L’alumnat proposa

El CEIP VICENTE TENA inicia aquest curs 18-19 una experiència extraordinària. Formem part del Projecte Internacional “Nós Propomos”, on treballem conjuntament amb universitats, instituts i col·legis de Primària.
NÓS PROPOMOS “va aparèixer a Portugal i es va estendre per Espanya, el Brasil i, més recentment, Colòmbia i Moçambic. Aquest projecte, emmarcat en els objectius del GEOFORO-Fòrum Iberoamericà d’Educació, Geografia i Societat, aposta per la construcció d’una escola compromesa amb la comunitat i amb l’educació per a la ciutadania territorial. Adopta una perspectiva constructivista dels aprenentatges, els alumnes són desafiats a identificar problemes socioambientals significatius, a realitzar treballs de camp sobre els mateixos i a presentar, finalment, propostes d’intervenció per a la solució o mitigació dels desafiaments assenyalats”.
El CEIP VICENTE TENA, ha iniciat el seu camí en Nós Propomos amb el suport de la Universitat de València, a través del Catedràtic de Geografia i Història D. Xosé Manuel Souto Gonzalez. La nostra primera participació com a membre del projecte ha estat en el I Congrés Internacional Nós Propomos a Lisboa, del 7 al 12 de setembre, on el centre, representat per la directora, la cap d’estudis, dues mestres de primària i tres alumnes de sisè nivell i l’Ajuntament de Xàbia, representat per la regidora d’educació, van explicar als participants les línies de treball del col·legi i del municipi.
Les conclusions de totes les rutes de recerca s’exposaran a la Universitat de Castella la Manxa, a Ciudad Real, al final del segon trimestre. El professorat ja participarà el 4 d’octubre en un dia de formació, en aquesta mateixa universitat. Actualment, hi ha inscrits 10.000 estudiants, 6 països (Portugal, Brasil, Espanya, Moçambic, Colòmbia i Perú) i 40 universitats.
Esperem que siga tota una experiència que us anirem explicant.