TROBADES 2024-AGOST!

El CEIP La Rambla va tindre l’honor de ser triat com a amfitrió de La 36a Trobada d’Escoles en Valencià de l’Alacantí, celebrada el passat 24 de març al Parc El Rugló.

A les 10.00 el matí ja estava tot a punt per a donar la benvinguda al públic. La barra dels alumnes de 6é de La Rambla tenia coques i begudes preparades, i famílies i mestres de 17 col·legis d’Alacant, El Campello, Mutxamel, Sant Joan d’Alacant, Sant Vicent del Raspeig, la Torre de les Maçanes i Xixona havien muntant els seus tallers.

El CEIP La Rambla, gràcies a la seua AFA, va proposar una magnífica experiència terrissaire de la mà del taller de Severino Boix. Per part seua, l’Ajuntament d’Agost va oferir tallers realitzats pel programa Labora i va informar de l’oferta de visites guiades preparades per a aquest dia especial.

A més, l’oferta es completava amb jocs de fusta, la fireta del llibre en valencià i puestos de sindicats, associacions i la UA.

A les 10.30 va tindre lloc l’acte d’inauguració. En ell van intervindre diverses autoritats, la presidenta de La Cívica, Marisol Pinilla Macías, Salvador Ivorra Chorro de la Universitat d’Alacant, l’alcalde i la regidora d’Educació d’Agost, Juan José Castelló Molina i María de la Pau Prieto Torres, i la nostra Cap d’Estudis, Ana Balaguer Gómez, acompanyada d’alumnes de 6é. El lema d’enguany era “Fem poble, parlem valencià”, que a més de ressaltar la importància i necessitat de defensar la llengua a les aules, va posar el focus a les persones que, amb el seu activisme quotidià i independentment del seu origen i condició, la mantenen viva.

I com es tractava de la festa escolar de la llengua valenciana, no podia faltar la música amb l’actuació de la Muixeranga d’Alacant i de la Colla de dolçaina i tabal la Taranina d’Agost, així com el concert de Marcel el Marcià.

Des de La Rambla volem agrair a l’Ajuntament d’Agost per involucrar-se des del principi en aquesta iniciativa, fer tan fàcil el treball en equip i aportar tot el que va ser a la seua mà perquè la jornada fora tot un èxit.

Ens veiem en Les Trobades de l’any que ve!

2024-t-trobades-esc_compressed