“DE LA SEQÜÈNCIA A LA CONSEQÜÈNCIA”

El passat dijous 18 d’abril ens va visitar Ismael Mingarro, investigador al Departament de Bioquímica i Biologia Molecular i de l’Institut de Biotecnologia i Biomedicina de la Universitat de València. La seua xerrada: “De la seqüència a la conseqüència”, va anar dirigida a l’alumnat de Biologia de 4t d’ESO, 1r i 2n de batxillerat. Aquesta xerrada forma part del catàleg de conferències del programa “Estimulant les vocacions científiques”, sobre la recerca més actual que es du a terme a la Universitat de València, amb la finalitat d’incrementar la cultura científica de la ciutadania i de fomentar les vocacions científiques.

En aquesta conferència, Ismael ens ha explicat tots els esdeveniments i experiments més importants del segle vint en l’estudi del éssers vius fins arribar al descobriment de la base química de la informació genètica i dels mecanismes que transfereixen aquesta informació des del seu origen en els cromosomes fins les estructures i funcions de la cèl·lula, el que ha culminat en anys recents en el desxiframent del genoma de diversos organismes.

El genoma és el material hereditari d’un organisme que especifica les instruccions per al seu desenvolupament i funcionament, i que són transmeses de generació en generació. Sense oblidar que són les proteïnes, que se’n deriven d’aquests genomes, les encarregades de dur a terme la majoria d’aquestes funcions biològiques.

Va ser una experiència molt enriquidora, l’alumnat va poder entendre clarament tots els continguts explicats en la xerrada i ens vam adonar de la importància d’invertir en investigació i ciència per buscar tractaments a moltes malalties de la nostra societat.

Agraïm moltíssim la seua visita i esperem repetir aquesta experiència en els propers cursos.

Departament de Biologia i Geologia