Visita a Bonàrea

bonÀrea

El dia 14 de febrer de 2018 els alumnes de 1r i 2n FPB, 1r i 2n de cicle mitjà, 2n de cicle superior i 2n de Batxillerat (Economia), vam anar a la localitat de Guissona a la Província de Lleida, a visitar l’empresa bonÀrea.

Quan vam arribar, sense baixar de l’autobús, ens van donar una volta guiada pel poble, ens van ensenyar els llocs històrics, la plaça i l’avinguda del poble.

Seguidament vam anar a la fàbrica de bonÀrea. Un cop vam entrar-hi, ens van vestir a tots amb una bata, gorra i peücs.

Després vam anar a la primera sala, allà vam veure com trossejaven els pollastres i com els empaquetaven, com a dada curiosa cal esmentar que treballen a un ritme de 6500 pollastres l’hora.

A continuació vam passar a veure com treballaven amb la carn de porc. Cada dia, trossegen i arreglen un total de 6500 porcs. En aquesta línia de producció, el ritme de treball era molt elevat. Després vam passar a veure els laboratoris, on analitzaven mostres de pollastre i de porcs, per garantir que són òptims per al consum. La següent fase del recorregut la vam fer en tren, ens van ensenyar els cellers on emmagatzemaven els pernils, n’hi havia més de 2.000.000. A més, ens van explicar el procés de salat i la diferència entre els pernils normals i els ibèrics. Per finalitzar la visita ens van ensenyar els magatzems, unes 10 plantes on emmagatzemaven tots els productes. Com a dades curioses cal esmentar que en aquesta empresa treballen més de 4000 persones i que tenen una flota de 400 camions de repartiment.

En sortir ens van regalar una tassa «bonÀrea» i ens en vam anar a dinar a un dels restaurants de l’empresa, on ens convidaven a un bufietlliure.

Després de dinar vam anar a una fàbrica de galetes anomenada RIFACLI a la població de Montblanc on, des d’una finestra, podíem veure com realitzaven les galetes de manera artesanal i vam degustar les diferents galetes que realitzen.

Finalment vam tornar a Sant Mateu.