iMou-te 23-24: Activitats observades

El programa iMou-te té com a objectiu que el professorat dels centres educatius compartisca projectes, programes i activitats relacionades amb la innovació educativa en els processos d’ensenyament i aprenentatge de l’alumnat.

Així mateix, durant aquest curs i com a Centre Observador, el nostre professorat han assistit a tres activitats iMou-te en diferents institucions educatives:

  • Experiències en ABP en Informática.
  • Internacionalització del centre educatiu. Projectes europeus Erasmus+.
  • Llegim llibres per a ser lliures. 30 minuts de lectura diària a l’aula.

En aquesta entrada els nostres companys i companyes compartixen les seues experiències en cadascuna de les activitats a les quals hi ha assistit.

Experiències en ABP en Informática

El passat 25 de març, al CIPFP Mislata de València, professorat del departament d’informàtica va assistir a la xarrada de com havien dut a terme un projecte amb l’alumnat del cicle d’SMX. Aquest consistia en muntar una botiga d’informàtica aplicant, en este cas, una metodologia Aprenentatge-Servei (ApS).

En aquest projecte, l’equip educatiu de 1r d’SMX va voler establir un vincle amb la comunitat escolar i la realitat municipal de Mislata mitjançant la creació a l’aula d’una botiga de suport informàtic similar a les que es troben en cada barri, gestionada íntegrament per l’alumnat. Amb la col·laboració de l’Ajuntament de Mislata, el projecte va incloure un grup de persones majors com a usuaris del servei proporcionat per la botiga.

En resum, l’activitat ha sigut molt enriquidora i el centre amfitrió l’ha organitzada d’allò més bé. A parer nostre, cal valorar la idea de dur a terme projectes ApS en el nostre centre que col·laboren i enriquisquen el seu l’entorn sociocultural.

Internacionalització del centre educatiu. Projectes europeus Erasmus+

El passat 18 d’abril, a l’IES Jaume II el Just de Tavernes de la Valldigna, professorat del nostre centre va assistir a una xarrada informativa sobre els projectes europeus Erasmus+, on s’han destacat les experiències d’èxit i la col·laboració amb institucions educatives d’altres països europeus. En la xarrada han participat la directora del centre, Anna Bellver, i el coordinador dels projectes Europeus, Arcadio Andrés.

En la primera part ens han detallat les Accions Clau Erasmus, així com recomanacions per elaborar un projecte i també en què consistixen el projectes en què han treballat: el KA120SCH, KA122SCH, KA122VET, KA210SCH i KA220SCH. En la segona part ens han exposat les experiències que han tingut en les diferents estades Erasmus+, que a parer nostre han sigut d’allò més interessants.

Les experiències mostrades ens han deixat ben clar que els projectes Erasmus+ oferixen als estudiants l’oportunitat de desenvolupar habilitats interculturals, lingüístiques i socials, enriquint la seua formació i preparant-los per a un món globalitzat.

En resum, el professorat assistent està convençut que la participació en la xarrada ha estat molt enriquidora, permetent-nos constatar com els projectes Erasmus+ poden millorar l’experiència educativa, la qualitat de l’ensenyament i contribuir al desenvolupament de tindre un centre més internacional i innovador. Ens sentim motivats per continuar aprofitant les oportunitats que estos projectes oferixen a la nostra comunitat educativa.

Llegim llibres per a ser lliures. 30 minuts de lectura diària a l’aula

El passat 30 d’abril Evan Goig i Patricia Ortells, membres del Departament de Llengua Castellana, realitzaren una visita al centre educatiu Jaume II el Just de Tavernes de la Valldgina, dins del programa iMou-te, per tal de conéixer la seua iniciativa: “Llegir per a ser lliures”.

Esta activitat de promoció de la lectura consistix a dedicar tots els dies uns minuts de lectura en l’aula, no només en les àrees lingüístiques. En principi fa dos anys que estan aplicant-ho en 1r d’ESO i els resultats en comprensió lectora s’han vist millorats. Els alumnes trien els llibres, que podem portar de casa o fer ús de les biblioteques d’aula habilitades.

Conclusió

En definitiva, el professorat ha coincidit que cadascuna de les activitats iMou-te ha sigut una experiència molt enriquidora per a donar a conéixer les bones pràctiques educatives, intercanviar experiències i generar xarxes entre docents que obrin la porta a futures col·laboracions.

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies