PROJ CONVENCIÓ BIOTECNOLOGIA

Convenció de Biotecnologia

El nostre centre organitza dins de les seues instal·lacions l'esdeveniment: Convenció en Biotecnologia de l'IES Joan Coromines.

Aquest esdeveniment anual l'organitza el Departament de Ciències Naturals i participa tot l'alumnat de 4t d'ESO. Durant dos dies, l'alumnat de Biologia i Geologia, presentarà, dins de la situació d'aprenentatge sobre genètica i biotecnologia, descobriments, invents, o avanços científics importants per al planeta i per als éssers humans. Aquestes presentacions es troben teatralitzades i per això no és d'estranyar veure a Rosalind Franklin explicant el seu descobriment, a Gregor Mendel parlar amb els pèsols, a Edward Jenner inventant les vacunes, o a molts investigadors/es més actuals parlant dels seus descobriments.

A més, tracten de donar resposta a preguntes actuals i d'interès científic com:

Podem tornar a la vida organismes extints? Són reals els vampirs? Hi ha organismes amb ADN d'altres espècies? En què consisteix la tècnica CRISPR/Cas9? Qui era Mendel? Què vol dir "genètica"? Quines tècniques en biotecnologia s'estan desenvolupant actualment? Pot la biotecnologia desenvolupar pròtesis controlades mentalment, o exoesquelets que ens ajuden a caminar? És possible protegir un fetus amb microorganismes? Com va ser el robatori del descobriment de l'ADN? Com es va clonar Dolly? Com és possible que un tigre es puga reproduir amb un lleó? D'on venen les vacunes? Poden els virus ser armes? Què va causar Chernobyl? El sobrepès afecta a totes les persones?

I Edició 2022

II Edició 2023