Projecte STARS

QUÈ ES STARS?

El projecte STARS pren el seu nom de les sigles del programa anglés de mobilitat “Sustainable Travel Accreditation and Recognition for Schools”, estenent-se amb posterioritat, a altres països europeus.

Es tracta d’un projecte orientat a generar un canvi en les pautes de mobilitat de l’alumnat, amb l’objectiu de perseguir un canvi modal en els hàbits de desplaçaments de xiquets i joves en els trajectes diaris al centre educatiu, reduint la dependència del vehicle, i contribuint a eliminar els nivells de contaminació en l’atmosfera; promovent l’exercici físic diari per a evitar el sedentarisme, el sobrepés i l’obesitat infantil; afavorint l’autonomia com a element vertebrador de la seua formació integral; convertint-se, en definitiva, en un projecte de ciutat encaminat a aconseguir un model de mobilitat més amable i sostenible, basat en els principis i valors que sustenten la seguretat viària.

OBJECTIUS

• Reduir la dependència del vehicle privat motoritzat en els desplaçaments entre la casa i el centre educatiu. Fomentar un canvi modal continuat del vehicle privat motoritzat a la bici, en caminar i a altres maneres sostenibles.
  • Incrementar l’autonomia infantil i crear ciutats més amables i amb major presència de la infància als carrers.
  • Crear una xarxa per a compartir coneixement entre ciutats, municipis i centres educatius amb la finalitat de promocionar la mobilitat sostenible al centre educatiu.
  • Millorar la salut i el benestar amb la pràctica de l’exercici físic.
  • Guiar, promoure i proveir d’eines als centres escolars per a incrementar els nivells d’ús de la bicicleta i reduir el nombre d’accidents entre els joves.

RECURSOS

El projecte STARS constitueix un gran paraigua que permet canalitzar una variada gamma de recursos i iniciatives a favor de la mobilitat sostenible. Entre aqueixos recursos es poden comptar:

• Dinàmiques de joc per a fomentar la mobilitat en els més xicotets.
  • Recursos didàctics, dinàmiques de grup i tallers per a adolescents i joves (Safety Tunes).
  • Formació per a docents i altres agents participants (Tallers, webinar, cursos, …).
  • Formació en capacitació ciclista.