PROJECTES DE CENTRE

Projectes de centre

Fes clic damunt de les imatges per a accedir al contingut

Metodològics

Treballar per projectes interdisciplinaris i, a poc a poc, anar confeccionant en funció de les expectatives, allò que volem aconseguir: un treball cooperatiu en què l’alumnat és el protagonista i guia de l’ensenyament i els docents uns incondicionals acompanyants.

L’àmbit, com a unitat curricular, es defineix com un mitjà que permet integrar els aprenentatges bàsics de diverses matèries i impartir-los de manera globalitzada i integradora, amb la qual cosa es fomenta el desenvolupament integral de l’alumnat.

Centre digital

Al Coromines, és obligat l'ús de la plataforma digital en tots els nivells d'ESO. L'ordinador és eina imprescindible de treball en l'aula i que els llibres de paper donen pas als llibres digitals i altres materials on-line.

La impressió 3D és una tecnologia que democratitza i universalitza la fabricació de peces, ja que permet a les persones individuals accés a un procés de fabricació abans només disponible per a certes empreses.

En les classes de robòtica, es treballa les habilitats STEM (Science, Technology, Engineering and Mathematics). L'alumnat aprèn a programar, a fer servir un microcontrolador com Arduino i també a construir i programar robots de tipus autònom dotats de sensors que interactuen amb el món real.

Concursos, olimpíades i altres competicions

Ferran Royo era un enamorat de la natura i de la seua feina com a professor de Ciències Naturals al Coromines. És en la seua memòria que es va crear aquest concurs.

Per al nostre institut és un orgull mantindre viu el record de Jaume Gozalbo i una alegria poder seguir emocionant-nos amb la gran participació i implicació de tota la comunitat educativa del Coromines en aquest concurs.

Des que la Universitat Jaume I va decidir promoure l'excel·lència del seu futur alumnat amb l'organització de diverses Olimpíades de matèries que es donen a batxillerat, el nostre institut ha participat en totes les edicions.

Convivència, Igualtat i Diversitat

El nostre centre commemora aquest dia amb diverses activitats com a mostra de la nostra lluita i desig d'igualtat total entre dones i homes.

Des de l'IES Joan Coromines ens sumem cada any a aquesta commemoració com a mostra del nostre rebuig a la violència cap a les dones.

Cada 17 de maig celebrem el dia internacional contra l'LGTBIQ+ fòbia. Al Coromines, la diversitat és el nostre ADN.

La convivència és un dels aspectes més importants de qualsevol centre educatiu. Des de fa uns anys hem engegat el projecte «Soc un heroi», on l'alumnat és el protagonista de la convivència del centre, ja què pot identificar i comunicar les conductes contràries a la convivència. Aquestes són ateses pel departament d'Orientació i Capolaria d'Estudis, s'estudia cas per cas, i es dóna la resposta ajustada a cada situació per aconseguir un centre segur i lliure d'assetjament escolar.

Temàtiques

La Big Band Coromines és la banda formada pels joves músics d'entre l'alumnat de l'IES Joan Coromines. L'aposta del centre per la formació musical és forta i compromesa.  La coordinació horària amb el conservatori n'és una mostra.

Al Coromines pensem que la ràdio és una eina pedagògica molt potent. Al centre tenim un estudi de ràdio per poder gravar podcasts dirigits pel nostre alumnat. És una mostra més de l'aposta per la innovació educativa del nostre centre.

L’IES Joan Coromines està reconegut com "Centre promotor de l'activitat física i l'esport" -CEPAFE- pel Servei de Promoció de l’Esport i Activitat Física de la Direcció General d’Esport de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana.

El dia 23 d'abril és un dia especial al Coromines. Sant Jordi, dia Internacional del Llibre. Les activitats es programen al voltant d'aquesta celebració i de passada fem obra benéfica. La més popular és la paradeta de llibres, on es dóna una segona oportunitat a llibres usats, al temps que recaptem uns dinerets que destinem cada any a una ONG local.

Aquesta va ser una iniciativa del nostre centre amb l'objectiu d'informar a l'alumnat de la nostra comarca i algunes de veïnes, de la formació professional que poden cursar prop de casa. Ara ja es tracta d'una fira consolidada que té lloc cada any, en alternança, a Benicarló i Vinaròs, execeptuant els dos anys de la pandèmia que es va fer de forma virtual.

L'IES Joan Coromines organitza anualment la Convenció en Biotecnologia, un esdeveniment dirigit pel Departament de Ciències Naturals que implica a tots els estudiants de 4t d'ESO. Durant dos dies, els estudiants de Biologia i Geologia presenten descobriments, invents o avenços científics rellevants en genètica i biotecnologia.

Aprenem mentre xalem

Activitat programada pel departament d'Anglès i dirigida a l'alumnat de primer i segon d'ESO. Es tracta d'una estada centrada en la pràctica de l’anglès per part dels alumnes amb monitors natius. Una intensa convivència amb ells i la realització de moltes activitats en el medi natural.

Tots els anys es programa una sortida a una estació d'esquí. Pot participar tot l'alumnat del centre de qualsevol estudi. L'objectiu, la pràctica de l'esport i fomentar un clima de germanor.

Activitat extraescolar lúdica per a celebrar el final de curs. Es pot apuntar tot l'alumnat del centre, independentment dels estudis que estiga cursant. Ens ho passem pipa!!