El CEIP Vicente Tena i el Centre de Dia reforcen els llaços i reprenen la “Lectura amb gent major”

HÀBITS DE LECTURA DELS ESPANYOLS.  El 36,1 per cent de la població espanyola no llegeix llibres mai o quasi mai, mentre que un 28,6 per cent assegura fer-ho diàriament, segons el baròmetre de setembre del Centre d’Investigacions Sociològiques (CIS) fet públic a finals de 2016, del que es desprèn que la majoria creu que, en general, es llegeix poc.

Correspon a les escoles canviar aquesta tendència i motivar els nostres alumnes perquè siguen grans lectors el dia de demà.

Seran millors estudiants si són bons lectors, tindran una major facilitat a l’hora de redactar o d’entendre textos escrits però, sobretot, podran GAUDIR, en majúscules, vivint històries presents, passades o futures, endinsant-se en la pell dels personatges amb els que més empatitzen.

Dins el PAM (Pla d’Actuació per a la Millora) del nostre centre, dediquem un esforç important en la millora dels hàbits lectors dels nostres xiquets i xiquetes. Ara, reprenem les visites al Centre de Dia, on l’alumnat i la gent més gran del nostre poble gaudeixen d’un dia de convivència a la setmana. Els resultats són bons en els dos sentits, els majors perquè estan desitjant que arribe el dimarts i els menuts perquè s’esforcen al màxim perquè l’estoneta que els toca llegir ho facen perfecte.

Hem començat amb els alumnes de sisè curs, seleccionats en el Tercer Concurs “Històries de Nadal”, que organitzen cada any els Betlemites de Xàbia.

Des del Centre de Dia ens han llegit acudits i endevinalles, que han donat una nota alegre a la trobada.

L’alumnat del CEIP VICENTE TENA demana a la gent de Xàbia que no oblidem als nostres majors, el que més necessiten és amor i companyia. Seria un bon propòsit per al nou any que acabem de començar.