Setmana jove de la ciència i Ciencialab

Robòtica, IoT, RA… Vos sonen aquestes paraules? Perquè formaran part del nostre futur!!

L’alumnat de 4t d’ESO i 2n de BAT, tingueren unes xarrades en línia a finals de setembre. De normal, aquestes xarrades se celebren a la Universitat Politècnica d’Alcoi i els nostres companys van allí amb la professora d’informàtica. Però per la COVID, aquests tallers ja no es realitzaven. El curs passat, mig presencial, mig en línia, la Universitat va rebre moltes peticions de molts centres i pensaren preparar les xarrades d’aquesta manera, “online”, a veure com resultaven.

La professora d’informàtica, Trini García, de seguida va sol·licitar aquestes xarrades perquè són molt interessants i més venint del mateix alumnat universitari, ja que són ells els que imparteixen les xarrades, sempre comptant amb l’ajuda dels seus professors i professores de carrera.

Des de la Universitat oferien diferents itineraris, tant per a batxillerat com per a l’ESO, però els nostres companys d’informàtica, van rebre xarrades sobre la seua matèria, Informàtica, que és l’itinerari que va triar la professora.

En les xarrades, van rebre informació sobre l'”IoT”, que segons ens explica la professora, significa “Internet of Things”, Internet de les coses, i fa referència a tots els objectes que hui dia es comuniquen amb un altre dispositiu o amb nosaltres. Xarrades de robòtica, a on els explicaren els distints robots que hi ha, les seues funcions i fins i tot, van veure actuar un prototip de robot amb IA. I altres xarrades, que per no donar temps durant la classe, continuaren en diferit, encara que ja no podien interactuar amb el ponent.

Ací us deixem informació dels itineraris i alguna foto de les xarrades en directe.

Carlos Sánchez