MOBILITAT ERASMUS+ A XIPRE

Del 21 al 28 d’octubre, dins del programa Erasmus+, 4 alumnes i 3 alumnes del centre acompanyats pels professors Mónica Jaque Timoner i Álvaro Valls Tur han dut a terme una nova mobilitat, en este cas a Larnaca (Xipre), per a realitzar un projecte titulat Different Paths, One Journey”  (Diferents camins, un sol viatge) juntament amb els alumnes de l’institut Vergina Lyceum.

En aquesta mobilitat s’han realitzat diferents tallers en els quals s’ha treballat sobre la diversitat, discriminació i igualtat. En un altre taller mitjançant el joc del laberint  dissenyat per a augmentar la consciència i respecte pel multiculturalisme. També hem tingut l’oportunitat de visitar a Nicòsia el Centre Internacional Humanitari “Esperanza per als xiquet”, un centre de refugiats per a protegir els drets dels xiquets. El maneig de l’estrés i l’ansietat van ser també algun dels tallers realitzats.

La mobilitat va ser inaugurada per l’alcalde de Larnaca i el director del Vergina Lyceum als quals els obsequiem amb una Dama d’Elx, com a símbol de la nostra ciutat mentre els alumnes van presentar els diferents països i escoles.

En les visites turístiques per a conéixer Larnaca, Nicòsia, Ayia Napa comprovem in situ la línia d’ocupació turca, des de 1974, de part de l’illa i de la capital.

L’experiència i la convivència dels alumnes amb famílies xipriotes van obrir les ments  de nous costums i cultures, vivències que no oblidaren i que va servir per a crear nous llaços d’amistat. Els nostres alumnes estan desitjosos de rebre’ls a les seues cases. Una vegada més, es demostra els grans objectius del programa Erasmus+ i els beneficis que aporta als estudiants, i com diu el seu lema Enriquint vides, obrint ments.