 1983 i en 1986 va ser hissada en les Institucions Europees.
Per tant, la bandera celebra el seu 70 aniversari.



Des de 2007, la Direcció General de Traductores de la Comissió Europea organitza anualment este concurs en centres educatius de tota la UE. Este concurs de traducció oferix als jóvens una mostra del que significa ser traductor, animant-los a aprendre idiomes estrangers.
ho presente curs, després de la nostra inscripció vam ser seleccionats per a participar 5 alumnes el 27 de novembre, traduint de l’anglés a l’espanyol.



La Setmana Europea de la Prevenció de Residus naix d’un projecte que rep el suport del programa LIFE+ de la Comissió Europea. L’objectiu és organitzar durant una mateixa setmana i en tota Europa, accions de sensibilització sobre la prevenció de residus.
Vàries són les accions empreses en el centre:
Un any més els alumnes del cicle formatiu de calçat i moda han participat en el concurs Repte Conecoo (Congrés d’Economia Circular organitzat per entitats com CEDELCO, PCUMH I Parc Empresarial), amb l’objectiu de fomentar la sensibilització sobre la importància de cuidar el nostre planeta, la nostra terra i la nostra regió. Per a això han gravat 6 vídeos per a fomentar la consciència sobre el reciclatge, la reutilització de materials, i el rebuig de productes contaminants; valorant l’ampliació de la vida útil de productes i materials, el desenrotllament d’hàbits i comportaments responsables per a la cura de l’entorn, l’ús eficient dels recursos i la promoció de productes de segona mà. Un d’ells va obtindre el primer premi en la seua categoria.
Fora del citat concurs hi ha hagut ambaixadors que han creat un altre tipus de vídeos més generals:
Finalment, una altra de les activitats dels ambaixadors júnior ha sigut realitzar infografies, per a la seua divulgació en les xarxes socials, i conscienciar sobre les 3 R:
https://youtube.com/shorts/jzeavtcjgna
El 25 de novembre es commemora el Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència contra les Dones. El seu origen es remunta a 1960 en què van ser assassinen a dos germanes pel règim dictatorial de la República Dominicana en aquells anys.
En el centre s’han elaborat diversos murals amb siluetes de dones assassinades per a visualitzar i impactar sobre la comunitat educativa. En les diferents aules s’han visualitzat vídeos amb l’objectiu de debatre este problema i l’alumnat de segon de batxillerat ha elaborat un manifest per a ser llegit al pati. Com MEPAS s’ha participat en elaboració d’un vídeo col·lectiu, entre 60 EPAS i MEPAS,



Halloween arriba Europa a través de la influència i cultura anglosaxona i estatunidenca moderna, encara que les seues arrels cèltiques són europees. Se celebra en tota Europa especialment en destins amb història i llegendes com Derry (Irlanda del Nord) o Transsilvània (Romania), bressol de la llegenda de Dracula. Estes festes s’omplin de disfresses i decoracions esborronadores.
Este anys, en el centre, els alumnes de diferents cursos han versionat i/o dissenyat models de la carabassa d’Halloween, tema triat pel departament de dibuix. Els xicotets de Plàstica d’ESO han treballat amb paper de colors en diferents nivells de complexitat. Els majors de batxillerat, han representat carabasses en models tridimensionals i customizando espais del centre, també han dibuixat versions a carbonet. Tot yb ambient festiu-terrorifico en el passadís de la segona planta del centre.


Vàries han sigut les activitats programades per a estos dies, com a sessions formatives als alumnes de 4t d’ESO sobre mobilitats de grup escolar i presentant les que es realitzaran este curs a Xipre, Alemanya, França i Portugal.
Els alumnes que ja han participat en les mobilitats del curs anterior han sigut entrevistats pels seus companys compartint vivències, anècdotes i tot l’aprés durant la seua estada.
L’IES Sixto Marco d’ha unit a la celebració dels Erasmus Days 2025, entre el 13 i 18 d’octubre.
D’altra banda, als alumnes de grau superior se’ls ha presentat el nou programa Erasmus+ KA131 per al curs 2025-26, mentres que a l’alumnat de grau mitjà se’ls ha oferit les mobilitats del nostre consorci per a realitzar les seues pràctiques.



El Consell d’Europa promou el plurilingüisme en tota Europa, ja que la diversitat lingüística és una ferramenta clau per a aconseguir una major comprensió intercultural i un element essencial en la rica herència cultural del nostre continent.
En el centre l’alumnat, de 4t de l’ESO juntament amb el cicle formatiu de grau mitjà de calçat i complements de moda, han elaborat un mural commemoratiu sobre el dia 26 de setembre, Dia Europeu de les Llengües. En classe s’ha explicat la importància les llengües i complir amb l’objectiu d’Europa de parlar la llengua materna i un altre idioma.


El Dia Europeu de l’Esport Escolar celebrat el 25 de setembre se celebra amb l’objectiu de potenciar l’activitat física en els centres. Enguany sota el lema “que el teu centre es moga”, el departament d’Educació Física ha organitzat per a tots els alumnes del primer cicle de l’ESO dos activitats lúdiques i que comporten moviment i activitat física.
Una d’elles ha sigut, per als alumnes de 1r i 2n d’ESO, un gymcana en la qual s’amagaven banderes dels països de la UE i els de 3r havien d’anar corrent a buscar-les i posar-les en un mural pintat amb la bandera d’Europa.
Una altra activitat va estar realitzada per alumnes d’educació especial, S’ha tractat d’un joc de cooperació en la qual els alumnes havien de botar la pilota sobre un bandera d’Europa i colpejar la pilota per a deixar-les prop de les 12 estreles per a posteriorment explicar el seu significat.
Per part seua, els alumnes de 4t ESO van realitzar carreres de relleus, on tenien un prova consistent a trobar la parella de dos banderes de país i ajuntar-les abans que traspassar el relleu.



L’1 d’octubre es va procedir per part del director del centre, Alfredo García, a entregar els diplomes als ambaixadors júnior i sernior, dins del programa MEPAS del curs 2024-25, com a reconeixement a la seua labor de donar a conéixer els drets com a ciutadans de la Unió Europea i el paper que exercix el Parlament Europeu.






L’IES Sixto Marco, com MEPAS, i els seus EPAS associades IES Severo Ochoa, IES Els Porçons i el Col·legi Esclaves han tingut una jornada de convivència en el centre i localitat de la MEPAS, dins de la setmana del 9 de maig, per a donar-li un major realç i participació
La jornada de convivència va començar amb la recepció i benvinguda a les EPAS convidades.
Cada centre va ser l’encarregat de dirigir cada una de les activitats: Una de les dinàmiques de grup va ser un bingo europeu, on els ambaixadors havien d’emplenar les diferents caselles (preguntes) buscant, entre els seus companys, aquell que complia eixe criteri. Una altra activitat va consistir en un ball, intercalant-se alumnes dels diferents centres i finalment, el joc del paracaigudes amb preguntes sobre Europa.
Amb una gimcana, pel centre de la ciutat, van haver de respondre les diferents respostes a preguntes relatives a monument i edificis històrics, acabe la jornada.
- 1
- 2
- 3
- …
- 16
- Entrades següents »
