VISITA A LA DESSALINITZADORA DE XÀBIA

El dijous 11 de febrer els xiquets i les xiquetes de tercer de primària van fer una visita guiada a la planta dessalinitzadora de Xàbia.
L’alumnat de tercer va aprendre de quina manera arriba l’aigua de la mar a la fàbrica, com passa pels diferents filtres i com són les membranes que utilitzen per convertir l’aigua salada en dolça. També van ser espectadors d’un experiment realitzat al laboratori on analitzen l’aigua perquè arribe en òptimes condicions a les nostres cases.
Els xiquets i xiquetes es van conscienciar del cost tan elevat que suposa aquest procés i van reflexionar sobre la importància de fer un consum responsable de l’aigua.
La dessalinitzadora de Xàbia és la primera planta del món que utilitza la tècnica d’osmosi inversa per obtenir aigua dolça de l’aigua de la mar i que dilueix la salmorra resultant per minimitzar l’impacte mediambiental.