Visita al Museu de la Festa

El passat dijous 25 d’octubre l’alumnat del grups 4t ESO PR4 de l’IES Sant Vicent Ferrer van fer una eixida al Museu de la Festa d’Algemesí.  Concretament, amb el professor Vicent J. Girbés, se va visitar l’exposició sobre ELS ROSTRES DELS CAMPAMENTS DEL SAHARA OCCIDENTAL. Es tracta d’una exposició de Xavi Ferragud al voltant dels campaments del Sahara Occidental. L’exposició inclou un total de 22 retrats de persones dels campaments saharuís, els rostres ens acosten la seua biografia i mostren les experiències recollides per l’artista quan, el mes de maig, va acompanyar als voluntaris de l’ONG Associació d’Ajuda a Persones Saharuís amb Discapacitat. Xavier Ferragud ha captat la duresa i les mancances que pateixen els habitants d’aquesta zona, més encara quan es tracta de persones amb alguna classe de discapacitat.

L’activitat també ha servit per fer pràctiques de llengua i convertir als alumnes per un dia en periodistes, ja que se va intentar simular que el nostre alumnat cobria la notícia de l’exposició per mitjà de xicotets vídeos. És una manera d’aprendre a sintetitzar la infomació i traslladar-la per mitjà del format audiovisual.