🇪🇺 ERASMUS+

Què és ERASMUS+?

Erasmus+ és el programa de la UE que recolza l’educació, la formació, la joventut i l’esport a Europa.

Per al període 2021-2027, el programa posa l’accent principalment en la inclusió social, la doble transició ecològica i digital i el foment de la participació de les persones joves en la vida democràtica.

Dona suport a les prioritats i activitats establides en l’Espai Europeu d’Educació, el Pla d’Acció d’Educació Digital i l’Agenda de Capacitats Europea. A més, el programa:

• Dona suport al pilar europeu de drets socials,
  • Aplica l’Estratègia de la UE per a la Joventut 2019-2027,
  • Desenvolupa la dimensió europea de l’esport.

ORGANIGRAMA

Criteris de selecció de l’alumnat participant:

Aprovats en Consell Escolar el 25 de gener de 2024

provats en Consell Escolar Municipal el 7 de febrer de 2024

Aprovats en Consell Escolar el 25 de gener de 2024

La mobilitat amb alumnes està pensada per a estudiants de 6é d’Educació Primària. En ser aquest el grup amb major edat del centre, la Comissió Erasmus ha considerat que seria el més indicat, ja que presenten una major maduresa per a afrontar i aprofitar una experiència d’aquest tipus.
Si bé la primera intenció és poder viatjar amb els 20 estudiants que conformaran el grup durant el curs 2024-25, s’ha establert un protocol per a, en cas de ser necessari, dur a terme una selecció d’alumnes participant.
A l’hora d’elaborar aquest protocol, s’ha considerat convenient establir un procediment comú per als centres públics del municipi d’Agost, l’IES l’Arc i el CEIP La Rambla. Les Comissions Erasmus de l’IES i del col·legi han treballat de manera conjunta per a trobar un procediment que siga obert, públic i transparent i que, per damunt de tot, prioritze a alumnes en situació de desavantatge, ja siga per discapacitat, per necessitats educatives especials o obstacles econòmics.

PROCEDIMENT:

1. Informació a les famílies a través dels canals oficials de comunicació del centre. Entrevista personal amb aquelles famílies que, per motius culturals, socials o religiosos, siguen més poc inclinades al fet que les seues filles/us participen en aquesta mena d’iniciatives, amb la finalitat d’explicar-los els beneficis de l’experiència. En l’entrevista serà present un membre de la Comissió Erasmus, la tutora i l’orientadora del centre.

2. Elaboració de la llista de participants. Una vegada les famílies donen el seu consentiment, s’elaborarà una llista amb els estudiants que accedeixen a participar. En cas que el número siga major a les vacants oferides, es passarà a la fase de baremació.
3. Baremació i selecció d’alumnes. Publicació dels criteris de baremació en el tauler d’anuncis del centre.
La Comissió Erasmus, en la qual participa l’Equip Directiu, serà l’encarregada de recopilar la informació necessària de cadascun dels estudiants. A continuació, es durà a terme el recompte de punts d’acord amb el barem.

4. Publicació de la llista provisional de l’alumnat seleccionat. Es penjarà un llistat en el tauler d’anuncis interior del centre i s’informarà telefònicament dels resultats personals a totes les famílies que hagen participat en el procés. Existirà un termini de reclamació de 5 dies hàbils. Passat aquest temps i resoltes les reclamacions, si aquestes existeixen, es procedirà a publicar la llista definitiva de participants.
L’estar lliure de parts d’incidències (lleus), regulats pel Pla de Convivència del centre, en el curs de la mobilitat serà requisit indispensable per a participar en l’activitat, tant si és necessària la selecció d’alumnes, com si no. Així mateix, en el cas de l’IES, l’absentisme serà motiu d’exclusió del programa.

PROCEDIMENT:

1. Publicació de la llista provisional de l’alumnat seleccionat. Es penjarà un llistat en el tauler d’anuncis interior del centre i s’informarà telefònicament dels resultats personals a totes les famílies que hagen participat en el procés. Existirà un termini de reclamació de 5 dies hàbils. Passat aquest temps i resoltes les reclamacions, si aquestes existeixen, es procedirà a publicar la llista definitiva de participants.

BAREM:
– Estudiant de compensatòria: 3 ptos.
– Estudiant beneficiari de Renda Valenciana d’Inclusió: 1 ptos.
– Estudiant beneficiari de beca de menjador directa: 1 ptos .
– Estudiant amb discapacitat reconeguda igual o superior al 33%: 2 ptos.
– Participació en activitats voluntàries sense ànim de lucre organitzades pel centre. Aquestes activitats són susceptibles de variar cada any, així que seran fixades a l’inici de curs pel Consell Escolar del centre al costat dels seus criteris de qualificació: 3 ptos.
– En cas d’empat i que no hi haja suficients places per a tots els estudiants, es durà a terme un sorteig públic en Consell Escolar. El sorteig es farà de manera tradicional, apuntant tots els noms dels candidats i introduint-los en una caixa. A continuació, es procedirà a extraure de manera aleatòria tants noms com vacants existisquen.