Nós Propomos

L’alumnat de cinquè i sisè d’Educació Primària del CEIP VICENTE TENA de Xàbia, proposa solucions a problemes plantejats i englobats en dos grans temes de treball: Turisme Sostenible i Estalvi d’Aigua.

LAS FUENTES DE XÀBIA

MEJORES RUTAS EN XÀBIA

Després d’un primer trimestre detasca molt intensa, el dilluns 17 de desembre s’ha constituït el tribunal de selecció per a determinar els treballs que ens representaran a la Universitatde Castella la Manxa la primera setmana d’abril.  El tribunal estava format per: En FranciscoReus, Na Isabel Martí (antics professors del centre), Na Alicia Climent(professora en actiu) i D. Pascual Ladrón de Guevara (Tècnic d’AMJASA)  i, presidit per la Regidora d’Educació de l’Ajuntament de Xàbia, Na Montserrat Villaverde.

L’alumnat ha realitzat un treball de recerca, selecció i estudi dels temes escollits i, després un plantejament dels mateixos per ser exposats a un públic, amb una gran repercussió social.  S’ha utilitzat la llengua castellana.

La metodologia utilitzada està basada en el  flipped classroom  com a model pedagògic en el que l’alumnat investiga, selecciona, estudia i prepara els materials educatius per a treballar a l’ aula en grups cooperatius. Es trenca el model tradicional en el que  el temari és impartit pel mestre.

Els temes sobre els quals s’ha treballat són:

5A – B:  TURISME SOSTENIBLE

1. BIKE PARK
  2. RUTES GUIADES
  3. RESERVA MARINA
  4. ACTIVITATS AQUÀTIQUES
  5. PLATGES
  6. PARC NATURAL EL MONTGÓ
  7. CARRIL BICI
  8. QUÈ FEM AMB LES DEIXALLES
  9. EL TURISME I L’ECONOMIA DE XÀBIA
  10. LA CULTURA I EL TURISME
  11. DESPLAÇAMENTS DINS I FORA DEL TERME
  12. PESCA SOSTENIBLE

6A – B – C: ESTALVI D’AIGUA

1. LOCALITZACIÓ I ESTAT DE LES FONTS D’AIGUA POTABLE A XÀBIA
  2. CAMPANYA DE SENSIBILITZACIÓ, “AIGUA DE L’AIXETA, PER FAVOR”
  3. DISSENY D’UNA APP PER CONTROLAR EL CONSUM DE LES FONTS D’AIGUA POTABLE
  4. SISTEMA DE CAPTACIÓ D’AIGÜES PLUVIALS
  5. CONSTRUCCIÓ D’UN CAMP FOTOVOLTÀIC PER ABASTIR D’ENERGIA ELÈCTRICA LA DESSALINITZADORA
  6. SERVEI DE DISTRIBUCIÓ D’AIGUA EMBOTELLADA DE LA DESSALITNITZADORA A DOMICILI, AMB DISPENSADORS
  7. JARDINS SOSTENIBLES
  8. REUTILITZACIÓ DE L’AIGUA DE LA DEPURADORA
  9. COMPTADORS QUE LIMITEN PREGRESSIVAMENT L’ÚS D’AIGUA
  10. MÉS DESSALINITZADORES O MÉS BOMBES D’AIGUA?
  11. DUTXAR-SE O BANYAR-SE?
  12. SENSORS DE MOVIMENT EN TOTES LES AIXETES ECOLOGIA DE L’AIGUA A XÀBIA
  13. L’AIGUA EMBOTELLADA