L’ALUMNAT DE FOL DEL COROMINES ASSISTEIX A UN TALLER DE PRIMERS AUXILIS A CÀRREC DE LA CREU ROJA

El passat divendres, 26 de maig, l’alumnat de cicles formatius de l’IES Joan Coromines que cursa l’assignatura FOL va assistir a una sessió teòrica i pràctica sobre els primers auxilis. El voluntariat de la Creu Roja de Benicarló va ser l’encarregat de mostrar les principals tècniques i actuacions que s’han de dur a terme davant una situació d’emergència o accident amb persones ferides.

Amb la pluja amenaçant tot el matí, la sala d’actes del centre va ser el lloc on finalment es va fer l’activitat. Allí mateix, Guillermo Soriano, infermer i voluntari de la Creu Roja, ens va explicar els principals passos a seguir i les primeres actuacions a dur a terme amb persones accidentades. Alguns dels conceptes que es van tractar van ser la regla PAS d’actuació i la Corba de Drinker, i entre les actuacions que l’alumnat va poder practicar podem ressaltar la maniobra d’Heimlich i la reanimació cardiopulmonar (RCP). A més a més, vam aprendre a utilitzar un desfibril·lador extern DEA.

Els primers auxilis són uns coneixements que tothom hauria de conéixer i dominar, ja que qualsevol persona amb unes nocions bàsiques en aquest àmbit pot ajudar a salvar vides, fins que el personal sanitari professional puga arribar al lloc de l’accident. En moltes ocasions, aquests primers minuts són vitals per a la persona accidentada.

Des del Departament de FOL de l’IES Joan Coromines, els professors Raúl Medina i Óliver Ortí volem donar les gràcies a la Creu Roja i, en especial, a Guillermo per aquesta formació tan valuosa per al nostre alumnat.