Codeweek 2021

Un any més, hem participat en aquest esdeveniment europeu, la CODEWEEK. En ell participen centres de tota Europa programant activitats lúdiques que reforcen el pensament computacional. Des del nostre centre, s’han programat unes tres activitats que hem realitzat al llarg de la setmana del 18 al 24 d’octubre (ho podeu veure en el mapa següent). “L’objectiu d’aquesta iniciativa és apropar la programació a l’alumnat, d’una forma divertida i d’aquesta manera, disminuir l’alfabetització digital pràcticament sense adonar-se i passant-ho bé”.

Sabem que això del “Pensament computacional” pareix exclusivament d’informàtica, d’ordinadors… però no. Aprendre a programar millora també el pensament crític i saber prendre decisions en qualsevol aspecte de la vida. Per això considerem que és molt important que el nostre alumnat programe, encara que en un futur vaja per advocat, policia, traductor… no importa. Si aprenen a programar, obri la ment a l’hora de desenvolupar problemes i situacions, a més de disminuir l’alfabetització digital.

Si el nostre alumnat està llegint aquesta notícia, els animem que vinguen a programar durant els esplais (excepte el segon esplai dels divendres). Això sí, no podran jugar a altres jocs ni entrar a cap altra secció d’Internet, perquè no deixaríem que tornaren. Si venen, és perquè volen aprendre a programar. Estaré a l’aula 1 d’informàtica. Soc la professora Trini García.

A continuació, us deixe unes fotos desenvolupant l’activitat i el diploma de participació que ens proporcionen des de l’organització de la CODEWEEK.

Trini García