El dimecres 27 de març, últim dia de classe abans de les vacacions de pasqua, duguérem a terme en l’Estellés una gran varietat de tallers, activitats esportives, un Got Talent, un mercat ambulant on els alumnes d’arts venien els seus treballs artístics, una calçotada a càrrec de la AFA amb calçots de la nostra horta, una paella etc….
L’alumnat va gaudir molt i van participar activament en la majoria dels tallers, concursos i les activitats esportives. També ens van visitar famílies per a degustar els calçots i la paella, i comprar productes de l’hort. Va ser un dia espectacular per a tots (fotos).
Moltíssimes gràcies a tots els que han col·laborat i ajudat perquè això haja pogut ser possible, i a la AFA per la seua col·laboració i suport en totes les activitats que realitzem en l’Estellés.
Dilluns 25 de març va tindre lloc el dia de portes obertes de l’Estellés. La jornada va ser dirigida per la vicedirectora acompanyada pel cap d’estudis, els coordinadors d’ESO i batxillerat, caps de departament i professors (fotos).
A l’acte van assistir nombrosos pares interessats a portar als seus fills i filles al nostre centre així com futurs alumnes de batxillerat.
Primer, els presentàrem el projecte de centre que estem duent a terme i després, els ensenyem l’institut visitant els nostres laboratoris, gimnàs, aula transformadora, aules, aules TIC, biblioteca, hort etc…. Van poder veure alguns dels projectes que estem portem en marxa en el centre com ara el projecte de aquaponia, el jardí d’escultures, l’hort i el jardí.
Els assistents es van anar molt satisfets amb el nostre centre.
Moltes gràcies a totes i tots per la vostra assistència.
Divendres 22 de març va ser un dia inoblidable per a la classe de primer ESO D de l’IES Vicent Andrés Estellés de Burjassot. Vestits de gala, van rebre la visita de l’equip d’ambaixadors del projecte LÓVA, que els va fer el lliurament del premi, consistent en un joc de campanes i un altre de ferramentes, finançades per la fundació Daniel i Nina Caraso (fotos).
L’alumnat d’esta classe, que forma la companyia d’òpera ‘L@s Pelotas’ dins del projecte LÓVA (L’Òpera com a Vehicle d’Aprenentatge), va realitzar un pòdcast que va ser seleccionat el 6 de febrer, des de la coordinació del Projecte LÓVA, dins del Departament de Promoció Cultural i Noves Audiències del Teatre Real de Madrid, per a rebre un dels sis kits de ‘Cajas para haver LÓVA’ a nivell nacional.
L’equip d’ambaixadors, format per José Luís Liarte (professor de música d’ESO, assessor de l’àmbit humanístic del CEFIRE de Castelló que va apostar en 2014 pel projecte LÓVA, portant-lo al nostre territori), Víctor Gil (tècnic responsable del departament d’Educació del Palau de les Arts de València), Miguel Gil (mestre de primària, impulsor i formador del projecte des del 2007, tant en centres escolars com en la presó de Valdemoro de Madrid) i Benjamín Garzón (mestre de primària i formador del projecte a la Comunitat Valenciana), van fer el lliurament de les caixes, que reben el nom de Pedro Sarmiento i Peter Hoyle, explicant a la companyia el que representen i per què es van crear. Així mateix, es va aprofitar l’ocasió perquè l’alumnat rebera les seues professions dins de la companyia, i que expressara el que significa per a elles i ells la vivència d’aquesta gran experiència.
El pròxim 28 de maig la jove companyia realitzarà l’estrena de la seua òpera en la Sala d’actes de la Casa de la Cultura de Burjassot.
Seguint la tradició del Departament de Matemàtiques de l’Estellés, vam participar a l’Olimpíada Matemàtica de la Societat Matemàtica Al-Khwarizmi, en la seua fase comarcal, celebrada el 24 de març al Centro Educativo Gençana de Godella (fotos).
Aquesta és la primera de les fases, el trampolí per accedir a la nacional i fins i tot a la internacional, que depén de la Real Sociedad Matemática Española. El nostre equip format per l’alumnat de 4t ESO, Elías Kühnert, Eduardo Palomares, Héctor Rodríguez, Jose E. Blázquez, David González, Pablo Martínez, i Lucas Rodríguez, es va preparar molt bé a l’optativa Taller d’Aprofundiment de Matemàtiques, i la seua inscripció va ser becada pel mateix departament per la seua actitud i treball. Van ser acompanyats per les professores Míriam Sanz i Amparo Sáiz, ambdues personal actiu i col·laboradores de la societat. En tot moment l’alumnat va mostrar-se satisfet pel l’experiència i el treball desenvolupat, primer objectiu de les docents preparadores. Ara, a esperar els resultats!
Dijous 21 de gener, l’Estellés va participar a la Prova Cangur, nivell 3r ESO, amb un equip sel·leccionat mitjançant diferents proves realitzades durant aquests mesos: Oscar Brell, Maily Donaire, Damián Guillen, Christopher Larios, Nehemias Maldonado, Mateo Munera, Enric Palencia, Irene Pérez i Andrea Ruiz (fotos).
També va participar l’alumne Ángel García, de nivell de 2n de batxillerat, qui el curs passat va fer una magnífica actuació quedant en 3a posició de tota la Comunitat Valenciana. A tots ells l’AFA de l’Estellés va pagar-los la seua inscripció. Per això agraïm el seu constant suport en totes les nostres propostes.
El passat 14 de març, en el teatre Tívoli de Burjassot, es va dur a terme la projecció de «La Sal de la Terra» de Wim Wenders, concloent així un micro cicle consagrat a dos preeminents cineastes alemanys, i que ha tingut com a coprotagonista a Werner Herzog.
En aquesta iniciativa, han participat els estudiants de 1r i 2n de Batxillerat d’Arts de l’IES Vicent Andrés Estellés al costat dels professors José Luis Pascual i David Llavata, sent el principal propòsit docent submergir als joves en una cinematografia autoral que aborda el genuí entrellaçament (symploké) de les arts amb la natura.
El documental traça el viatge de Sebastião Salgado (Ulisses) a través dels seus projectes fotogràfics més destacats; des de les seues primeres obres a Amèrica del Sud fins a les seues exploracions a Àfrica, Àsia i més enllà. S’aborden temes com el treball en les mines d’or al Brasil, els conflictes a Ruanda, la migració a Àfrica i la lluita per la supervivència en diversos racons del món.
Al llarg d’aquesta travessia, «La Sal de la Terra» revela l’evolució de l’estil i la visió de Salgado com a fotògraf, així com el seu profund compromís, al final de la seua carrera, amb la recuperació, en la seua finca familiar (Ítaca), del bosc autòcton de la seua regió natal, la mata atlàntica, vinculada a una amenaçada macro ecorregió neotropical que inclou també a les nacions veïnes de Paraguai i l’Argentina.
Mitjançant la projecció de «La Sal de la Terra» i la immersió en la lent de Wenders, els estudiants han tingut el privilegi d’embarcar-se en l’odissea artística de Salgado, des d’una primigènia fascinació per l’antropològic en la seua joventut, passant pel seu desencantament amb els homes cap a la mitjana edat i la seua darrera relligació, ja en la vellesa, amb la natura; a través del projecte fotogràfic «Gènesi» i, sobretot, de la seua obra magna, la que dona al temps el seu sentit circular, Aión (αἰών), déu de l’etern, ancià i xiquet: la recuperació del bosc tropical de la seua infantesa.
El dijous 21de març, l’alumnat de primer i segon de Batxillerat Artístic va realitzar una Ruta pel Centre Històric de València, coneixent en directe diferents edificis i espais emblemàtics de la ciutat.
El nostre alumnat havia preparat, per grups, explicacions detallades sobre la història, sistemes constructius, detalls i curiositats d’aquests monuments, com ho hagueren fet guies turístics professionals.
Els edificis i places explicats van ser: les Torres de Serrans i de Quart, les Places de la Verge i de la Reina, el Banc de València, els edificis de Correus i l’Ajuntament, l’esglèsia de Sant Agustí, el Mercat Central i la Llotja, i finalment l’IVAM (fotos).
Durant el mes de febrer, investigadores especialitzades en microbiologia del Departament de Microbiologia i Ecologia de la Facultat de Ciències Biològiques de la Universitat de València han estat al nostre centre amb l’objectiu de presentar-nos un projecte que ja s’havia realitzat l’any passat: el Fagoval. Hem sigut els alumnes de primer de batxillerat que cursem biologia els que hem pogut gaudir de la segona edició d’aquest projecte tan interessant (fotos).
Les investigadores ens van presentar el problema que tenim mundialment amb el consum excessiu d’antibiòtics i l’ús incorrecte que li dona gran part de la població. Açò ha produït la resistència d’alguns bacteris als antibiòtics i com a conseqüència, la impossibilitat d’utilitzar aquests antibiòtics per curar les malalties que produeixen.
El Fagoval, coordinat per la Dra. Elena González Biosca i finançat pel Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa de la UV, es un projecte que tracta de la investigació amb bacteriòfags, els quals són virus que s’alimenten de bacteris i les destruïxen, amb l’objectiu principal de trobar una alternativa viable a l’ús d’antibiòtics.
Durant les darreres dues setmanes, hem realitzat quatre sessions analitzant mostres d’aigua d’espais naturals, en busca d’aquests virus depredadors de bacteris.
Les microbiòlogues, amb ajuda de la nostra professora Margarita Ortigosa, ens han guiat en el procés i ens han explicat com és el treball al laboratori i les precaucions que hem de prendre a l’hora d’estar en un.
El nostre treball ha estat exitós ja que aconseguírem trobar aquests microorganismes que buscàvem i hem pogut aportar el nostre gra d’arena en la investigació. Amb certesa, una activitat que cal recomanar i que m’ha fet interessar-me encara més en el món de la biologia. Anime a fer-la a tots els interessats!
Dins del projecte acreditat Erasmus+ que estem duent a terme en l’IES Vicent Andrés Estellés, dues de les nostres professores, Inés Martínez i Mª Carmen Borull, han dut a terme un Job Shadowing en l’institut La Fontana de Revereto a Itàlia, des de l’11 al 15 de març (fotos).
Han pogut conéixer de primera mà el funcionament i les característiques del sistema educatiu a Itàlia, així com el dia a dia en un institut italià. L’objectiu principal és la millora i innovació metodològica, així com la millora de la competència digital del professorat del centre.
Des del 24 de febrer fins al 2 de març, l’IES Vicent Andrés Estellés ha acollit en intercanvi a alumnes i professors del centre educatiu de Letònia, Valmieras Valsts ģimnāzija, que participen en un projecte acreditat Erasmus +.
El nostre alumnat de 4t ESO, que visitaren Letònia el mes d’abril, han sigut amfitrions ara. Han estat realitzant activitats en el nostre centre i visitant els llocs més emblemàtics, com ara La Ciutat de les Arts i les Ciències, l’Albufera i el centre històric de València. Durant aquesta estada també han sigut rebuts per l’alcalde de Burjassot, Rafa García i la seua corporació municipal, a més de visitar “Les Sitges” (fotos).
Ha sigut una experiència molt enriquidora per a tot l’alumnat participant. Estem molt agraïts a les famílies dels nostres alumnes que han acollit alumnat de Letònia, han sigut uns excel·lents amfitrions. Els alumnes i els professors letons se n’han anat molt contents i feliços per l’experiència viscuda.
46017493
Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites
Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.